ایجاد محتوا: کاملاً همه چیزهایی که باید بدانید


مرا دیوانه خطاب کنید، اما نمی توانید یک کسب و کار را بدون محتوا بازاریابی کنید. تبلیغاتی که مشتریان شما می بینند؟ محتوا. صفحه ای که پس از کلیک روی تبلیغ شما در آن فرود می آیند؟ محتوا. پست وبلاگی که یک سال پیش خواندند و در وهله اول آنها را با برند شما آشنا کرد؟ محتوا. خبرنامه ها، متون یادآوری قرار ملاقات، و مقالات راهنما؟ محتوا.

تمام ارتباطات بین سرنخ ها و مشتریان شما از طریق محتوا جریان دارد. و روشی که شما این مشتریان و مشتریان را در وهله اول ایجاد می‌کنید، از طریق محتوا است.

اما اگر ندانید که چگونه آن را به درستی انجام دهید، تولید محتوا می تواند یک فرآیند دشوار باشد. بنابراین در این راهنما، من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه می‌توانید محتوای مؤثر و جذابی ایجاد کنید که اهداف کسب‌وکار شما را بدون هزینه کردن برای سلامت عقل شما در این فرآیند هدایت کند. بیایید آن را انجام دهیم.

فهرست مطالب

تولید محتوا چیست؟

خلق محتوا دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. این فرآیند ایجاد (یا تولید، یا طبل کردن، یا جمع کردن) محتوا است. برای چه هدف؟ شما می توانید محتوایی برای الهام بخشیدن، آموزش، متقاعد کردن، متقاعد کردن، استدلال، حمایت، بیان، و لیست ایجاد کنید. چه نوع محتوایی؟ خب، این لیست نیز می تواند ادامه یابد. محتوا تقریباً هر نوع رسانه ای است که مخاطبان شما می توانند مصرف کنند – نوشتاری، گفتاری، ویدیویی، صوتی، و فهرست ادامه دارد.

منبع

تولید محتوا و بازاریابی

در حالی که تعریف فنی تولید محتوا بسیار گسترده است، اما مترادف با بازاریابی محتوا است. در این راستا، تولید محتوا فرآیند ایجاد محتوایی است که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود و به حمایت از اهداف تجاری شما کمک می کند. بنابراین شما فقط برای بیان خود در اینجا محتوا ایجاد نمی کنید. شما آن را با در نظر گرفتن شخصیت‌های خاص، مراحل قیف و KPI ایجاد می‌کنید.

ایجاد محتوا می تواند در هر مرحله از قیف برای محتوا اعمال شود.

در بخش بعدی به برخی از انواع محبوب تولید محتوا خواهیم پرداخت.

انواع تولید محتوا

علاوه بر تولید محتوا برای مراحل مختلف در قیف خود، باید انواع مختلفی از محتوا را نیز ایجاد کنید. در اینجا برخی از اشکال رایج تولید محتوا در بازاریابی آورده شده است.

تولید محتوای سئو

ایجاد محتوای سئو به نوشتن مقالات و صفحات وب سایت با هدف کلمات کلیدی اشاره دارد. کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که مشتریان ایده آل شما در گوگل تایپ می کنند. چندین بهینه‌سازی روی صفحه وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا Google بداند که آن صفحه را برای آن جستجوها ارائه می‌کند – و مخاطبانتان را وادار می‌کند روی نتیجه شما کلیک کنند.

تولید محتوای وبلاگ

ایجاد محتوای وبلاگ شامل نوشتن مقالات با کیفیت بالا، با هدف کلمات کلیدی و با فرم طولانی (در آنجا خط تیره) در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان شما است. هدف، رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی، ایجاد ترافیک واجد شرایط برای وب سایت شما، نشان دادن تخصص خود و جلب اعتماد مشتریان بالقوه است.

اما تمام تولید محتوای وبلاگ نباید بر SEO متمرکز باشد. بسیاری از کسب‌وکارها از پست‌های وبلاگ برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های محصول و خدمات و همچنین نگاهی به فرهنگ و ارزش‌های اصلی خود استفاده می‌کنند.

تولید محتوای رسانه های اجتماعی

تولید محتوای رسانه های اجتماعی به اندازه تولید محتوای سئو مهم است، اما کمتر به کلمات کلیدی مربوط می شود و بیشتر به ظاهر و ارائه اطلاعات مربوط می شود. بهترین پست های رسانه های اجتماعی از نظر بصری جذاب هستند، به راحتی قابل هضم هستند و شخصیت دارند.

تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی با توجه به پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که برای آن محتوا ایجاد می‌کنید متفاوت خواهد بود—یک ایده عالی پست فیس‌بوک با ایده اینستاگرام متفاوت است، که با لینکدین، تیک تاک یا ردیت متفاوت خواهد بود.

تولید محتوای ویدیویی

ایجاد محتوای ویدیویی طیف وسیعی از وبینارهای یک ساعته، نکات سریع پنج دقیقه‌ای، ویدیوهای توضیحی سه دقیقه‌ای، تبلیغات تلویزیونی 30 ثانیه‌ای، تبلیغات بامپر 6 ثانیه‌ای در یوتیوب و حتی تبلیغات بی‌صدا به سبک نمایش اسلاید در فیسبوک را اجرا می‌کند.

در حالی که ویدیو بسیار جذاب است، ایجاد محتوای ویدیویی می تواند منابع بسیار سنگینی داشته باشد. از نکات ما برای ایجاد محتوای تبلیغاتی ویدیویی با بودجه استفاده کنید تا بتوانید زمان و بودجه خود را به حداکثر برسانید.

تولید محتوای B2B

ایجاد محتوای B2B فرآیند ایجاد محتوا برای بازاریابی B2B است – یعنی تجارت به تجارت (بر خلاف تجارت به مصرف کننده یا B2C).

بازاریابی B2B کمتر و کمتر از بازاریابی B2C متمایز می شود، زیرا در پایان روز، شما همچنان افراد را هدف قرار می دهید و محتوای شما باید به همان اندازه دوستانه و سفارشی باشد.

اما برخی از انواع محتوا وجود دارد که برای B2B محبوب تر از B2C هستند، مانند مطالعات موردی، بهترین شیوه ها، راهنماهای نحوه کار، و روندهای صنعتی.

منبع

سایر اشکال تولید محتوا

اشکال بی‌شماری دیگر برای تولید محتوا وجود دارد، اما برخی از موارد افتخارآمیز عبارتند از:

  • محتوای وب سایت
  • محتوای ایمیل
  • کتاب های الکترونیکی و راهنماها
  • وبینارها
  • فعال سازی فروش
  • محتوای صوتی

فرآیند تولید محتوا در 5 مرحله

بنابراین چگونه می توانید محتوای عالی ایجاد کنید؟ هر بازاریاب محتوا بسته به ترجیحات شخصی، کسب و کار، مخاطبان هدف، اندازه تیم محتوایی و منابعی که در اختیار دارد، روش‌های متفاوتی خواهد داشت. اما این روش ها همگی از یک روند کلی پیروی می کنند. بیا یک نگاهی بیندازیم:

1. ایده پردازی

راه های مختلفی برای ارائه ایده های موضوعی برای محتوای خود وجود دارد. این شامل تحقیق کلمات کلیدی، غواصی در وب سایت شما و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، مشاوره با تیم های فروش و پشتیبانی برای یادگیری سوالات متداول، تحقیقات رقابتی و نظرسنجی های بازخورد است. این ایده خوبی است که مکانی داشته باشید که در آن ایده ها را نگه دارید.

از ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream برای دریافت ایده های موضوعی برای محتوای خود استفاده کنید.

2. برنامه ریزی

تولید محتوا نباید تنها در یک جلسه اتفاق بیفتد. همیشه باید مقداری برنامه ریزی و آمادگی وجود داشته باشد. بخش‌های کلیدی محتوا را مشخص کنید تا بتوانید مطمئن شوید که با عنوان و هدف آن مطابقت دارد.

طرح‌ها و قالب‌های پست وبلاگ بهینه‌سازی شده ما در اینجا به شما کمک می‌کنند!

همچنین ممکن است بخواهید برای مسئول نگه داشتن خود و دیگران جدول زمانی تعیین کنید.

3. خلقت

اکنون زمانی است که شما شروع به پر کردن رئوس مطالب و لیست های خود با محتوا می کنید! گوشت و سیب زمینی. پیشنهاد من این است که آزادانه به اینجا بروید. همیشه می توانید بعداً آن را کاهش دهید. مخصوصاً با پست‌های وبلاگ، حتی ممکن است به اندازه کافی بنویسید تا چند پست مختلف در یک دسته موضوعی تولید کنید.

4. ویرایش

این زمانی است که به گذشته برمی‌گردید و مطمئن می‌شوید که قطعه محتوا این است:

  • واضح و مختصر
  • از نظر گرامری درست است
  • با صدای مناسب
  • در مسیر موضوع و هدف قرار می گیرد
  • منطقی و شهودی است

بسته به اندازه و روش تیم شما، ممکن است چند مرحله در مرحله ویرایش وجود داشته باشد. فقط به یاد داشته باشید: انجام بهتر از کامل است. با محتوای وب، همیشه می‌توانید دوباره وارد شوید و به‌روزرسانی‌ها یا بهبودهایی انجام دهید. درگیر درست کردن آن نشوید وگرنه هرگز به انتشار نخواهید رسید!

از راهنمای ما برای ویرایش محتوا برای کمک به اولویت بندی وظایف در این مرحله از فرآیند تولید محتوا استفاده کنید.

5. ترویج

اکنون زمان توزیع محتوای خود است. از چندین کانال برای دستیابی به بیشترین مخاطب ممکن استفاده کنید و از تلاش خود نهایت استفاده را ببرید. این شامل وب سایت، ایمیل ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی شما می شود. و نترسید که مطالب مشابه را به صورت دوره ای دوباره به نمایش بگذارید. مخاطبان شما همیشه در حال افزایش هستند. محتوای خود را به صورت داخلی نیز به اشتراک بگذارید، زیرا اعضای تیم شما – به ویژه برای تیم های B2B – می توانند دسترسی شما را تقویت کنند.

نکات تولید محتوا

بیایید با چند نکته در مورد نحوه ایجاد محتوای مؤثر و نحوه انجام کارآمد این کار را به پایان برسانیم.

1. چه کسی و چرا را مشخص کنید

هر محتوایی باید برای یک مخاطب خاص با هدف خاصی ایجاد شود. اگر می‌خواهید یک وبینار برگزار کنید، برای مثال، موضوعی که در مورد آن تصمیم می‌گیرید، ارائه‌ای که ایجاد می‌کنید، موقعیت ایمیل‌های تبلیغاتی که ارسال می‌کنید، و تبلیغات و پست‌های اجتماعی که برای آن ایجاد می‌کنید، همگی به کسی که می‌خواهید بستگی دارد. برای شرکت و اینکه هدف شما از وبینار چیست.

2. سطوح آگاهی را ایجاد کنید

در یک یادداشت مشابه، مطمئن شوید که سطح آگاهی مخاطبان هدف خود را برای هر قطعه از محتوا می دانید. در سرتاسر سفر خریدار، آگاهی از نقطه درد، آگاه از مشکل، آگاه از راه حل، و آگاه از برند وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که سطح آگاهی مخاطبان شما از محتوای خاصی که ایجاد می کنید را می دانید تا بتوانید از زبانی استفاده کنید که بهترین طنین انداز را داشته باشد.

اگر قبلاً ندارید، از نکات و الگوهای ما برای ایجاد نقشه سفر مشتری استفاده کنید.

3. بر داده ها تکیه کنید

اغلب اوقات، بازاریابی محتوا به‌عنوان یک مغز کاملاً راست تلقی می‌شود. اما حقیقت این است که اگر می‌خواهید یک استراتژی بازاریابی محتوای واقعاً منجر به تولید محتوا داشته باشید، ریاضیات و داده‌های زیادی برای تولید محتوا وجود دارد. شما نیاز دارید:

  • به حجم کلمات کلیدی و سطوح رقابت توجه کنید.
  • KPI های بازاریابی محتوا را ایجاد کنید تا بتوانید اهداف قابل اندازه گیری برای محتوای خود تعیین کنید. به عنوان مثال، اعداد ترافیک، نرخ تبدیل و ROI کلی.
  • معیارهای سئو مانند زمان در صفحه، سرعت صفحه، بک لینک ها، اعتبار دامنه و موارد دیگر را ردیابی کنید.

بیشتر از آنچه که فکر می کنید، متوجه می شویم که ما هستیم فکر ما می دانستیم که مخاطب ما چه چیزی را بیشتر دوست دارد، اما اعداد و ارقام خلاف این را نشان می دهد. از داده ها به عنوان قطب نما استفاده کنید و اجازه دهید خلاقیت از آنجا جاری شود.

4. با هدف گذاری مجدد ایجاد کنید

زیبایی محتوا این است که اشکال بسیار زیادی از آن وجود دارد که می توانید تنها با یک قطعه مسافت پیموده شده را طی کنید. Repurposing بهترین دوست سازنده محتوا است. یک پست وبلاگ کامل و بهینه شده با کلمات کلیدی همراه با تصاویر بنویسید و فقط یک پست وبلاگ ندارید. می توانید آن را به یکی یا همه اینها تبدیل کنید:

  • پست اجتماعی مرتبط
  • پست اجتماعی بدون پیوند (مانند فقط یک تصویر، گزیده یا آمار برای نکات سریع).
  • راهنمای PDF (اینها آهنرباهای سربی عالی می سازند).
  • یک ویدیو یا نمایش اسلاید.
  • یک وبینار
  • فهرست مورد در جمع بندی پست وبلاگ.
  • مورد خبرنامه

منبع

بر روی موضوعاتی تمرکز کنید که بسیار مرتبط با مخاطبان شما هستند (به همین دلیل داده ها مهم هستند!) و خواهید دید که ایجاد حجم بالایی از محتوای جذاب آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست.

