10 استراتژی عملی که واقعا کار می کنند


تولید سرنخ یک جنبه ضروری بازاریابی برای همه مشاغل است. این فرآیند جذب و تبدیل مشتریان بالقوه به سرنخ هایی است که به محصولات یا خدمات شما ابراز علاقه می کنند. و Google Ads یک پلتفرم ضروری برای کسب و کارها برای ایجاد سرنخ و بهبود استراتژی بازاریابی خود است.

منبع آمار

همه‌گیری COVID-19 چالش‌های بی‌سابقه‌ای را برای بسیاری از کسب‌وکارها به همراه داشت، از جمله مدرسه موسیقی که من با آن کار می‌کردم و مجبور شد درهایش را به روی آموزش حضوری ببندد. از آنجایی که دانش‌آموزان دیگر به مرکز آموزشی خود نمی‌آیند، تلفن‌های آن‌ها دیگر زنگ نمی‌خورد و آن‌ها به شدت نیازمند یافتن راه‌حلی بودند. آن‌ها تصمیم گرفتند به ارائه درس‌های مجازی بپردازند و برای اطلاع رسانی به Google Ads روی آوردند. این تصمیم ثابت شد که بازی را تغییر می دهد، زیرا تلفن های آنها دوباره زنگ می خورد و تجارت آنها شروع به رونق می کند.

در این مقاله، من به اشتراک می گذارم:

  • استراتژی‌های برتر برای ایجاد تبلیغات مؤثر تولید سرنخ در Google Ads، با استفاده از تجربه آموزشگاه موسیقی به عنوان مثال.
  • چگونه این استراتژی ها می توانند برای مشاغلی که در هر صنعتی به سرنخ نیاز دارند کار کنند.
  • دستورالعمل‌های گام به گام برای نحوه پیاده‌سازی ردیابی تبدیل و بازاریابی مجدد با Google Ads برای استفاده حداکثری از این استراتژی‌ها.

در پایان، ابزارهای مورد نیاز برای به حداکثر رساندن تلاش‌های بازاریابی و دستیابی به اهداف خود با Google Ads را خواهید داشت.

نحوه استفاده از تبلیغات گوگل برای تولید سرنخ

این استراتژی‌های عملی به شما کمک می‌کنند تا از Google Ads برای ایجاد سرنخ بیشتر برای کسب و کار خود استفاده کنید.

1. مخاطبان هدف خود را بشناسید

برای اینکه هر تبلیغی در ایجاد سرنخ موفق باشد، باید مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد.

قبل از ایجاد تبلیغات، مدرسه موسیقی تحقیقاتی را با استفاده از کنسول جستجوی Google انجام داد تا داده‌های مربوط به جمعیت، علایق و رفتارها را جمع‌آوری کند و یک شخصیت خریدار دقیق از دانش‌آموزان بالقوه ایجاد کند.

با تجزیه و تحلیل پرس و جوهای جستجو، جمعیت شناسی مخاطب و عملکرد وب سایت، آنها بینش ارزشمندی در مورد ترجیحات و رفتارهای مخاطبان خود به دست آوردند.

با داشتن این اطلاعات، مدرسه توانست تبلیغات و محتوای هدفمندتری ایجاد کند که با مخاطبان خود طنین انداز شده و منجر به بهبود نرخ تبدیل شود.

برای آشنایی با مخاطبان هدف خود از کنسول جستجوی گوگل، می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. به کنسول جستجو بروید و وب سایتی را که می خواهید آنالیز کنید انتخاب کنید.
  2. برای مشاهده عملکرد جستجوی وب سایت خود، روی تب “عملکرد” ​​کلیک کنید.
  3. به داده‌های زیر برگه «پرسش‌ها» نگاه کنید. این بخش پرس و جوهایی (کلمات کلیدی) را که مردم برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند به شما نشان می دهد.
  4. داده های نمایش ها و کلیک ها را برای هر پرس و جو تجزیه و تحلیل کنید. Impressions به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک نتیجه جستجو از وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای آن پرس و جو ظاهر شده است، در حالی که کلیک ها به تعداد دفعاتی که کاربر روی آن نتیجه جستجو کلیک کرده است اشاره دارد.
  5. به دنبال الگوهایی در جستارهایی باشید که ترافیک را به وب سایت شما می آورند. آیا سوالات خاصی وجود دارد که حجم قابل توجهی از ترافیک را به همراه داشته باشد؟ آنها چه نوع پرس و جوهایی هستند (به عنوان مثال اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی)؟
  6. به داده های جمعیت شناختی کاربرانی که این پرسش ها را انجام می دهند نگاه کنید. آیا آنها عمدتاً از یک موقعیت جغرافیایی یا محدوده سنی خاصی هستند؟

از این اطلاعات برای تنظیم نسخه تبلیغاتی خود برای هدف قرار دادن بهتر مخاطبان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که یک جمعیت شناسی خاص به احتمال زیاد کلمات کلیدی خاصی را جستجو می کند، می توانید کپی که به طور خاص برای آن جمعیت شناسی طراحی شده است را وارد کنید.

