نتایج بنچمارک تراشه M4 اپل منتشر شد


اپل به تازگی از تراشه M4 رونمایی کرده است و اکنون نتایج بنچمارک آن منتشر شده است که عملکرد آن را به ما نشان می دهد.

بر اساس گزارش امروز، تبلت آیپد پرو جدید با تراشه M4 در تست تک هسته ای توانسته امتیاز 3767 و در تست چند هسته ای در بنچمارک Geekbench را به امتیاز 14677 برساند.

این نتایج حدود 1.5 برابر بهتر از تراشه M2 در آیپد پرو 12.9 اینچی است که نشان می دهد اپل در عملکرد تراشه جدید خود پیشرفت چشمگیری داشته است.

تراشه M4 با استفاده از فناوری 3 نانومتری ساخته شده و اولین تراشه اپل است که برای هوش مصنوعی طراحی شده است.

تراشه جدید اپل دارای 10 هسته پردازشی است که علاوه بر شش هسته بهینه شده، از چهار هسته عملکردی استفاده می کنند و همانطور که نتایج Geekbench تایید می کند، این پردازنده قادر است 50 درصد عملکرد سریع تری نسبت به تراشه M2 ارائه دهد.

از دیگر قابلیت های تراشه M4 می توان به موتور عصبی آن با قابلیت پردازش 38 تریلیون عملیات در ثانیه اشاره کرد که به گفته اپل این تراشه برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار مناسب است.

این تراشه باید در مک بوک های آینده اپل استفاده شود. مارک گورمن اخیرا در گزارش خود به سه نوع از تراشه های M4 اپل اشاره کرده است: مدل پایین رده به نام Donan، مدل میان رده به نام Brava و مدل بالارده با کد Hidra.

نسخه پایین رده Donan در مدل های سطح پایه مک بوک پرو، مک بوک ایر و مک مینی استفاده خواهد شد، در حالی که تراشه میان رده براوا در پیکربندی های مک بوک پرو و ​​مک مینی سطح بالاتر استفاده خواهد شد. چیپ رده بالای Hidra که احتمالاً برای مک پرو در نظر گرفته شده است، می تواند با پسوند Ultra یا Extreme معرفی شود.

انتظار می رود کامپیوترهای دسکتاپ مک مجهز به تراشه M4 اپل از ارتقای حافظه قابل توجهی بهره مند شوند و به 512 گیگابایت حافظه یکپارچه برسند که از محدودیت حافظه فعلی 192 گیگابایت بیشتر است.