5. به موضوعات همیشه سبز بچسبید

با توجه به موارد فوق، بیشتر محتوای شما باید همیشه سبز باشد. تولید محتوا، مهم نیست که چقدر آن را برای خودتان آسان کنید، باز هم صرف زمان و انرژی است.

بهترین راه برای ارزش بخشیدن به هر دقیقه و دلاری که خرج می‌کنید، تمرکز بر موضوعات بی‌زمانی است که مردم همیشه به آن‌ها علاقه دارند، نه روندها و مدهایی که افزایش می‌یابند و سپس از بین می‌روند. ورود و ایجاد محتوای همیشه سبز هر از گاهی آسان تر از این است که دائماً داغ ترین موضوعات را دنبال کنید.

6. یک کتابخانه محتوا نگه دارید

در آخرین یادداشت، یک کتابخانه از تمام محتوای خود نگه دارید تا همه اعضای تیم بتوانند آنچه را که وجود دارد مشاهده کنند. این نه تنها باعث می شود محتوای شما بیشترین استفاده را داشته باشد، بلکه از بازآفرینی غیر ضروری محتوا و تکثیر محتوا نیز جلوگیری می کند. این اتلاف وقت است و پیام های شما متناقض می شود.

همچنین، یک کتابخانه محتوا به شما این امکان را می دهد که به روز رسانی آن محتوای همیشه سبز را پیگیری کنید. قالب های ممیزی محتوای ما در اینجا مفید خواهند بود!

7. تقویم تحریریه داشته باشید

حتما یک تقویم تحریریه ایجاد کنید. تولید محتوا به صورت مجزا اتفاق نمی افتد. شما چندین قطعه را به طور همزمان در حال توسعه خواهید داشت. یک تقویم سرمقاله به شما کمک می کند تا همه چیز را در حال پیشرفت پیگیری کنید، در صورت نیاز اولویت بندی کنید، دیگران را مسئول نگه دارید و از قبل برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی به ویژه مفید است زیرا می تواند به شما کمک کند تا با تم های ماهانه بیایید و محتوای خود را منسجم نگه دارید.

8. یک راهنمای سبک ایجاد کنید

و در نهایت، یک راهنمای سبک داشته باشید تا هرکسی بتواند به ایجاد محتوا کمک کند و در عین حال پیام برند را ثابت نگه دارد. یک راهنمای سبک ممکن است شامل موارد زیر باشد اما محدود به موارد زیر نیست:

  • لحن صدا
  • واژگان (اصطلاحاتی که طنین انداز هستند، اصطلاحاتی که ندارند)
  • گرامر و ترجیحات ادبی
  • بایدها و نبایدها برای تصاویر

خلاصه تولید محتوا

خوب، به جرات می توانم بگویم که من به تازگی در تولید محتوا درباره تولید محتوا شرکت کردم. مغزم درد میکنه بنابراین من می‌خواهم آن را در همین جا رها کنم، اما نه قبل از خلاصه کردن روند و نکات.

چه در حال ایجاد محتوای سئو، محتوای وبلاگ، محتوای رسانه های اجتماعی، ویدیو، ایمیل یا محتوای B2B هستید، حتما از این نکات برای تولید محتوا استفاده کنید:

  1. چه کسی و چرا را مشخص کنید
  2. سطوح آگاهی را ایجاد کنید
  3. به داده ها تکیه کنید
  4. با در نظر گرفتن هدف گذاری مجدد ایجاد کنید
  5. به موضوعات همیشه سبز بچسبید
  6. یک کتابخانه محتوا نگه دارید
  7. یک تقویم تحریریه داشته باشید
  8. یک راهنمای سبک ایجاد کنید
  9. فرآیند تولید محتوا 5 مرحله ای را دنبال کنید: ایده پردازی، برنامه ریزی، ایجاد، ویرایش و ترویج

با در نظر گرفتن این نکات و فرآیندها، به خوبی در راه ایجاد محتوای عالی خواهید بود که اهداف تجاری شما را هدایت می کند و ارزش زمان و تلاش شما را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید