تگ عنوان یکی از مهمترین عناصر سئو است. می تواند تاثیر زیادی در رتبه بندی شما داشته باشد. در تجربه من، بهینهسازی تگهای عنوان میتواند به رتبهبندی تقویتی قوی بدهد.
راه های مختلفی برای بهینه سازی تگ عنوان وجود دارد. یکی این است که مطمئن شوید آنها در محدوده 55-60 کاراکتر قرار می گیرند (که فکر می کنم امروز کمی قدیمی شده است). سایر SEO ها پیشنهاد می کنند که داشتن برچسب عنوان تا 70 کاراکتر مشکلی ندارد.
همچنین نگرانی هایی وجود دارد که کوتاه شدن عنوان در نتایج جستجو یا بازنویسی توسط گوگل می تواند بر عملکرد ارگانیک و نرخ کلیک تأثیر منفی بگذارد.
در این مقاله، اساس چنین نگرانیهایی، بیانیه رسمی گوگل در مورد طول عنوان، و یافتههای من پس از بررسی دستی 645 تگ عنوان SERPهای گوگل را بررسی خواهیم کرد.
نمونه ای از برچسب عنوان قطع شده در SERP
از نظر فنی، تعداد کاراکترهای یک برچسب عنوان که گوگل می تواند در SERP ها نمایش دهد، بر حسب پیکسل اندازه گیری می شود. وقتی تگ عنوان شما خیلی طولانی است، گوگل می تواند آن را به این صورت قطع کند.
به روز رسانی برچسب عنوان و عواقب آن
در آگوست 2021، گوگل یک بهروزرسانی را با هدف برچسبهای عنوان منتشر کرد. این بهروزرسانی به Google امکان میدهد عنوانی متفاوت از عنوان موجود در تگ عنوان HTML به کاربران در SERP نشان دهد.
تگ های عنوان HTML ممکن است در SERP ها بازنویسی شوند زمانی که:
- خیلی طولانی است.
- مملو از کلمات کلیدی
- وجود ندارد یا حاوی زبان تکراری “boilerplate” است (به عنوان مثال، صفحات اصلی ممکن است “Home” نامیده شوند).
هنگامی که این به روز رسانی منتشر شد، باعث سر و صدا در جامعه سئو شد، زیرا بسیاری از سئوکاران گزارش کرده اند که بازنویسی عنوان “به طرز وحشتناکی اشتباه” بوده است.
راب وودز اتفاقی را گزارش کرد که در آن تگ عنوان با URL Slug جایگزین شد:
چت در جامعه سئو نمونههای زیادی از جایگزینی برچسبهای
این موضوع باعث ایجاد وحشت در جامعه سئو شده است. بسیاری از سئوکارها اهمیت اجتناب از بازنویسی عنوان را با اطمینان از کوتاه و در محدوده کاراکتر بودن عناوین دو چندان کردند.
سردرگمی
برای همه واضح است که گوگل عناوین کوتاه تری را در SERP می خواهد.
اما آیا این بدان معناست که آنها از عناوین نمایش داده شده در SERP ها (که ممکن است به طور بالقوه قطع یا بازنویسی شوند) برای رتبه بندی به جای عنوان HTML استفاده می کنند؟
این باعث شده است که بسیاری از سئوکارها تصور کنند که عناوین طولانی تر یا قطع می شوند یا بازنویسی می شوند و گوگل آنها را برای رتبه بندی در نظر نمی گیرد بلکه عنوان جدید نمایش داده شده در SERP ها را برای رتبه بندی در نظر می گیرد.
بیانیه رسمی گوگل در مورد طول عنوان چیست؟
در یک قسمت Search Off the Record، جان مولر گوگل از گری ایلیز در مورد طول تگ عنوان پرسید:
گری. آیا داشتن تگ های عنوانی که طولانی تر از فضای قابل نمایش و بخش های آن باشد، ارزشی دارد؟
که ایلیز پاسخ بسیار واضح و دقیقی به آن داد، «بله».
او اضافه کرد: «طول عنوان، این یک معیار ساخته شده خارجی است… از نظر فنی، محدودیتی وجود دارد، مانند مدت زمانی که میتواند هر چیزی در صفحه باشد، اما تعداد کمی نیست. این 160 کاراکتر یا هر چیز دیگری نیست – 100، 200، 20 یا هر چیز دیگری.
و توصیه میکند که «سعی کنید آن را در صفحه دقیق نگه دارید، اما من زیاد به طول آن و اینکه آیا به اندازه کافی طولانی است یا خیلی طولانی فکر نمیکنم. اگر صفحه شما را پر می کند، احتمالاً خیلی طولانی است، اما اگر فقط یک جمله باشد که در یک خط یا دو خط قرار می گیرد، یک اقدام دستی برای آن دریافت نمی کنید.
اگر به مستندات گوگل در مورد عناوین SERP (با نام مستعار، پیوندهای عنوان) مراجعه کنیم، هیچ محدودیتی برای طول یا کاراکتر توصیه شده برای برچسب عنوان مشخص نشده است.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به تکیه می کنند.
آیا داشتن عناوین طولانی تر بر رتبه بندی تأثیر می گذارد؟
اگر برچسب های عنوان طولانی تر در SERP ها قطع یا بازنویسی شوند، آیا این روی رتبه بندی تاثیر نمی گذارد؟ خوشبختانه، لیلی ری این سوال را در X مطرح کرد و این پاسخ را از گلن گیب دریافت کرد.
این با آنچه مولر در ساعت اداری سئو گوگل از 11 دسامبر 2020 گفت، مطابقت دارد.
بنابراین چه عناوین شما در SERP ها قطع شوند یا بازنویسی شوند، گوگل همچنان از تگ عنوان HTML برای ملاحظات رتبه بندی استفاده می کند، نه عناوین نشان داده شده در SERP.
من شخصاً فکر می کنم که نباید به خاطر آن عناوین کوتاه تر بنویسیم. تگ عنوان یکی از معدود عناصری است که بر رتبهبندی تأثیر میگذارد که ما بر آن کنترل داریم. من همیشه سعی میکنم از آنها حداکثر استفاده را بکنم، و از اعمال هرزنامه مانند پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنم.
تحلیل من
من می خواهم به این بحث پایان دهم. امیدواریم بهعنوان یک صنعت، از توصیه به مشتریان برای «کوتاه کردن» برچسبهای عنوان خود صرف نظر کنیم. تقریباً در تمام منابع و ابزارهای آنلاین معیاری برای طول عنوان وجود دارد که چیزی جز «نمیخواهیم عناوین ما قطع یا جایگزین شوند» به عنوان مدرکی برای حمایت از این توصیه وجود دارد.
من مجموعه ای از 100 URL را جمع آوری کردم و عناوین HTML و SERP را برای هر یک از آن URL ها تجزیه و تحلیل کردم. برای آن URL های انتخاب شده، من همچنین داده های تاریخی عناوین SERP آنها را از سال 2022 داشتم، به این معنی که ما همچنین می توانیم ببینیم که چگونه گوگل چگونه عناوین را در SERP ها نمایش می دهد (جالب است، درست است؟)!
در اینجا یافته های من است:
- به نظر می رسد گوگل نمایش عناوین کوتاه تر را ترجیح می دهد. طولانی ترین عنوان نمایش داده شده در SERP در نمونه 100 URL من 61 کاراکتر است.
- عنوان 27 URL قطع شد. عناوین HTML در آن موقعیت ها از 59 تا 117 کاراکتر متغیر بودند. بنابراین، آیا ایجاد عناوین کوتاهتر تضمین میکند که در SERP ها قطع نخواهید شد؟ نه!
- در اینجا نمونهای از یک URL با عنوان HTML با 59 کاراکتر آمده است: «تبلیغات تجاری به کسبوکار: تغییر مکالمه» و در SERP ها به این شکل به نظر میرسد.
- مشاهده جالب دیگر موردی است که گوگل عنوان را دوباره نوشت و تصمیم گرفت آن را قطع کند. بله، گوگل عنوانی را که ساخته بود قطع کرد! URL دارای عنوان HTML “راهنمای بازاریابی کسب و کار کوچک: همه چیزهایی که برای رشد باید بدانید” با 67 کاراکتر است و در SERP ها به این صورت است:
- هنگام مقایسه عناوین SERP در سال 2022 با عناوین SERP در سال 2024 برای مجموعه ای از URL ها (مطمئن شوید که عنوان HTML آنها تغییر نکرده است)، می بینیم که از 100 URL، عناوین SERP در 33 مورد متفاوت از 2022 تغییر کرده است. نسخه این بدان معنی است که گوگل می تواند و در صورت نیاز عناوین SERP را در طول زمان تغییر دهد. تفاوت اصلی ذکر شده این است:
- گوگل متن نام تجاری اضافه شده در انتهای برچسب عنوان را حذف کرد. این بدان معناست که حتی اگر متن نام تجاری را در انتهای تگ عنوان HTML خود اضافه کنید، گوگل می تواند تصمیم بگیرد که آن را نشان ندهد. توصیه این است که متن نام تجاری را بخشی از محدودیت کاراکتر خود حساب نکنید، صرف نظر از اینکه می خواهید عنوان کوتاه تری داشته باشید.
- گوگل عموماً عناوین موجود در SERP را در سال 2024 در مقایسه با 2022 کوتاه تر کرد. در اینجا نمونه ای از تغییرات ذکر شده آورده شده است:
- از سوی دیگر، در نمونه 100 URL، یک مثال وجود دارد که در آن گوگل تصمیم گرفت نام برند را به عنوان در SERP اضافه کند، حتی اگر نام تجاری بخشی از تگ عنوان HTML نبود.
- از 100 نمونه URL، 29 URL مشابه عنوان HTML هستند.
- به نظر می رسد گوگل با حذف نام تجاری از برچسب های عنوان سازگار است، حتی اگر برچسب های عنوان کوتاه باشند. در اینجا نمونه هایی از عناوین زیر 55 کاراکتر هستند که نام تجاری آنها از عناوین SERP حذف شده است:
- آیا نوشتن عناوین کوتاه تر به شما کمک می کند از بازنویسی عنوان جلوگیری کنید؟ نه! در اینجا لیستی از عناوین نمونه است که کوتاه بودند و هنوز توسط Google در SERP ها بازنویسی شده اند:
- متداول ترین طول عناوین نمایش داده شده در SERP در این نمونه بین 45-55 کاراکتر است (هیستوگرام زیر را ببینید):
- در اینجا همچنین طول عنوان در سال 2022 چگونه به نظر می رسید، بنابراین می توانید ایده ای از تغییرات رخ داده را دریافت کنید. می بینید که عناوین کوتاه تر می شوند. (توجه داشته باشید که نمونه اینجا برای بیش از 600 آدرس اینترنتی بسیار بزرگتر بود)
طول تگ عنوان در سال 2024
لازم نیست برای برچسب های عنوان خود محدودیت 55 تا 60 کاراکتری را رعایت کنید. عناوین شما می توانند – و باید باشند – تا زمانی که در حد عقل لازم باشد. عناوین کوتاهتر هیچ مزیت اضافی را از نظر سئو تضمین نمیکنند:
- عناوین کوتاهتر میتوانند بازنویسی شوند.
- عناوین کوتاه تر هنوز هم می توانند قطع شوند.
- عناوین کوتاهتر همچنان میتوانند نام تجاری خود را حذف کنند.
کوتاه کردن تگ های عنوان شما هیچ ارزش واقعی ندارد. آنها را به خوبی بهینه کنید و از کل املاک و مستغلات استفاده کنید. تگهای عنوان جزو معدود داراییهایی هستند که بر رتبهبندیها تأثیر میگذارند و ما همچنان روی آنها کنترل داریم. از آنها بهترین استفاده را کنیم.
بهترین توصیه ای که می توانم بکنم این است که عناوین خود را برای رتبه اول بهینه کنید، حتی اگر از محدودیت 60 تا 70 کاراکتر بالاتر بروید. سپس، آزمایش کنید تا نحوه ظاهر عناوین خود را در SERP ها تنظیم کنید.
علاوه بر این، اگر تصمیم به استفاده از محدودیت کاراکتر دارید، متن برند خود را که در انتهای عنوان اضافه شده است به عنوان بخشی از محدودیت کاراکتر خود حساب نکنید، زیرا به احتمال زیاد Google ممکن است به هر حال آن قسمت را نادیده بگیرد.
اگر رتبه ندارید، مهم نیست عناوین شما چقدر طولانی باشد. بنابراین ابتدا بر روی بهینه سازی عناوین برای رتبه بندی تمرکز کنید، سپس نحوه ظاهر آنها را در SERP ها ارزیابی کنید و بر اساس آن تنظیم دقیق کنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.