با تجزیه و تحلیل منظم داده‌های کنسول جستجوی خود، می‌توانید بینش‌های ارزشمندی در مورد مخاطبان هدف خود به دست آورید و تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را برای بهبود عملکرد تبلیغات جستجوی خود اتخاذ کنید.

2. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

کلمات کلیدی پایه و اساس کمپین های تبلیغاتی گوگل شما هستند. مدرسه موسیقی با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner برای شناسایی کلمات کلیدی با هدف بالا که مخاطبان هدف آنها احتمالاً از آنها استفاده می کنند، تحقیقات کاملی برای کلمات کلیدی انجام داد. آن‌ها ترکیبی از کلیدواژه‌های طولانی و دم کوتاه را برای پوشش سؤالات جستجوی مختلف و بهبود دیده شدن آگهی‌شان در نظر گرفتند.

هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود برای ایجاد سرنخ با Google Ads، حتماً هدف کلمه کلیدی را در نظر بگیرید. بسته به نحوه جمع آوری سرنخ ها، باید هدف کلمه کلیدی را با کلمات کلیدی که انتخاب می کنید هماهنگ کنید.

برای مثال، اگر سرنخ‌ها را از طریق کاغذهای سفید یا منابع جمع‌آوری کنید، می‌توانید کلمات کلیدی اطلاعاتی را هدف قرار دهید. اما اگر سرنخ ها را از طریق یک درخواست نقل قول جمع آوری می کنید، می خواهید کلمات کلیدی را با هدف معاملاتی یا تجاری هدف قرار دهید.

از ابزار رایگان کلمات کلیدی ما برای کشف کلمات کلیدی جدیدی که می توانید در تبلیغات گوگل خود برای تولید سرنخ استفاده کنید، استفاده کنید.

3. یک نسخه تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید

کپی آگهی مدرسه موسیقی اولین نقطه تماس بین کسب و کار آنها و رهبران بالقوه بود. آنها یک نسخه تبلیغاتی واضح، مختصر و متقاعدکننده نوشتند که نقاط فروش منحصر به فرد درس های موسیقی مجازی آنها را برجسته کرد. آنها شامل یک فراخوان متقاعد کننده (CTA) برای تشویق کاربران به انجام اقدام مورد نظر، مانند تماس با آنها، ثبت نام، یا خرید بودند.

همه اینها جنبه های مهم تبلیغات گوگل هستند که منجر به جذب مشتری می شوند.

4. صفحات فرود را بهینه کنید

صفحه فرود جایی است که جادو اتفاق می افتد. این صفحه ای است که پس از کلیک بر روی تبلیغ، سرنخ های بالقوه به آن می رسند.

مدرسه موسیقی صفحه فرود خود را بر اساس بهترین شیوه ها بهینه کرد.

برخی از این بهترین شیوه های صفحه فرود عبارتند از:

  • طراحی جذاب و بصری جذاب.
  • صفحات بهینه‌سازی شده برای تبدیل با برخی از انواع سرنخ (به عنوان مثال، فرم، دکمه بزرگ کلیک برای تماس، یا ابزار زمان‌بندی).
  • پیام‌هایی که با کپی آگهی سازگار است.
  • یک دکمه CTA با قرار دادن برجسته برای ایجاد تبدیل.

با مشاهده نمونه‌های عالی صفحه فرود و پیروی از بهترین روش‌ها، می‌توانید احتمال اینکه تبلیغات Google شما منجر به ایجاد سرنخ شود را افزایش دهید. به علاوه، صفحات فرود خوب نیز می توانند به امتیاز کیفیت بهتر و نرخ تبدیل بالاتر کمک کنند.

5. از پسوندهای تبلیغاتی استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های استفاده از Google Ads برای تولید سرنخ، استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی است. افزونه های تبلیغاتی یک ویژگی قدرتمند است که به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار خود در تبلیغات خود نمایش دهید.

برنامه‌های افزودنی مانند برنامه‌های افزودنی تماس، افزونه‌های موقعیت مکانی، و افزونه‌های پیوند سایت می‌توانند دیده شدن آگهی و نرخ کلیک (CTR) را بهبود بخشند.

مدرسه موسیقی از این افزونه‌ها نهایت استفاده را کرد تا ارزش بیشتری را برای کاربران فراهم کند و شانس آنها را برای تولید سرنخ افزایش دهد.

6. تبلیغات خود را تست و بهینه کنید

آزمایش و بهینه سازی مداوم تبلیغات برای بهبود عملکرد شما بسیار مهم است. شما باید عملکرد تبلیغات خود را با استفاده از معیارهایی مانند CTR، هزینه به ازای کلیک (CPC)، نرخ تبدیل و هزینه به ازای سرنخ (CPL) پیگیری کنید.

می‌توانید معیارهای خود را با معیارهای صنعت تبلیغات جستجو مقایسه کنید تا ببینید در کجا سقوط کرده‌اید و همچنین معیارهای خود را با عملکرد خود مقایسه کنید تا ببینید چگونه می‌توانید در طول عمر کمپین‌های خود پیشرفت کنید.

معیارهای کلی تبلیغات جستجو برای سال 2023.

با تجزیه و تحلیل این داده ها برای شناسایی زمینه های بهبود، می توانید تنظیمات لازم را در نسخه تبلیغاتی، کلمات کلیدی و صفحات فرود خود انجام دهید.

7. ردیابی تبدیل را تنظیم کنید

تنظیم ردیابی تبدیل در Google Ads بسیار مهم است. این یک ویژگی ضروری برای اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های تولید سرنخ است.

مدرسه موسیقی که من با آن کار کردم، اقداماتی را که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ خود انجام دادند، مانند ثبت نام در یک درس مجازی یا خرید، ردیابی کرد. این داده ها به آنها کمک کرد تا اثربخشی تبلیغات خود را ارزیابی کنند و کمپین های خود را بر این اساس بهینه کنند.

مطمئن شوید که تبدیل‌هایی را که برای کسب‌وکارتان مهم‌تر هستند را دنبال کنید تا بتوانید تشخیص دهید که تبلیغات شما چقدر در جذب مشتریان مؤثر است.

نحوه پیاده سازی ردیابی تبدیل تبلیغات گوگل

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در راه اندازی این ویژگی قدرتمند آورده شده است.

  1. وارد حساب Google Ads خود شوید.
  2. روی نماد «ابزارها و تنظیمات» (آچار) در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  3. در بخش “Measurement” روی “Conversions” کلیک کنید.
  4. برای ایجاد یک اقدام تبدیل جدید، روی دکمه آبی “+” کلیک کنید.
  5. اقدام تبدیلی را که می‌خواهید ردیابی کنید (مثلاً وب‌سایت، برنامه، تماس‌های تلفنی یا اقدامات آفلاین) انتخاب کنید.
  6. جزئیات مورد نیاز را برای اقدام تبدیل انتخابی خود، مانند نام، دسته و مقدار تبدیل، پر کنید.
  7. برای ایجاد برچسب ردیابی تبدیل خود (برای تبدیل وب سایت) روی “ایجاد و ادامه” کلیک کنید.
  8. تگ ردیابی تبدیل را با افزودن مستقیم آن به صفحات مربوطه یا با استفاده از یک مدیر برچسب مانند Google Tag Manager بر روی وب سایت خود نصب کنید.
  9. پس از نصب، ردیابی تبدیل خود را نظارت کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند و داده هایی را که برای بهینه سازی کمپین های خود نیاز دارید جمع آوری می کند.

شما می توانید یک آموزش کامل را در اینجا پیدا کنید:

8. بر استراتژی های رقبا نظارت کنید

توجه به استراتژی های تبلیغاتی رقبای خود می تواند بینش های ارزشمندی را ارائه دهد و به شما کمک کند مناطقی را که می توانید در آنها برتری کسب کنید، شناسایی کنید.

با درک اینکه چه چیزی برای دیگران در صنعت شما مفید است، می توانید تبلیغات هدفمند و موثرتری ایجاد کنید.

مدرسه موسیقی تبلیغات رقبای خود را مطالعه کرد تا از موفقیت ها و اشتباهات آنها درس بگیرد و همچنین فرصت هایی را برای متمایز کردن دروس مجازی آنها بیابد.

9. از مکان یابی برای ارتباط محلی استفاده کنید

برای کسب‌وکارهایی مانند مدرسه موسیقی که به مخاطبان محلی پاسخ می‌دهند، هدف‌گیری مکان ضروری است. می‌توانید از موقعیت‌یابی در Google Ads استفاده کنید تا مطمئن شوید تبلیغات شما فقط به کاربران منطقه هدف شما نشان داده می‌شود. این می تواند به شما کمک کند از هدر رفتن هزینه تبلیغات بر روی کلیک های کاربران خارج از منطقه خدمات خود جلوگیری کنید و ارتباط تبلیغات خود را برای مشتریان بالقوه افزایش دهید.

10. بازاریابی مجدد را اضافه کنید

یک راه بسیار قدرتمند برای ایجاد سرنخ و جذب مجدد کاربرانی که قبلاً از وب سایت شما از طریق Google Ads بازدید کرده اند، پیاده سازی بازاریابی مجدد است.

بازاریابی مجدد یک استراتژی تاثیرگذار است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد با کاربرانی که قبلاً با وب‌سایت‌شان تعامل داشته‌اند، اما تبدیل نشده‌اند، دوباره ارتباط برقرار کنند.

مدرسه موسیقی از بازاریابی مجدد برای هدف قرار دادن کاربران با تبلیغات استفاده کرد تا دروس مجازی و مزایای یادگیری آنلاین موسیقی را به آنها یادآوری کند. این رویکرد نه تنها برند مدرسه موسیقی را در ذهن دانش‌آموزان بالقوه تقویت کرد، بلکه احتمال تبدیل آن کاربران به سرنخ و در نهایت مشتریان را نیز افزایش داد.

نحوه پیاده سازی بازاریابی مجدد گوگل ادز

  1. وارد حساب Google Ads خود شوید و به منوی «ابزارها و تنظیمات» > کتابخانه مشترک بروید.
  2. روی “Audience Manager” کلیک کنید و “Your Data Sources” را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.
  3. در زیر برچسب تبلیغات گوگل، روی «جزئیات» کلیک کنید.
  4. در قسمت «تنظیم برچسب» (پایین صفحه) «Google Tag Manager» را انتخاب کنید.
  5. شناسه تبدیل و کد برچسب بازاریابی مجدد ارائه شده را کپی کنید.
  6. به حساب Google Tag Manager خود بروید.
  7. هنگام پیکربندی برچسب، شناسه تبدیل و کد برچسب بازاریابی مجدد را که از Google Ads کپی کرده‌اید، در تنظیمات پیکربندی برچسب «بازاریابی مجدد Google Ads» وارد کنید.
  8. یک Trigger برای برچسب ایجاد کنید و برای هدف این نسخه نمایشی، آن را در «همه صفحات» فعال کنید.
  9. تغییرات تگ خود را منتشر کنید

چگونه یک لیست بازاریابی مجدد ایجاد شده را به یک کمپین اضافه کنیم

  1. به تب “کمپین ها” بروید.
  2. روی کمپینی که می خواهید لیست بازاریابی مجدد را به آن اضافه کنید کلیک کنید.
  3. در منوی سمت چپ روی تب “مخاطبان” کلیک کنید.
  4. ویرایش بخش‌های مخاطب را انتخاب کنید
  5. «بازدیدکنندگان وب‌سایت» را به‌عنوان منبع فهرست انتخاب کنید، اگر قبلاً برای شما وجود دارد، اگر نه، می‌توانید در «مدیر مخاطب» یکی ایجاد کنید.
  6. لیست بازاریابی مجدد را که قبلا ایجاد کرده اید انتخاب کنید.
  7. در صورت وجود، تعدیل قیمت را برای مخاطبان تنظیم کنید.
  8. برای افزودن لیست بازاریابی مجدد به کمپین خود، روی «ذخیره» کلیک کنید.

خودشه! کمپین شما اکنون بازدیدکنندگانی را هدف قرار می دهد که با بازدید از وب سایت شما و فعال کردن برچسب بازاریابی مجدد Google Ads شما به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند.

از تبلیغات گوگل برای تولید سرنخ درست استفاده کنید

تجربه مدرسه موسیقی قدرت Google Ads را در ایجاد سرنخ و کمک به کسب و کارها در زمان های چالش برانگیز برجسته می کند. با اجرای این 10 استراتژی، آنها با موفقیت به درس های مجازی رفتند و تلفن خود را با سرنخ های جدید به صدا درآوردند. کسب‌وکار شما همچنین می‌تواند از این استراتژی‌ها برای ایجاد تبلیغات مؤثر در تبلیغات گوگل سود ببرد.

در اینجا بهترین استراتژی ها برای استفاده از تبلیغات گوگل برای تولید سرنخ آورده شده است:

  1. مخاطب هدف خود را بشناسید
  2. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید
  3. یک کپی تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید
  4. صفحات فرود را بهینه کنید
  5. از پسوندهای تبلیغاتی استفاده کنید
  6. تبلیغات خود را تست و بهینه کنید
  7. ردیابی تبدیل را تنظیم کنید
  8. نظارت بر استراتژی های رقبا
  9. از مکان یابی برای ارتباط محلی استفاده کنید
  10. بازاریابی مجدد را اضافه کنید

با تلاش های خود سازگار باشید، عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید و کمپین های خود را بهینه سازی کنید تا بازده سرمایه خود را به حداکثر برسانید. با رویکرد و عزم درست، می توانید به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنید و به رشد کسب و کار خود، حتی در مواجهه با مشکلات کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید