هر آن چیزی که باید درباره دزدگیر منزل بدانید


در کل می توان اشاره کرد منزل هر شخص حریم خصوصی او محسوب شده و بیشتر افراد اشیاء با ارزش مانند: زیورآلات، وجه نقد و وسایل گران قیمت را در حریم خصوصی یا همان خانه نگهداری و محافظت می کنند. به همین دلیل ما به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم سیستم حفاظتی خریداری فرمایید تا بتوانید به بهترین حالت ممکن از محیط پیرامون و اموال با ارزش محافظت فرمایید.

لازم به ذکر بوده استفاده و خریداری سیستم امنیتی و حفاظتی جزء اولین، اقدامات اولیه هر فردی بوده که برای افزایش امنیت محیط پیرامون بسیار موثر می باشد. منظور از سیستم حفاظتی می توان به پنل دزدگیر، انواع حسگر ها، سیستم های هشدار دهنده، پدال های اعلام سرقت، آنتن و کاور و … اشاره کرد. که هر کدام به صورت جداگانه دارای کارایی بسیار مناسب و عالی هستند، و حتی نبودن یکی از آن باعث می شود، در عملکرد دزدگیر اختلالی به وجود بیاید. در این مقاله با ما همراه باشد تا شما را با هر آن چیزی که باید درباره دزدگیر منزل بدانید آشنا کنیم.

هر آن چیزی که باید درباره سیستم حفاظتی بدانید

سیستم دزدگیر امنیتی فایروال یکی از کامل ترین نوع دزدگیر در زمینه سیستم حفاظتی بوده که برای تمامی اماکن مختلف اعم از فروشگاه ها، اداره جات، بانک ها، طلا فروشی ها، صرافی ها، ویلا ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

از اصلی ترین وظیفه سیستم دزدگیر اماکن می توان به، تشخیص ورود افراد غیر مجاز به محیط شخصی افراد اشره کرد. یکی از نکات مهمی که باید در زمان خرید دزدگیر منزل توجه کنید. این بوده که پنل دزدگیر منزل به تنهایی کارایی ندارد، حتما باید در کنار آن چند سنسور وجود داشته باشد.

صدای آژیر دزدگیر

همانطور که می دانید صدای آژیر خیلی در فراری دادن سارقین تاثیر دارد، حالا فکر کنید با نصب کردن دزدگیر f10 فایروال که بعد از تحریک سنسور ها آژیر را به صدا در می آورد علاوه بر آن با پیامک و تماس گزارش تحریک را می دهد و فرد را آگاه می سازد.

این مدل مخصوص کسانی هست که دارای ویلا بوده و از آن دور هستند خیلی تاثیر گذار است چون صدای آژیر را ممکن است متوجه نشوند پس با تماس و پیامک گزارش ورود سارق را می دهد.

کارایی این سیستم به این صورت است که در پنل مرکزی دزدگیر ماژول سیم کارت خور وجود دارد تا علاوه بر اطلاع رسانی از طرف آژیر های هشدار، با شماره های ذخیره شده در حافظه دزدگیر، خطر را از طریق SMS و تماس اعلام خطر می کند.

آشنایی با عملکرد دزدگیر منزل

دزدگیر منزل دستگاهی بسیار پیشرفته ای بوده، که برای جلوگیری از سرقت سارقین مورد استفاده قرار می گیرد. حتی کاربر می تواند سیستم دزدگیری را خریداری کند، که دارای مدل بی سیم و باسیم می باشد. همانطور که در پاراگراف بالاتر توضیح دادیم سیستم حفاظتی به تنهایی نمی تواند از یک محیط محافظت کند و با استفاده از چندین سنسور به بهترین حالت امنیت محیط پیرامون رو بالا می برد. کارایی سیستم دزدگیر به این صورت بوده با شناسایی چندین حرکت از سوی سارق، در سریع ترین حالت اعلام هشدار می کند. در کل می توان اشاره کرد خریداران سیستم حفاظتی را، به نام های متفاوت مانند:

  1. دزدگیر اماکن
  2. دزدگیر منزل
  3. دزدگیر خانه
  4. دزدگیر مغازه
  5. دزدگیر فروشگاه ها
  6. سیستم ضد سرقت
  7. سیستم ضد سرقت خانه
  8. سیستم ضد سرقت منزل
  9. سیستم اعلام سرقت
  10. سیستم امنیتی خانگی
  11. سیستم امنیتی منزل
  12. سیستم حفاظتی خانه
  13. سیستم های حفاظتی امنیتی
  14. سیستم امنیتی هوشمند
  15. سیستم های هشدار دهنده
  16. و… می شناسند.

مزایای استفاده از سیستم های حفاظتی

همانطور که در پاراگراف های بالاتر توضیح دادیم؛ دزدگیر اماکن وظیفه محافظت از اماکن های متفاوت مانند: منازل، فروشگاه ها، ادراه جات را به همراه خود دارند. همچنین وظیفه اطلاع رسانی ورود غیر مجاز را بر عهده دارد.

یکی از نکاتی که حتما باید قبل از خرید دزدگیر به آن توجه داشته باشید این بوده سیستم حفاظتی به تنهایی کاربردی ندارد و با استفاده از سنسور های موجود یک محیط بسیار امن برای کاربران می سازد. سنسور های سیستم حفاظتی، متناسب با کارایی و عملکرد خود به دزدگیر سیگنال ارسال می کند و بعد آژیر دزدگیر به صدا در می آید.

پیش گیری از وقوع سرقت سارقین:

با نصب دزدگیر اماکن می توانید آمار سرقت سارقین را بسیار کاهش دهید و امنیت را به محل مورد نظر خود باز گردانید؛ که با وجود دزدگیر های امروزی، انواع سنسورها احتمال وقوع سرقت، بسیار کاهش پیدا می کند. و اگر خدایی نکرده سارقین دست به سرقت بزنند از طرف سیستم هشدار دهنده به صاحب دستگاه پیام ارسال می کند.

بیشتر سارقین سعی دارند مکانی را برای سرقت انتخاب کنند که ورود و خروج از آن مکان بسیار راحت باشد همچنین زمان بسیار کمتری را از آنان بگیرد. به همین دلیل سارقین این مکان ها را که مورد سرقت قرار نمی دهند. اما اگر خانه ای از دزدگیر اماکن برخودار نباشد، سارق بدون ترس و هراس وارد محیط شخصی می شود و اموال با ارزش را به سرقت می برد.

تحت پوشش قرار گرفتن بیمه:

یکی از شرایط بیمه کردن از طرف شرکت های بیمه، وجود دزدگیر در آن مکان بوده. با استفاده از سیستم حفاظتی می توانید محیط زندگی یا کار خود را بیمه فرمایید تا در صورت به وجود آمدن اتفاقات ناگوار، بیمه بتواند خسارت های جبران ناپذیر را تا مقداری جبران کند.

پیشگیری از وقوع آتش سوزی:

یکی دیگر از خسارت های جبران ناپذیر، آتش سوزی در محل بوده، که در بیشتر اوقات به دلیل های سهل انگاری افراد پیش می آید. مانند نشتی گاز که اکثریت در خانه های قدیمی و دپارتمان ها اتفاق میافتد. کاربر می توان با نصب سنسور یا دتکتور دود از اتفاقاتی مانند: نشتی گاز و آتش سوزی جلوگیری نمایید. این مدل سنسور با تشخیص به سرعت نشتی و دود های تجمع شده از آتش سوزی، به سرعت به پنل مرکزی اعلام هشدار یا سیگنال خطر ارسال کند؛ و سپس دزدگیر با ارسال زنگ و تماس همچنین خواندن پیامک هشدار صاحب دستگاه را از آتش سوزی باخبر می سازد.

پایین آوردن آمار سرقت سارقین:

با استفاده از دزدگیر اماکن سارق دیگر جرئت وارد شدن به خانه را ندارد. به دلیل اینکه سیستم حفاظتی با استفاده از تجهیزات امنیتی به راحتی از ورود سارق جلوگیری کرده و سپس به صاحب دستگاه اعلام هشدار می کند و سارق را قبل از رسیدن پلیس دستگیر می کند.

جلوگیری از خراب شدن پنجره و درب

دزدگیر با استفاده از شوک سنسور می تواند از ورود سارق به خانه و اماکن های دیگر از طریق پنجره ها جلوگیری کند. خیلی از سارقین سعی می کنند با شکستن پنجره یا درب به راحتی وارد خانه شوند و اموال را به سرقت ببرند. اما دزدگیر با دارا بودن شوک سنسور از شکستن شیشه پنجره و دیلم کردن درب توسط سارق جلوگیری می کند، و اجازه ورود به سارق را نمی دهد و با کوچترین ضربه توسط سارق با به صدا در آوردن آژیر هشدار، سارق را دستگیر یا فراری دهد.

کنترل از راه دور:

از دیگر مزایا استفاده از دزدگیر اماکن می توان به قابلیت کنترل از راه دور دزدگیر اشاره کرد که به کاربر این اجازه دور می دهد با استفاده یک گوشی موبایل از اوضاع اطراف خانه خود با خبر شود.

کنترل از وسایل برقی:

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از سیستم حفاظتی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، دستگاه دزدگیر f10 بوده؛ که توانسته با استفاده از چند رله اجازه کنترل وسایل برقی به کاربر داده است. برای مثال: صاحب دستگاه می تواند در هر جای دنیا که قرار دارد با استفاده اپلیکیشن تلفن همراه قبل از رسیدن به خانه سیستم گرمایشی را روشن کند تا با رسیدن به خانه با محیط بسیار گرم در فصل سرما مواجه شود. البته لازم به ذکر بوده دزدگیر فایروال دارای دو مدل بسیار پر کاربرد که بسیار مورد توجه کارابران گرفته است که در پاراگراف های پایین تر با آنان آشنا خواهید شد.

آشنایی با پر کاربرد ترین مدل دزدگیر اماکن

دزدگیر F10 فایروال:

یکی از پرکاربردی ترین و جدید ترین مدل دزدگیر مدل F10 بوده. که قابلیت های بسیار را به همراه خود دارد که این موضع باعث فروش بیش از اندازه دزدگیر بوده.

دزدگیراماکن فایروال، دارای پیشرفته ترین نوع تکنولوژی بوده. که خط تولید کمپانی فایروال با کمک گرفتن از مهندسین با تجربه یک سیستم هشدار دهنده با استاندارد های جهانی تولید کرده. از مهم ترین ویژگی دزدگیر F10 که می توان به آن اشاره کرد قابلیت کنترل از راه دور و کنترل وسایل برقی بوده که در صورت نصب رله می تواند مواردی مانند: روشن یا خاموش کردن لامپ ها، کولر های گاز و …دیگر لوازم برقی را خاموش یا روشن نمایید.

آشنایی با امکانات کلی دزدگیر اف ۱۰ فایروال:

  • دارای صفحه نمایشگر فارسی بسیار آسان
  • اعلام هشدار دهند در زمان قطعی برق
  • شنود صدای محیط
  • قابلیت های نام گذاری، شارژ سیم کارت،بروز رسانی برنامه و …
  • می توانید کد های دستوری از جمله زبان دزدگیر آهنگ پیشواز را تغییر دهید
  • تست کردن زون های دزدگیر برای تست کردن عملکرد صحیح دزدگیر
  • استفاده از نرم افزار های اندورید و آ یو اس
  • دارای۷ رله های خروجی
  • اماکن کد کردن ۶۴ عدد سنسور بی سیم
  • دارای ۲ عدد ریموت ۵ دکمه
  • پشتیبانی فرکانس های ۳۱۵

آشنایی با دزدگیر مدل F9

بعد از سیستم حفاظتی اف ۱۰ با قابلیت تلفن کننده سیم کارتی، می توان به دزدگیر F9 اشاره کرد که در رده دوم لیست دزدگیر ها قرار دارد. تقریبا می توان هر دو سیستم حفاظتی دارای قابلیت بسیار یکسانی می باشند. اما می توان گفت یک ویژگی در اف ۱۰ وجود دارد که در اف ۹ نیست آن هم رله های خارجی دزدگیر بوده.

  • صفحه نمایشگر فارسی
  • منوی بسیار کاربردی
  • پشتبانی فرکانس های ۳۱۵ و ۴۳۳
  • تلفن کننده خط شهر و سیم کارتی
  • ۸ زون باسیم و بی سیم
  • ۴ بخش مستقل
  • کد کردن ریموت مستقل
  • کد کرن سنسورهای با زون دلخواه
  • هشدار ضعف ریموت باتری
  • مشاهده و پاک کردن ریموت ها
  • شماره یا نامگذاری ریموت ها
  • بستن زون های آزاد
  • دارا بودن ساعات و تاریخ شمسی
  • ضبط ۱۷ تا پیام ۳۰ ثانیه ای مستقل

دزدگیرهمراه با تجهیزات باسیم و بی سیم چه تفاوتی دارند

دزدگیر باسیم و بی سیم یک سری تفاوت با یک دیگر دارند که در پاراگراف پایین تر با آنان از هر لحاظ آشنا خواهید شد.

تفاوت دزدگیر بی سیم و باسیم از نظر قیمت:

یکی از مهم ترین تفاوت بین دزدگیر بی سیم و باسیم قیمت آن بوده. اکثریت مردم دوست دارند، جنس ارزان قیمت خریداری کنند. و در کل می توان اشاره کرد دزدگیر بی سیم از تجهیزات دزدگیر باسیم دارای قیمت بیشتری بوده.

تفاوت نصب دزدگیر با سیم و بی سیم:

نصب دزدگیر باسیم نسب به سیستم حفاظتی بی سیم، طولانی تر می باشد. به دلیل اینکه فرض کنید نصاب می خواهد سیستم حفاظتی را برای خانه ای نصب کند که دارای چندین اتاق بوده همچنین متراژ خانه هم بسیار بالا بوده. خود این موضوع یک بهانه ای است که نصب دزدگیر نصف روز طول بکشد اما نصب دزدگیر بی سیم بسیار سریع تر بوده به دلیل اینکه نیاز به سیم کشی ندارد.

تفاوت نصب دزدگیر بی سیم و باسیم از نظر ظاهر

یکی دیگر از تفاوت های مهم دزدگیر منزل باسیم و بی سیم، ظاهر آنان بوده. در کل می توان اشاره کرد ظاهر دزدگیر بی سیم می تواند نسب به دزدگیر باسیم، زیبا تر باشد و هیچگونه فضای اضافی را اشغال نمی کند.

اما سیستم باسیم نیاز به کابل و داکت متنوعی دارد، همین موضوع باعث شده که ظاهر خانه دچار شلوغی شود. به همین علت بهتر است از دزدگیر بی سیم استفاده کنید. افرادی به صورت دائم در حال تغییر دکوراسیون خانه خود هستند به آنان بهتر است از دزدگیر بی سیم استفاده کنند به دلیل اینکه به راحتی بدون اختلال می تواند به کارایی خود ادامه دهد اما ممکن است این دزدگیر باسیم به مشکل بر بخورد.

قابلیت جابه جایی دزدگیر باسیم و بی سیم:

از دیگر تفاوت های دزدگیر با سیم و بی سیم می توان به قابلیت جابه جایی آنان اشاره کرد. دزدگیر بی سیم می تواند به راحتی و بدون به وجود آمدن مشکلی در کارایی سیستم، به کار خود ادامه دهد. اما دزدگیر باسیم قابلیت جابه جایی محدود را به همراه خود دارد، به دلیل اینکه تجهیزات باسیم باید نزدیک به یکدیگر نصب شوند و کوچک ترین اشتباه ممکن است در کارایی آنان اختلال به وجود بیاورد.

میزان خطا در سیستم های حفاظتی:

در کل می توان اشاره کرد امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی در هر زمینه باعث به وجود آمدن بهترین نوع سیستم های حفاظتی بوده، و میزان خطا در هر دو سیستم به میزان صفر در صد بوده و اگر یک درصد هم خطا بزنند بسیار ناچیز است.

امنیت دزدگیر باسیم و بی سیم:

یکی از مهم و اصلی ترین دلیل استفاده از دزدگیر منزل، بر قراری امنیت در همه اماکن مختلف بوده. به همین خاطر داشتن یک محیط ایمن، از مهم ترین عامل برای انتخاب دزدگیر اماکن بوده.

اما در کل می توان اشاره کرد دزدگیر بی سیم از امنیت بسیار بالاتری برخودار می باشد. به دلیل اینکه سارق نمی تواند با استفاده از ابزاری سیستم دزدگیر را از کار بیاندازد، دزدگیر باسیم دارای امنیت بسیار کمتری بوده به دلیل اینکه سارق می تواند با ابزاری مانند: قیچی، سیم چین و … کابل یا سیم کشی دزدگیر را قطع کند و سیستم حفاظتی را از کار بیاندازد سپس به راحتی وارد محیط پیرامون می شود همچنین اموال را به سرقت می برد.

تفاوت دزدگیر باسیم بی سیم از نظر سازگاری:

در مقایسه دزدگیر باسیم و بی سیم در می یابیم که سازگاری سیستم های حفاظتی بی سیم معمولا بهتر و آسان تر از دزدگیر باسیم می باشد. در این موارد بهتر است یک سنسور به دزدگیر بی سیم اضافه کرد و آن را با سیستم مرکزی دزدگیر ست کرد و از سوی دیگر سیم کشی از پنل، ظاهر محیط را نامناسب می کند؛ در حالی که به آسانی می توانید این سنسور را در دور ترین نقطه از دزدگیر بی سیم نصب کرد. در کل می توان اشاره کرد نگهداری و تعمیر سیستم حفاظتی بی سیم بسیار راحت تر بوده.

آشنایی با کارایی سیستم تلفن کننده دزدگیر اماکن

در هنگام وقوع سرقت سارقین ممکن است به دلیل استرس و نگرانی، افراد خانواده تماس با پلیس را به تعویق بیاندازند. و این موضوع باعث شده اقدامات زود هنگام و لازم برای دستگیری سارق صورت نگیرد.

به همین دلیل برخی از مهندسین، ویژگی سیستم تلفن کننده را به دزدگیر اضافه کرده اند، تا در هنگام خطر به صورت اتوماتیک با شماره های ذخیره شده در حافظه دستگاه تماس بگیرد.

انواع سیستم تلفن کننده دزدگیر

سیستم تلفن کننده معمولی:

سیستم تلفن کننده معمولی، فقط می تواند با یک شماره تماس بگیرد و باعث به صدا در آمدن آژیر دزدگیر شود. و در صورت خرابی یا قطعی قادر به تماس نخواهد بود. در سیستم تلفن کننده معمولی امکان کنترل از راه دور جهت فعال و غیر فعال کردن، کنترل سیستم های گرمایشی و سرمایشی و …. وجود ندارد.

سیستم تلفن کننده سیم کارتی:

اما با پیشرفت تکنولوژی مهندسین برای جلوگیری از کار افتادن سیستم تلفن کننده معمولی ، سیستم تلفن کننده همراه با سیم کارت، تولید کرده اند که دارای ویژگی بسیار مثبت بوده.

از ویژگی مثبت سیستم تلفن کننده سیم کارتی می توان به ۲۲ حافظه داخلی دزدگیر اشاره کرد؛ که صاحب دستگاه می تواند با ذخیره شماره های اقوام نزدیک، در هنگام دسترس نبودن رییس دستگاه، به فامیل یا دوست و آشنا با ارسال پیامک و تماس آن ها را متوجه سرقت سارقین کنند.

  • نکته: سیستم تلفن کننده سیم کارتی این امکان را به صاحب دستگاه می دهد با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، دزدگیر را از راه دور کنترل، فعال و غیر فعال، کنترل سیستم گرمایشی و سرمایشی، کنترل سیستم روشنایی را به دست بگیرد. البته لازم به ذکر بوده هر چند وقت یکبار اعتبار سیم کارت را چک کنید، و در صورت عدم اعتبار سیم کارت را شارژ کنید، تا در روند ارسال پیامک و تماس مشکلی به وجود نیاید.

آشنایی با شرایط قبل از نصب سیستم حفاظتی

توجه به فعال بودن سیم کارت

کاربر هنگام خرید یا دارای بودن سیم کارت، توجه داشته باشد که سیم کارت فعال است. تا در روند ارسال پیامک و تماس مشکلی به وجود نیاید.

مدت زمان نصب دزدگیر منزل چقدر بوده:

خریدار با توجه به انتخاب سیستم حفاظتی باسیم و بی سیم، بهتر است بداند مدت زمان نصب هر کدام از سیستم ها چه مقدار بوده. نصب سیستم حفاظتی بی سیم نسبت به دزدگیر باسیم کمتر بوده، زیرا به کابل و سیم کشی نیاز ندارد. اما نصب دزدگیر باسیم با توجه به متراژ خانه یا محل کار بستگی دارد. و ممکن است نصاب برای نصب به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

هزینه جهت نصب دزدگیر:

هزینه نصب دزدگیر منزل بستگی به تعداد حسگرها و امکانات دیگر مانند سیم و کابل کشی ها، متراژ خانه و محل کار بستگی دارد.

تعویض رمز عبور دزدگیر بعد از نصب:

بعد از نصب سیستم حفاظتی، حتما رمز عبور پیش فرض را برای بالا بردن امنیت دزدگیر تغییر دهید و بهتر است رمز پیش فرض رو سخت و غیر قابل تشخیص انتخاب فرمایید.

انواع برند های شناخته شده دزدگیر

از آنجایی که نصب دزدگیر منزل و اماکن دیگر روبه افزایش بوده، شرکت های بسیاری با تولیدات بهترین سیستم های حفاظتی، امار سرقت سارقین را در سرار کشور کاهش داده اند. برند های معتبر دزدگیر اماکن اعم از :

  1. دزدگیر با برند فایروال
  2. برند سایلکس
  3. برند جی ام کا
  4. برند پارادوکس

۳ دلیل خرید دزدگیر ایرانی:

  1. از دلیل های اصلی خرید دزدگیر ایرانی، می توان به دسترس بودن تمامی قطعات سیستم حفاظتی اشاره کرد. اما دزدگیر های خارجی با توجه به گرانی و نبودن قطعات سیستم حفاظتی، کاربر باید هزینه های بسیاری را پرداخت کند.
  2. دزدگیر های ایرانی با توجه به نیاز های داخلی کشور و مطابق با خواسته خریداران ایرانی تولید شده اند.
  3. دزدگیر های ایرانی دارای تنوع های بسیاری هستند؛ که با توجه به نیاز کاربر و شرایط محل زندگی و طراحی شده اند، تا همه افراد از سیستم های حفاظتی برای محافظت از اموال خود برخوردار باشند. همچنین با دارا بودن اپلیکیشن تلفن همراه با زبان فارسی، کار را برای صاحب دستگاه آسان کرده.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.

(کل: ۱ میانگین: ۵)