ویژگی های جدید iOS 18 اپل فاش شده است


اپل در حال آماده شدن برای رونمایی از iOS 18 در کنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه های آینده است و حالا ویژگی های جدید این سیستم عامل فاش شده است.

اپل قصد دارد با برگزاری رویداد WWDC 2024 از 10 تا 14 ژوئن (21 تا 25 ژوئن) نسخه جدید iOS و سایر سیستم عامل ها را به صورت آنلاین معرفی کند.

بر اساس گزارش جدید مارک گورمن بلومبرگ، iOS 18 علاوه بر ویژگی‌های هوش مصنوعی، تغییراتی را در برنامه‌های محبوب اپل مانند Photos، Mail، Notes و Fitness ایجاد می‌کند و همچنین اپلیکیشن ماشین حساب را با ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی می‌کند و آن را به اولین پورت تبدیل می‌کند. به iPad.

در همین حال، iOS 18 ویژگی‌های جدیدی را به صفحه اصلی آیفون اضافه می‌کند و به آیکون‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به تراز کردن آنها با شبکه صفحه نمایش حرکت کنند.

تغییرات طراحی iOS 18 نیز قابل توجه خواهد بود و به گفته گورمن، این تغییرات باعث می‌شود که اپلیکیشن‌ها ماژولارتر و راحت‌تر به‌روزرسانی و سفارشی‌سازی شوند.

ظاهرا اپل می خواهد قابلیت های هوش مصنوعی مختلفی را به iOS 18 بیاورد تا با گوگل و سامسونگ رقابت کند. به گفته بلومبرگ، اپل ممکن است تغییرات عمده ای در آیفون 16 ایجاد نکند، اما iOS 18 فراتر از آن است تا مشتریان را برای خرید یکی از مدل های آیفون 16 ترغیب کند.

اپل رویداد WWDC را مانند سال گذشته به صورت آنلاین برگزار می کند، اما رویداد ویژه دیگری در تاریخ 10 ژوئن در اپل پارک برگزار می شود تا توسعه دهندگان و دانش آموزان بتوانند به صورت حضوری با اعضای تیم اپل ملاقات کنند و علاوه بر جشن و تماشای رویداد اصلی، در فعالیت های ویژه شرکت کنند. . ; شایان ذکر است تعداد شرکت کنندگان در این رویداد محدود خواهد بود.

همچنین در طول رویداد WWDC 2024، علاوه بر برگزاری جلسات ویدیویی، فرصتی برای تعامل با طراحان و مهندسان اپل و ارتباط با جامعه توسعه دهندگان در سراسر جهان وجود خواهد داشت.