نحوه ایجاد لینک بیلدینگ OKR برای سئو (با مثال)


اهداف و نتایج کلیدی (OKR) ابزارهای عالی برای شکل دادن به ابتکارات سئو برای همسویی با اهداف شرکت هستند.

این مقاله بررسی می‌کند که چگونه OKRها می‌توانند بر تلاش‌های سئوی شما تأثیر بگذارند، و ارتباط بین اهداف کلی کسب‌وکار و اهداف سئو محور را برجسته می‌کند.

آشنایی با OKR ها در سئو

یکی از کتاب‌های مورد علاقه من «اندازه‌گیری آنچه مهم است» نوشته جان دوئر است. این ایده OKR ها را ارائه می دهد که مخفف “اهداف و نتایج کلیدی” است.

Doerr نمونه‌هایی از نحوه اتخاذ و اجرای چارچوب برنامه‌ریزی و پاسخگویی OKR برای دستیابی به اهداف رشد ظالمانه توسط شرکت‌هایی مانند Google ارائه می‌کند.

رویکرد OKR نسبتاً ساده است و با تعریف اهداف واضح، قابل اندازه‌گیری و دست یافتنی در کنار نتایج کلیدی که دستیابی به هر هدف را ارزیابی می‌کند، کار می‌کند.

اهداف

اینها اهداف واضح و مشخصی هستند که می خواهید به آنها برسید. آنها باید قابل توجه، قابل اجرا و الهام بخش باشند. در زمینه سئو و ساخت لینک، یک هدف می تواند چیزی شبیه به:

  • “مشاهده وب سایت ما در موتور جستجو در خوشه کلمات کلیدی X را بهبود بخشید” یا “ارتباط متنی سایت با دسته X را افزایش دهید.”

نتایج کلیدی

اینها شاخص های قابل اندازه گیری هستند که نشان می دهند به هدف خود رسیده اید. آنها باید کمیت پذیر، محدود به زمان و به طور مستقیم تحت تأثیر تلاش های تیم باشند.

برای یک هدف متمرکز بر SEO، نتایج کلیدی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • “به افزایش X در دید ارگانیک کلمات کلیدی هدف ما دست یابید.”
  • 30 پیوند در مقالات مرتبط با دسته کلیدواژه X ایجاد کنید.

اهمیت OKR ها در سئو

آیا روی ابتکار عمل سئو درستی برای پیشبرد اهداف شرکت خود کار می کنید؟ سئو چگونه با اهداف بازاریابی شما هماهنگ است؟

این سؤالات مهم هستند اما پاسخ به آنها همیشه آسان نیست.

OKR اطمینان حاصل می کند که می توانید به این سؤالات پاسخ دهید. مزایای آن عبارتند از:

  • وضوح تمرکز: با تعریف اهداف و نتایج کلیدی، هر عضو اولویت‌های تیم و نحوه کمک اقدامات آنها به این اهداف را درک می‌کند.
  • همسویی با اهداف تجاری بزرگتر: نتایج کلیدی (KR) در سئو تضمین می کند که تلاش ها با اهداف تجاری گسترده تر شرکت هماهنگ است.
  • مسئوليت: هنگامی که اهداف و نتایج کلیدی به وضوح تعریف و تخصیص داده می شوند، به راحتی می توان ردیابی کرد که چه کسی مسئول چه چیزی است و احساس مالکیت و مسئولیت پذیری را تقویت می کند.
  • پیشرفت قابل پیگیری: این ردیابی امکان بررسی منظم را برای ارزیابی قرار دادن تیم در مسیر و انجام تنظیمات لازم، افزایش چابکی و پاسخگویی فراهم می کند.

نحوه عملکرد OKR ها در زمینه SEO

OKRها در سئو، اقدامات سئو و بازاریابی یا کسب و کار شرکت را به اهداف فصلی، سالانه یا بلندمدت متصل می کنند.

مدیر، معاون یا رهبر اهداف کلی را تعیین می کند و سئو، بازاریاب دیجیتال یا مدیر محصول OKR ها را ایجاد می کند و مهلت هایی را برای KR ها تعیین می کند. بنابراین، شخصی که در برابر OKR ها پاسخگو است، محدوده، نتایج و جدول زمانی را شناسایی می کند.

رابطه بین SEO OKR و اهداف بازاریابی همیشه واضح یا مستقیم نیست. با این حال، برای اطمینان از همسویی، برنامه ریزی را بر روی سئو، لینک و محتوا متمرکز کنید.

  • تعیین هدف در سئو: اهداف سئو به طور سنتی افزایش دید ارگانیک یا رتبه بندی کلمات کلیدی برای یک کلمه کلیدی خاص بوده است. با این حال، هدف می تواند هر هدفی باشد که با اهداف و اهداف تجاری گسترده تر همسو باشد. این اهداف می تواند برای سئو، محتوا یا ایجاد لینک در طبیعت باشد.
  • شناسایی نتایج کلیدی در سئو: نتایج کلیدی می تواند نتایج پیوند بیلدینگ محدود به زمان باشد. نتایج می تواند یک تحویل خاص باشد، مانند تعدادی پیوند یا نتایج مبتنی بر تاثیر مانند مشاهده ارگانیک.
  • نقش OKR ها در استراتژی سئو: استراتژی روشی قابل توجه برای دستیابی به نتایج کلیدی است.
  • تجزیه و تحلیل و بهینه سازی مداوم: در حین و پس از اجرای OKRها، نتایج و تأثیر آنها بر هدف را تجزیه و تحلیل کنید. اگر نتایج کلیدی نادیده گرفته شد… چرا؟ آیا KR ها را انجام دادید، اما هدف را به جلو حرکت نداد؟

با این حال، تعیین اهداف سئو می تواند بسیار خلاقانه تر و استراتژیک تر از بهبود رتبه بندی باشد.

سئو یک ابزار استراتژیک قدرتمندتر از آن چیزی است که بسیاری از ما سئوکاران می دانیم.

یک رهبر بازاریابی می تواند از SEO برای مدیریت شهرت، مقیاس پشتیبانی یا ایجاد آگاهی از برند استفاده کند.

راهبردی

یک OKR استراتژیک با تجزیه و تحلیل موقعیت ارائه محصول/خدمات، رقابت، چشم انداز بازار و مخاطبان مطلع می شود. این برخلاف یک OKR تاکتیکی است که مبتنی بر اقدامات فردی است.

OKR زیر تغییر استفاده مخاطبان از اصطلاحات را برای تقسیم بندی و تعریف مفهوم مهمی که محصول یک شرکت را توصیف می کند، توضیح می دهد.

هدف، واقعگرایانه: با افزایش دید ارگانیک رهبران داخلی این مفاهیم، ​​{شرکت} را به عنوان یک رهبر فکری که اصطلاح صنعتی جدید {اصطلاح} را تعریف می کند، ایجاد کنید.

نتایج کلیدی:

  • 10 پست مهمان برای اعضای تیم {company} درباره {industry term} در سه ماهه سوم ایجاد کنید.
  • رهبری {شرکت} را به‌عنوان منابعی برای موضوعات در دسته X ایجاد کنید، تا درخواست ماهانه HARO (کمک به گزارشگر خارج شود).
  • ایجاد و رتبه بندی بیش از 3 مقاله با وجود رهبری در بین کلمات کلیدی {industry term} در وب سایت های صنعت برتر در سه ماهه سوم.

رشد

OKR های محرک رشد بر فروش، درخواست های نمایشی، سرنخ ها یا سایر معیارهایی که تأثیر مستقیمی بر اهداف کسب و کار دارند، تمرکز می کنند.

هدف، واقعگرایانه: یک ابتکار سئو ایجاد کنید که درخواست ماهانه دمو ایجاد کند.

نتیجه کلیدی:

  • 5 درخواست دمو در هر ماه پس از 6 ماه ایجاد کنید.
  • در 6 ماه، 5 رتبه برتر برای شرایط پولی را در خوشه های کلمه کلیدی X ایجاد کنید.
  • 10 قطعه محتوا برای کلمات کلیدی بالا و پایین در هر سه ماهه ایجاد کنید.
  • هر ماه 10 پیوند به محتوای اطلاعاتی در اطراف خوشه X ایجاد کنید.

نوآوری

سئو می تواند نوآورانه باشد. این OKR ها ممکن است بر نوآوری در فرآیند SEO تمرکز کنند یا از اهداف نوآوری شرکت پشتیبانی کنند.

هدف زیر، اگرچه در حال حاضر امکان‌پذیر نیست، نمونه‌ای از این است که چگونه یک SEO می‌تواند در جهت یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای نمایش اطلاعات شرکت در زمانی که مشتری در جستجوی آن است، کار کند.

هدف، واقعگرایانه: دستور العمل های جستجوی صوتی را در نمایشگرهای هوشمند خانگی در آشپزخانه بهینه کنید.

نتایج کلیدی:

  • در سال 2024 محتوای دستور العمل بسیار محبوب را در سراسر دسته X طراحی کنید.
  • در هر فصل 100 پیوند به دست آمده در صفحات دستور العمل جدید ایجاد کنید.
  • از روابط عمومی برای ایمن کردن پیوندها و ذکر دستور العمل های جدید در 10 وب سایت آشپزی معتبر در Q3 استفاده کنید.

عملیاتی

یک OKR عملیاتی بر کارایی عملیات روزانه و مقیاس پذیری تمرکز دارد.

هدف، واقعگرایانه: مقیاس پذیری برنامه سئو را برای افزایش ترافیک افزایش دهید.

نتایج کلیدی:

  • ChatGPT را در توسعه و ایجاد فهرست پیاده سازی کنید تا کارهای تکراری را ساده کنید، حداقل 10 ساعت کار دستی در هفته صرفه جویی کنید و آن زمان را مجدداً به سمت طرح های رشد استراتژیک اختصاص دهید.
  • یک برنامه آموزشی لینک سازی برای ارتقای قابلیت های سئوی تیم محتوا و بازاریابی ایجاد کنید، با این هدف که 100% تیم برنامه را طی دو ماه آینده تکمیل کنند.
  • 3 تلاش برای ایجاد 50 پیوند از یک تیم آموزش دیده، با استفاده از ChatGPT برای ایجاد قالب های ایمیل مناسب برای مخاطبان وب سایت.

فراتر از این دسته‌ها، می‌توانید OKR برای موارد زیر نیز ایجاد کنید:

  • مردم و فرهنگ: درک گسترده شرکت از پتانسیل طولانی مدت و تمرکز SEO را تقویت کنید.
  • مشتری مداری: رتبه بندی محتوای مرکز دانش برای کلمات کلیدی مارک دار برای ساده کردن توانایی مشتری برای یافتن پشتیبانی محصول.
  • تاثیر اجتماعی: با رتبه بندی محتوای مرتبط برای کلمات کلیدی برند، آگاهی از تأثیر اجتماعی شرکت را افزایش دهید.

با این حال، همه اهداف برای هر کسب و کاری مناسب نیستند. مراحل زیر انتخاب هدف مناسب و تنظیم KR های صحیح را راهنمایی می کند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


ایجاد OKR یک فرآیند حیاتی است که می تواند به طور قابل توجهی مسیر استراتژیک SEO و کارایی عملیاتی سازمان شما را شکل دهد. مراحل زیر به شما کمک می کند مجموعه ای از OKR های خود را ایجاد کنید.

مرحله 1: راه اندازی

مرحله راه اندازی، زمینه را برای OKR های لینک بیلدینگ شما فراهم می کند. تنظیم باید شامل، اما محدود به موارد زیر نباشد:

  • اهداف تجاری: اهداف کسب و کار سالانه و فصلی شرکت خود را شناسایی کنید، زیرا این اهداف سئو و ایجاد لینک شما را راهنمایی می کند.
  • تجزیه و تحلیل اکوسیستم: تجزیه و تحلیل کاملی از عملکرد سئو فعلی خود، استراتژی های سئوی رقبا و اکوسیستم کلی آنلاین در صنعت خود انجام دهید.
  • جهت کلی را با سه افق تنظیم کنید: اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سئو را توسعه دهید. این رویکرد سه افقی به شما اطمینان می دهد که یک برنامه منسجم دارید که نیازهای فوری و آینده را برآورده می کند.
  • برگزاری مسابقه ایده: تیم خود را در طوفان فکری ایده ها و استراتژی های ایجاد لینک نوآورانه درگیر کنید. این امر خلاقیت را ارتقا می دهد و مشارکت تیم را در تعیین هدف تشویق می کند.
  • برنامه آزمایشی تفکر طراحی: رویکرد طراحی-تفکری را برای استراتژی لینک بیلدینگ خود اتخاذ کنید و آزمایش و انطباق را تشویق کنید.

خروجی این تجزیه و تحلیل فهرستی از ابتکارات اثبات شده SEO است. طیف وسیعی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های اثبات‌شده سئو را با تمرکز ویژه بر لینک‌سازی، که منابع لازم برای پیاده‌سازی آن‌ها را دارید، شناسایی کنید.

نکات:

  • از تجزیه و تحلیل اکوسیستم، تکنیک هایی را که دیگران با موفقیت اجرا کرده اند شناسایی کنید و در برابر آن ها تکرار یا نوآوری کنید. سپس این موارد را در لیستی از ابتکارات بالقوه سئو وارد کنید.
  • برای فرآیند تفکر طراحی، تکنیک‌های لینک‌سازی مانند آسمان‌خراش یا ارسال مهمان با اعتبار بالا را آزمایش کنید.

OKRهای بالقوه در طول تحقیق و آزمایش مشخص خواهند شد و نیاز به تکرار دارند. بنابراین، برخی از OKR های بالقوه را قبل از مرحله 2 ایجاد کنید.

مرحله 2: OKR ها را ایجاد کنید

پس از تکمیل تنظیمات، زمان آن رسیده است که OKR های لینک بیلدینگ خود را ایجاد کنید:

  • تعریف اهداف سئو: بر اساس اهداف کسب و کار و بینش حاصل از تجزیه و تحلیل اکوسیستم خود، آنچه را که می خواهید با لینک بیلدینگ به دست آورید، تعریف کنید.
  • شناسایی استراتژی ها و نتایج کلیدی: برای هر هدف، استراتژی هایی را که به کار می گیرید و نتایج کلیدی که نشان دهنده پیشرفت هستند را مشخص کنید. نتایج کلیدی باید نتایج قابل سنجش باشد که مستقیماً با اهداف شما همسو باشد.

نکات:

  • فهرست بلندبالایی از اهداف و KR ها را برای هر کدام مشخص کنید. سپس فهرست بزرگ را بردارید و آن را به فهرستی از 3-5 هدف و 3-5 KR برای هر هدف کاهش دهید.

مرحله 3: اقدام کنید

با تعریف OKR های شما، زمان آن رسیده است که آنها را عملی کنید:

  • تعیین جدول زمانی واقعی: راهنمای نحوه تنظیم جدول زمانی قابل دستیابی برای هر هدف و نتیجه کلیدی.
  • واگذاری مسئولیت ها: نکاتی در مورد تخصیص OKR به اعضای تیم مناسب یا برون سپاری برای اطمینان از مسئولیت پذیری و پیشرفت.
  • مستندات: هر OKR را در منطقه ای ثبت کنید که همه اعضای تیم به راحتی دسترسی داشته باشند.

نکته:

  • تعیین جدول زمانی دشوار است. پس از اجرا، افق زمانی را برای هر KR تجزیه و تحلیل کنید. بسیاری از پروژه ها در سئو شکست می خورند زیرا زمان لازم برای دیدن نتایج به آنها داده نمی شود.

مرحله 4: تجزیه و تحلیل و بهینه سازی

اولین باری که یک OKR را اجرا می‌کنید، قابلیت و تأثیر تلاش‌ها ممکن است انتظارات را برآورده نکند. با این حال، تجزیه و تحلیل ابتکارات در طول اجرا و پس از اجرا، مطمئناً برنامه ریزی آینده مالک OKR را بهبود می بخشد.

  • تیم نظرسنجی در مورد پیشرفت و نتایج.
  • از رهبری برای بازخورد بخواهید.
  • علت اصلی شکست و همچنین موفقیت را مشخص کنید.

سوالاتی که باید در طول معاینه پزشکی بپرسید:

  • آیا استراتژی ها نتایج مورد نظر را ارائه کردند؟
  • آیا منابع کافی برای انجام KRها داشتید؟
  • آیا KRها واقعاً اهداف را محقق کردند؟
  • آیا جدول زمانی برای میزان تهاجمی بودن هدف کافی بود؟
  • آیا OKRها به اندازه کافی جاه طلب بودند یا نه؟

نکته:

  • احتمالاً در اولین تلاش خود با OKR ها موفق نخواهید شد. این قابل قبول و قابل انتظار است.
  • هدف برای انجام 80٪ از OKR ها. نرخ موفقیت 100% می تواند به این معنی باشد که Os یا KR ها به اندازه کافی تهاجمی نبودند.

OKR های خود را ایجاد کنید

SEO OKR یک چارچوب موثر برای همسو کردن ابتکارات سئو با اهداف کلی کسب و کار، ارائه اهداف واضح و قابل اندازه گیری و افزایش مسئولیت پذیری تشکیل می دهد.

با پذیرش متدولوژی OKR، کار سئو می تواند استراتژیک تر شود و برای رشد کسب و کار مفید باشد.

با تمرکزی که می تواند استراتژیک، رشد محور، نوآورانه یا عملیاتی باشد، SEO OKR ها را می توان متناسب با اهداف خاص شما تنظیم کرد. این راهنما یک رویکرد گام به گام برای ایجاد چنین OKR هایی ارائه می دهد که با درک اهداف تجاری و تجزیه و تحلیل اکوسیستم شروع می شود تا اهداف، استراتژی ها و نتایج کلیدی را تعیین کند.

چه به اهداف خود برسید یا نه، به یاد داشته باشید که OKR ها یک ابزار یادگیری و پیشرفت مداوم هستند. بینش‌های جمع‌آوری‌شده می‌تواند دور بعدی OKR‌های شما را افزایش دهد، بهبود مستمر را تسهیل کرده و بر موفقیت کسب‌وکارتان تأثیر بگذارد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید