تبلیغات فیس بوک تبدیل نمی شود؟ 9 دلیل رایج (+نحوه رفع آن)


آن احساس شیرین و شیرین تنظیم تبلیغات فیس بوک شما به صورت زنده. می‌نشینید، استراحت می‌کنید، و تبدیل‌ها را تماشا می‌کنید. اما… اگر اینطور نباشد چه؟ اگر آنچه می‌بینید تبدیل‌های کم به هیچ باشد چه؟

چه حسی به شما می دهد که ببینید تبلیغات فیسبوک شما تبدیل نمی شود.

اگر تبلیغات فیس بوک شما تبدیل نمی شود، بدانید که تنها نیستید. این اتفاق برای کسب و کارهایی که در فیس بوک تبلیغ می کنند بیش از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد.

بر کسی پوشیده نیست که پیچیدگی های زیادی در مدیریت کسب و کار متا وجود دارد. از فهرست مخاطبان، متا پیکسل، تبلیغات خلاقانه و هر چیز دیگری، شناسایی مقصری که در پس فقدان تبدیل شما وجود دارد، می تواند مانند پیدا کردن سوزنی در انبار کاه باشد.

اگر به صفحه نمایش خیره شده اید و می پرسید “چرا تبلیغات فیس بوک من تبدیل نمی شوند؟” در عوض، به این فهرست مفید از دلایل تبدیل نشدن تبلیغات فیس بوک و مراحلی که می توانید برای بازگشت به مسیر خود بردارید، نگاه کنید!

چرا تبلیغات فیسبوک شما تبدیل نمی شود و چگونه آن را برطرف کنید

تبلیغات فیس بوک برای کسب و کار شما تبدیل نمی شود؟ در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا و چگونه می توانید آنها را برطرف کنید.

1. صفحه فرود شما برای تبدیل بهینه نشده است

وقتی تبلیغات فیسبوک شما تبدیل نمی شود اولین جایی که باید به آن نگاه کنید صفحه فرود شماست. شما می توانید بهترین تبلیغات فیس بوک را در جهان داشته باشید، اما اگر وب سایت شما برای تبدیل بهینه نشده باشد، برای دیدن نتایج کمپین های خود دچار مشکل خواهید شد. وقتی می بینید که تبلیغات فیس بوک شما کلیک ایجاد می کند اما هیچ تبدیلی ایجاد نمی کند، می توانید فرض کنید که در این انتقال در سفر خریدار شما اشتباهی رخ داده است.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

سعی کنید خود را به جای مشتری ایده آل خود قرار دهید. تبلیغ خود و صفحه فرود خود را در کنار یکدیگر مقایسه کنید تا مطمئن شوید که در پیام خود ثبات دارید. همچنین می‌توانید از تست سرعت صفحه، تست سایت موبایل یا ابزار درجه‌بندی وب‌سایت استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما سریع بارگذاری می‌شود و تجربه کاربری مطلوبی را در دستگاه‌ها ارائه می‌دهد.

مهمتر از همه، بررسی کنید که اقدامات تبدیلی که به دنبال کاربران برای تکمیل آنها هستید، به وضوح در صفحه اعلام شده است. به علاوه، تمام اقدامات باید سریع و آسان انجام شوند. حتی اگر از تبلیغات سرنخ فیس‌بوک استفاده می‌کنید، جایی که بیننده برای تبدیل نیازی به کلیک روی صفحه فرود ندارد، باید فرمی ساده و کوتاه داشته باشید تا تبدیل‌ها را تا حد ممکن آسان کنید.

این تبلیغ فیس بوک و صفحه فرود همزمان آن هر دو یک پیشنهاد را تبلیغ می کنند:

2. متا پیکسل شما به درستی تنظیم نشده است

Metapixel شما (که قبلاً به عنوان پیکسل فیس بوک شناخته می شد) مرکز همه چیز ردیابی و گزارش برای تبلیغات فیس بوک است. این چیزی است که تبلیغات فیس بوک شما را به منابع داده شما، مانند وب سایت شما، متصل می کند تا کمپین های شما بدانند که کدام اقدامات را باید ردیابی کنند.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

برای بررسی نحوه تنظیم ردیابی تبدیل تبلیغات فیس بوک در حال حاضر، به بخش مدیریت رویدادها در حساب مدیر کسب و کار متا خود بروید. در آنجا می‌توانید ببینید چه «رویدادهایی» (با نام مستعار اقدامات تبدیل) در محل خود تنظیم کرده‌اید. از آنجا از شما خواسته می شود که هر گونه مشکل ردیابی تبدیل را برطرف کنید.

3. کپی تبلیغ شما نامشخص است

برای هر تبلیغ فیسبوکی که اجرا می کنید، مهم است که یک اقدام واضح برای مخاطبان هدف خود داشته باشید. اگر از عبارات فراخوان برای اقدام واضح استفاده نمی کنید، ممکن است مخاطبان شما پس از دیدن تبلیغ فیس بوک شما متوجه نشوند که قرار است بعد از آن چه اتفاقی بیفتد. این به راحتی می تواند منجر به عدم تبدیل تبلیغات فیس بوک شود.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

برای جلوگیری از تبدیل نشدن تبلیغات فیس بوک شما به دلیل کپی ضعیف تبلیغات، سعی کنید کلمات قدرتمندی را وارد کنید که کاربران را تشویق به اقدام کنند.

از بیان اینکه تبلیغ شما دقیقاً به دنبال چه عمل تبدیلی است، نترسید. حتی ممکن است لازم باشد اهداف خود را برای تبلیغات فیس بوک مجدداً مرور کنید تا هدف پشت نسخه تبلیغاتی خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید سایر نمونه‌های کپی تبلیغات فیس‌بوک را بررسی کنید تا از کپی تبلیغات قدرتمندتر و هدفمند الهام بگیرید.

یک نمونه تبلیغ فیسبوک با کپی قوی در تمام قسمت های آگهی.

4. مخاطب اشتباهی را هدف قرار می دهید

افرادی که شما فکر احتمالاً تبلیغات فیس بوک شما را تبدیل می کند ممکن است با افرادی که واقعاً مشتری کسب و کار شما می شوند متفاوت باشد. این مهم است که مخاطبان خود را درک کنید، چه چیزی با آنها طنین انداز می شود، و بهترین راه برای دستیابی به آنها برای جذب بیشتر از تبلیغات فیس بوک شما.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

در حالی که ممکن است تحقیقات اولیه‌ای در مورد بازار هدف خود انجام داده باشید، سعی کنید عمیق‌تر کاوش کنید و از استراتژی هدف‌یابی مخاطبان تبلیغات فیسبوک خلاقانه‌تر استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر برنامه آموزش عالی خود را از طریق تبلیغات فیس بوک بازاریابی می کنید، ممکن است بخواهید افرادی را هدف قرار دهید که علایق آنها شامل سرگرمی هایی مانند رویدادهای زنده است. اگرچه این علاقه مستقیماً با آموزش عالی مرتبط نیست، جوانانی که به دنبال ادامه تحصیل هستند احتمالاً از رفتن به بازی های ورزشی یا کنسرت نیز لذت می برند.

5. خستگی تبلیغات

من فکر می کنم همه ما احتمالاً می توانیم بفهمیم که چرا خستگی تبلیغات ممکن است باعث شود تبلیغات فیس بوک شما تبدیل نشود. آیا تا به حال یک تبلیغ را بارها و بارها دیده اید تا جایی که از دیدن آن خسته شده اید؟ آخرین چیزی که می خواهید این است که مخاطبان هدف خود را با همان تبلیغات فیس بوک بیش از حد اشباع کنید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

می توانید بررسی کنید که آیا این ممکن است در کمپین تبلیغاتی فیس بوک یا نمای گزارش مجموعه تبلیغاتی شما وجود داشته باشد یا خیر. برای مشاهده متریک فرکانس خود، گزینه ستون تحویل را انتخاب کنید. فرکانس تعداد تخمینی تعداد دفعاتی است که مخاطب متوسط ​​شما تبلیغ شما را دیده است. هرچه تعداد دفعات تبلیغات فیسبوک شما بیشتر باشد، مخاطبان شما بیشتر از یک بار تبلیغات شما را دیده اند.

وقتی فرکانس تبلیغات شما به حدود 5 تا 10 می رسد، معمولاً زمان تجدید آگهی است. با این حال، در شرایطی که هدف‌گیری شما کمی محدودتر است، مثلاً اگر یک لیست بازاریابی مجدد را هدف قرار می‌دهید، تعداد بیشتری برای تعداد تبلیغات شما رایج‌تر است.

برای جلوگیری از این قاتل تبدیل تبلیغات فیس بوک، زمانی که مشاهده کردید فرکانس شما شروع به افزایش می کند، سعی کنید به طور منظم نسخه تبلیغاتی خود را تغییر دهید. می‌توانید تغییرات کوچکی مانند A/B تست کپی آگهی، دکمه‌های خلاقانه یا CTA ایجاد کنید.

گزینه دیگری برای جلوگیری از تکرار زیاد تبلیغات این است که هدف خود را تغییر دهید تا تبلیغات شما برای کاربران جدید ظاهر شود. بهترین کار این است که انواع استراتژی های هدف گذاری تبلیغات فیس بوک را در حساب خود داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید یک مجموعه از تبلیغات را به یک مخاطب سفارشی و مجموعه دیگری را به یک مخاطب مبتنی بر رفتار یا علاقه ارائه دهید. به این ترتیب، می توانید انواع مختلف تبلیغات را به افراد مختلف مبادله کنید.

6. هدف کمپین شما با اهداف شما همخوانی ندارد

باور کنید یا نه، الگوریتم تبلیغات فیس بوک می تواند به شما کمک کند تا کمپین های خود را تبدیل کنید. فقط باید بهش بگی چکار کنه هدف کمپین شما به یادگیری ماشینی فیس بوک نشان می دهد که چگونه تبلیغ شما را به بهترین شکل ارائه دهد.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

اگر کمک می کند، به اهداف کمپین تبلیغاتی فیس بوک خود فکر کنید، مانند یک هدف کمپین تبلیغاتی گوگل یا استراتژی پیشنهادی گوگل ادز. وقتی هدف کمپین تبلیغاتی فیس بوک خود را انتخاب می کنید، به آن می گویید که برای چه چیزی می خواهید بهینه سازی کنید. مدیر تبلیغات فیس بوک حتی بیان می کند که “هدف کمپین شما باید با اهداف کلی کسب و کار شما هماهنگ باشد.”

هزاران هدف کمپین مختلف برای انتخاب وجود دارد، بنابراین هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد که در نهایت به کدام یک می رسید. با این حال، ممکن است برای دیدن اینکه کدام هدف بیشترین تبدیل تبلیغات فیس بوک را برای شما به ارمغان می آورد، با چند کمپین سعی و خطا طول بکشد.

7. بودجه یا محدودیت هزینه شما خیلی کم تنظیم شده است

ضرب المثل رایج «برای کسب درآمد باید پول خرج کنی» قطعاً در مورد تبلیغات فیس بوک صدق می کند. در حالی که می‌خواهید هزینه‌های تبلیغات فیس‌بوک خود را کنترل کنید، همچنین نمی‌خواهید کمپین‌های خود را با بودجه‌های محدود یا محدودیت‌های شدید هزینه‌ای که می‌تواند باعث نمایش تبلیغات شما شود، محدود کنید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

برای مثال، اگر از بودجه‌های روزانه تبلیغات فیسبوک با محدودیت هزینه کمپین استفاده می‌کنید، ممکن است هر روز خیلی سریع بودجه خود را تمام کنید—که شانس شما را برای تبدیل محدود می‌کند.

در همین حال، بودجه مادام العمر تبلیغات فیس بوک می تواند باعث شود کمپین شما قبل از اینکه فرصت های تبدیل خود را در یک بازه زمانی خاص به حداکثر برسانید، از طریق بودجه اختصاص داده شده خود اجرا شود.

زمانی که بودجه و محدودیت هزینه‌های شما با میانگین هزینه هر کلیک تبلیغات فیسبوک شما مطابقت نداشته باشد، معمولاً می‌توانید بگویید که این دلیل کاهش تبدیل است. به عنوان مثال، اگر بودجه روزانه 10 دلاری دارید و میانگین هزینه هر کلیک شما بر روی تبلیغات فیس بوک 2 دلار است، تنها به خودتان فرصت می دهید تا هر روز یک نفر کلیک کند و تبدیل کند.

من می دانم که اختصاص بودجه های بازاریابی هنگفت به تبلیغات فیس بوک همیشه امکان پذیر نیست، و این اشکالی ندارد! با این حال، بهتر است با بودجه کمپین تبلیغاتی فیسبوک خود انعطاف پذیری داشته باشید.

8. به تبلیغات خود زمان کافی برای تبدیل نداده اید

من همیشه به شوخی می گویم که سخت ترین قسمت PPC صبر است! هر کمپین تبلیغاتی فیس بوک با شروع به کار، یک «دوره یادگیری» را پشت سر می گذارد. در طول دوره یادگیری، الگوریتم تبلیغات فیس بوک در حال آزمایش نحوه نمایش تبلیغات شما به روش های مختلف برای حداکثر نتایج است. این می تواند در ابتدا منجر به نوسان در نتایج شما شود.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

طول دوره یادگیری شما بسته به آنچه می خواهید با کمپین خود به دست آورید می تواند متفاوت باشد. گفته می شود، دوره معمولی یادگیری تا دو هفته طول می کشد. در حالت ایده‌آل، سعی می‌کنم قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی ممکن است کار کند یا نه، حداکثر 30 روز به کمپین‌ها فرصت می‌دهم تا حداکثر داده‌های ممکن را جمع‌آوری کنند.

منبع

جدا از دوره یادگیری، ممکن است متوجه شوید که چرخه فروش طولانی تری دارید. البته این امر می‌تواند باعث کاهش نرخ تبدیل شما شود، زیرا مخاطبان شما ممکن است نیاز داشته باشند یک تبلیغ را چندین بار ببینند قبل از اینکه جهشی برای تبدیل شدن به سرنخ داشته باشند. علاوه بر این، ما می دانیم که افراد باید حداقل هفت بار چیزی از کسب و کار شما ببینند قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرند.

9. تبلیغات فیسبوک شما هستند تبدیل … غیر مستقیم

این آخرین دلیل که چرا تبلیغات فیس بوک شما تبدیل نمی شود می تواند مشکل باشد، اما آگاهی از آن مفید است. تبلیغات فیس بوک شما به خوبی می تواند در انتقال مشتریان احتمالی شما از طریق قیف فروش شما موثر باشد، با این حال، آنها در نهایت به نقطه تماس دیگری تبدیل می شوند.

به احتمال زیاد بینندگان تبلیغات فیس بوک شما را جذب می کنند اما به پلتفرم های دیگر مانند گوگل یا یوتیوب می روند تا درباره کسب و کار شما بیشتر بیاموزند و در نهایت تبدیل شوند.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد:

بدیهی است که ردیابی تبدیل ها در پلتفرم ها کار آسانی نیست. با این حال، اگر به طور منظم گزارش PPC خود را در بین پلتفرم‌ها بررسی کنید، می‌توانید هرگونه افزایش در تبدیل‌ها از کانال‌های بازاریابی دیگر را یادداشت کنید. اگر این افزایش با تاریخ آخرین کمپین تبلیغاتی فیس بوک شما مرتبط باشد، می توانید فرض کنید تبلیغات فیس بوک شما بر مشتریان شما تأثیر می گذارد.

به‌علاوه، می‌توانید ردیابی تبلیغات فیس‌بوک را در ابتدا برای حفظ حریم خصوصی برای تبدیل‌های آفلاین و دیگر انواع تبدیل‌های متناسب با کسب‌وکار منحصربه‌فردتان تنظیم کنید.

تبلیغات فیس بوک تبدیل نمی شود؟ شما می توانید آن را تعمیر کنید!

فهمیدن اینکه تبلیغات فیس بوک شما تبدیل نمی شود هرگز یک تجربه سرگرم کننده نیست. با این حال، استفاده از فهرست مفیدی مانند این می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌هایی را برای بهبود استراتژی خود و ارتقای کسب‌وکار خود از طریق قدرت فیسبوک و تبلیغات اجتماعی مشخص کنید.

برای جمع بندی، در اینجا 9 دلیل اصلی که ممکن است تبلیغات فیس بوک شما تبدیل نشود آورده شده است:

  1. صفحه فرود شما برای تبدیل بهینه نشده است
  2. Metapixel شما به درستی تنظیم نشده است
  3. کپی تبلیغ شما نامشخص است
  4. شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار می دهید
  5. مخاطب شما دچار خستگی تبلیغاتی است
  6. هدف کمپین شما با اهداف شما همخوانی ندارد
  7. بودجه یا محدودیت هزینه شما خیلی کم است
  8. شما زمان کافی برای تبدیل به تبلیغات خود نداده اید
  9. تبلیغات فیسبوک شما هستند تبدیل کردن...غیر مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید