کلاهبرداری از یک زن کره ای با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک


یک کلاهبردار با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک یک زن کره ای را از 50000 دلار فریب داد.

این زن کره ای که نخواست نامش فاش شود، ماجرای خود را با رسانه ها به اشتراک گذاشت. به گفته وی، اخیرا اکانتی شبیه به پروفایل ایلان ماسک به عنوان دوست در اینستاگرام اضافه شده است. این خانم ابتدا شک داشت، اما کلاهبردار آنقدر حرفه ای عمل کرد که او را متقاعد کرد که حساب کاربری او متعلق به ایلان ماسک است.

او تصاویر ماسک در محل کار و تصویر شناسنامه رسمی خود را برای این خانم ارسال کرد. ایلان ماسک قلابی همچنین درباره فرزندان، زندگی و کارش در تسلا و اسپیس ایکس با او صحبت می کند.

این اعتماد در طی یک تماس ویدیویی که در آن کلاهبردار از دیپ فیک Elon Musk استفاده کرد، بیشتر تقویت شد. در این گفتگوی تصویری، ماسک جعلی به او علاقه نشان داد. این باعث شد قربانی عاشق این ماسک جعلی شود.

پس از مدتی، کلاهبردار به زن پیشنهاد سرمایه گذاری داد و مدعی شد که طرفداران وفادار خود را با مشتریانی که معرفی می کند ثروتمند می کند. به همین دلیل این خانم 50 هزار دلار به حسابش واریز کرد و بعد متوجه شد که کلاهبرداری شده است.

چنین کلاهبرداری های دوستیابی و عشق به قدری رایج شده است که در سال 2022، ساکنان ایالات متحده 1.3 میلیارد دلار به خاطر این نوع کلاهبرداری ها ضرر کردند.