جانشین آینده تیم کوک در مدیریت اپل چه کسی خواهد بود؟


بلومبرگ با انتشار گزارشی جدید به بررسی افرادی می پردازد که ممکن است در آینده جانشین تیم کوک در مدیریت اپل شوند.

تیم کوک از سال 2011 در راس این شرکت بزرگ فناوری قرار دارد و امسال 64 ساله خواهد شد. در حالی که بلومبرگ در گزارش خود تغییر مدیرعامل اپل را قریب الوقوع ندانست، گزینه های مختلفی را برای جایگزینی تیم کوک بررسی کرد.

به گفته منابع آگاه از تصمیمات اپل، اگر تیم کوک در آینده نزدیک از سمت خود کناره گیری کند، جف ویلیامز که اکنون مدیرعامل اپل است، هدایت این شرکت را بر عهده خواهد گرفت. لازم به ذکر است که جف ویلیامز 61 ساله چند سال پیش مدعی اصلی جایگزینی تیم کوک بود.

با این حال، سن این مرد و تصدی طولانی مدت او به عنوان یک مدیر ارشد باعث شده است که خودی های اپل در مورد شایستگی او برای اداره شرکت در دراز مدت تردید داشته باشند. با فرض اینکه تیم کوک حداقل تا سه سال آینده مدیرعامل اپل باقی بماند، احتمال جانشینی جان ترنوس بسیار زیاد است.

البته، او اکنون به عنوان معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار این شرکت فعالیت می‌کند که به دلیل ویژگی‌ها و مهارت‌های رهبری او مورد تحسین قرار گرفته است. بنابراین، جان ترنوس، 49 ساله، به احتمال زیاد مدیریت پایدارتری را برای اپل در دراز مدت به ارمغان خواهد آورد.

از سوی دیگر، اگرچه افرادی مانند کریگ فدریگی و دیر اوبراین در اپل بسیار مشهور هستند، اما به دلیل عوامل مختلف بعید به نظر می رسد که جایگزین تیم کوک شوند. همچنین، مدیرانی مانند فیل شیلر و دن ریچیو به پایان دوران تصدی خود در اپل نزدیک می‌شوند، بنابراین شانس کمتری برای داوطلب شدن برای پست مدیرعاملی آن شرکت وجود دارد.