شرایط وام مسکن و وام ازدواج در سال ۱۴۰۳


شرایط ضامن وام ازدواج

یکی از نکاتی که همیشه متقاضیان وام ازدواج با آن دست به گریبان هستند، پیدا کردن ضامن برای دریافت وام ازدواج است. با اینکه بانک مرکزی بخشنامه مشخصی برای شرایط ضامن وام ازدواج ابلاغ کرده است، اما هر کدام از بانک‌ها درخواست‌های متفاوتی از متقاضیان این تسهیلات طلب می‌کنند.

  • طبق اعلام بانک مرکزی اگر یک ماه حقوق ضامن (که با ارائه فیش حقوقی مشخص می‌شود) با یک ماه قسط برابری کند، داشتن یک ضامن هم برای گرفتن وام ازدواج کفایت می‌کند. اما خیلی از بانک‌ها برای دادن این تسهیلات شرط داشتن دو ضامن را گذاشته‌اند.
  • یکی دیگر از نکاتی که خیلی از بانک ها رویش تاکید دارند، شرط داشتن حساب بانکی همان بانک توسط ضامن است. البته این مورد هم در بخشنامه بانک مرکزی نیامده، اما بعضی بانک‌ها این شرط را گذاشته‌اند.
  • بیشتر بانک‌ها شرط رسمی بودن کارمند را پیش پای متقاضی می‌گذارند. اما بعد از مذاکره و توافق با رئیس بانک ضامن با قرارداد پیمانی هم – به شرط داشتن گواهی کسر از حقوق- هم ازتان قبول می‌کنند.
  • این را هم یادتان باشد هیچ کس نمی‌تواند ضامن وام خودش باشد. حتی اگر فیش حقوقی دریافتی‌تان خیلی بیشتر از قسط ماهانه وام‌تان باشد.

پس فراموش نکنید قبل از انتخاب بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است شروط داشتن ضامن را از بانک موردنظرتان بپرسید تا بعدا دچار مشکل نشوید. برای اطلاع از تمام شرایط وام ازدواج، شرایط ضامن وام ازدواج، مقدار وام ازدواج در سال جدید و مراحل ثبت نام و انتخاب بانک می‌توانید وارد بخش «وام ازدواج » سایت رده شوید.

اقساط وام مسکن چقدر است؟

وام مسکنی که از محل خرید این اوراق قابل دریافت است، تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای زوجین در شهر تهران قابل افزایش است که جزئیات آن در صفحه اوراق مسکن بانک مسکن قابل رویت است. همچنین وام جعاله (تعمیرات مسکن) هم به رقم ۱۶۰ میلیون تومان افزای یافت که اوراق آن هم قابل خریداری است. رقم وام مسکن از محل اوراق در شهرهای مرکز استان و جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، برای زوجین ۶۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۸۰ میلیون تومان است.در حال حاضر شش طرح بانکی با عنوان وام خرید مسکن داده می‌شود که سقف مبلغ وام هر کدام و مدت زمان پرداخت آنها و قسط ماهانه هر کدام‌شان با همدیگر متفاوت است. اگر قصد گرفتن این تسهیلات را دارید، حتما سراغ سایت رده و بخش «وام خرید مسکن» آن بروید. رده در جدولی مبلغ اقساط ماهانه وام خرید مسکن را برایتان درآورده است.

رده، جایی برای بررسی وام‌های بانکی

اگر دنبال سایتی می‌گردید که آخرین اخبار وام‌‌های بانکی، معرفی بهترین بانک‌ها برای سپرده‌گذاری بانکی، معرفی همه طرح‌های وام بانکی و… را به شما بدهد، بهترین جا سایت «رده» است. این سایت هم بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به‌تان معرفی می‌کند، هم بورس و عرضه اولیه و… . علاوه بر این سایت رده یک موتور جستجوی وام هم دارد که شما می‌توانید مبلغ وامی که نیاز دارید و مقدار اقساطی که هر ماه توان پرداختش را دارید را به رده می‌دهید. بعد هم رده وام‌هایی که با توان مالی شما سازگارتر است را تحویل‌تان می‌دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.

(کل: ۱ میانگین: ۵)

لینک کوتاه :

© ایزی وب سئو 2024