فاش شد: سامسونگ آزمایش One UI 7.0 را آغاز کرده است


به گفته یک منبع، سامسونگ در حال آزمایش One UI 7.0 است که قصد دارد آن را برای سری گلکسی S24 و حتی گوشی های قدیمی تر منتشر کند.

Galaxy AI یکی از ویژگی های قابل توجه One UI 6.1 است. به گونه ای که این قابلیت با تمام قسمت های سیستم تلفن از یک کار ساده مانند تایپ تا قابلیت های پیشرفته تر ویرایش تصویر یکپارچه شده است. طبق یک شایعه جدید، ویژگی های فوق با اضافه شدن هوش مصنوعی «Video AI» به بروزرسانی One UI 6.1.1 گسترش خواهند یافت.

اما واقعاً نسخه بعدی این رابط کاربری شامل چه ویژگی هایی است؟ در حالی که پاسخ به این سوال هنوز نامشخص است، ما می دانیم که سامسونگ در حال آزمایش One UI 7.0 است زیرا یک نسخه آزمایشی از آن توسط افشاگری به نام Tarun Vats مشاهده شده است. ناگفته نماند که نسخه های این بیلد عبارتند از: S928BOXM2BXE2، S928BXXU2BXE2 و S928BXXU2BXD4.

طبق تصویر منتشر شده، S928 به گلکسی اس 24 اولترا اشاره دارد و حرف B نشان دهنده نسخه اروپایی این گوشی است. البته تمامی مدل های اولترا گوشی مذکور از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می برند که شامل نسخه اروپایی آن نیز می شود. علاوه بر این، برای سه مدل سری S24 نیز همین زمان بندی برای دریافت آپدیت One UI 7.0 در نظر گرفته شده است.

همانطور که مشاهده شد نسخه های قدیمی گوشی های گلکسی نیز آپدیت مذکور را به همراه اندروید 15 دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود سه آپدیت سیستم عامل برای دستگاه های سری گلکسی اس 21 منتشر شود و چرخه پشتیبانی آن ها در اندروید 14 به پایان برسد. سامسونگ تعداد آپدیت های این گوشی ها را به 4 آپدیت رساند.

بنابراین سری Galaxy S21 قدیمی ترین نسلی است که One UI 7.0 را دریافت کرده است. اگرچه گوشی های گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 کمی دیرتر از نسل فوق عرضه شدند، اما وضعیت آنها مشابه سری گلکسی اس 21 است. نسخه جدید One UI احتمالا همزمان با عرضه گوشی های سری گلکسی اس 25 در اوایل سال آینده و قبل از عرضه برای مدل های قدیمی تر عرضه خواهد شد.

البته، افشاگری های آینده اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی های رابط کاربری One UI 7.0 در اختیار ما قرار خواهند داد.