چگونه به یک بازاریاب دیجیتال مستقل تبدیل شویم که برندها می خواهند؟


بر اساس بررسی هزینه های سالانه CMO گارتنر از سال 2021، 72 درصد از بودجه بازاریابی یک سازمان به کانال های دیجیتال اختصاص می یابد. علاوه بر این، با توجه به تقاضا و انعطاف پذیری آن، بسیاری از مردم در حال بررسی بازاریابی دیجیتال به عنوان یک گزینه شغلی هستند. در واقع، با آمدن اقتصاد گیگ، بسیاری از متخصصان مشاغل آزاد را به عنوان بازاریاب دیجیتال انتخاب می کنند. بنابراین، اگر به دنبال تغییر سرعت یا یک گزینه شغلی انعطاف‌پذیرتر هستید، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال مستقل بدانید.

دیجیتال مارکتینگ فریلنسری چیست؟

قبل از اینکه به نحوه تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال مستقل بپردازیم، بیایید ببینیم آنها چه کاری انجام می دهند. بازاریاب‌های دیجیتال مستقل خدمات خود را به شرکت‌ها، معمولاً کسب‌وکارهای کوچک مقیاس یا استارت‌آپ‌ها ارائه می‌کنند. دیجیتال مارکتینگ فریلنسری خدمات مختلفی را در بر می گیرد، مانند:

  • تولید محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • ساخت و مدیریت وب سایت ها
  • ایجاد و اجرای تبلیغات و کمپین های دیجیتال
  • خدمات طراحی مانند طراحی گرافیک، طراحی رابط کاربری/تجربه کاربر (UI/UX) یا تولید ویدئو
  • میزبانی وبینارها یا اجرای پادکست
  • ایجاد یک استراتژی بازاریابی یا برند 360 درجه
  • بازاریابی ایمیلی و کمپین ها
  • تحقیقات بازاریابی و تجزیه و تحلیل

چگونه به یک بازاریاب دیجیتال مستقل تبدیل شویم

در اینجا یک رویکرد گام به گام وجود دارد که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه یک بازاریاب دیجیتال مستقل شوید:

مرحله 1: تخصص های بازاریابی خود را انتخاب کنید

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلی است که شامل تلاش های بازاریابی مختلف است که به مهارت های متنوعی نیاز دارد. بر مهارت هایی تمرکز کنید که با توانایی ها یا تجربیات طبیعی شما همسو هستند. این به شما کمک می کند از کار خود لذت بیشتری ببرید. به عنوان مثال، افرادی که به طور طبیعی در زبان و ارتباطات خوب هستند، در ارائه خدماتی مانند نوشتن محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی به خوبی عمل می کنند. از سوی دیگر، اگر با محتوای ارگانیک کار کرده‌اید یا زمان زیادی را جستجو کرده‌اید، می‌توانید روی خدماتی مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) تمرکز کنید.

مرحله 2: نام تجاری خود را بسازید

در دنیای دیجیتال، برندسازی همه چیز است. آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید یک بازاریاب دیجیتال مستقل شوید؟ تو باید یک برند شخصی بسازید مشتریان معمولاً با فریلنسرهایی کار می کنند که قبلاً می شناسند یا از طریق مراجع خود با آنها آشنا شده اند. از این رو، باید کار خود را به شبکه خود معرفی کنید. همچنین می توانید به طور مرتب در پلتفرم های شبکه حرفه ای مانند لینکدین پست ارسال کنید. علاوه بر این، ایجاد دارایی هایی مانند یک وب سایت و یک نمونه کار دیجیتالی برای افزایش دید شما مفید خواهد بود.

فن آوری های مدرن. زن جوان عرب خندان با تلفن هوشمند و لپ‌تاپ در حال استراحت در فضای باز، دانشجوی دختر خاور میانه خوشحال نشسته زیر درخت در پارک شهر، پیام‌رسانی با تلفن همراه، فضای کپی

مرحله 3: نام تجاری خود را به صورت قانونی ثبت کنید

اگرچه ثبت کسب و کار شما در مراحل اولیه اجباری نیست، اما باید در اسرع وقت این کار را انجام دهید. مزایای ثبت نام تجاری یا شرکت شما حفظ برند و لوگو، واجد شرایط بودن برای فرصت های تامین مالی و اعتبار بهتر است.

مرحله 4: مهارت های کسب و کار و کارآفرینی خود را ارتقا دهید

مانند هر کسب و کار دیگری، برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال مستقل موفق به چیزی بیش از مهارت های اصلی خود نیاز دارید. به عنوان مثال، حتی اگر شما یک نویسنده عالی یا یک بازاریاب رسانه های اجتماعی بسیار موفق هستید، برای اینکه کسب و کار خود را در درازمدت ادامه دهید، به هوش تجاری خوبی نیاز دارید. بنابراین سعی کنید مهارت های ضروری تجاری مانند مهارت های ارتباطی، ارائه، توانایی تحلیل و سواد مالی را به دست آورید و تقویت کنید.

مرحله 5: یک سیستم برای ایجاد پیشنهادات ایجاد کنید

آیا نمی دانید چگونه می توانید یک بازاریاب دیجیتال مستقل شوید که بتواند در این رقابت زنده بماند؟ کار خود را با قالب سازی آسان تر کنید! یک پیشنهاد بازاریابی دیجیتال معمولاً باید شامل دو نوع اطلاعات اصلی باشد: اطلاعات لجستیکی و یک زمین.

  • اطلاعات لجستیکی شامل مواردی مانند انواع خدمات، جدول زمانی پروژه، اطلاعات منابع و سایر نکات خواهد بود
  • این طرح حاوی نشانگرهایی است که به “چرا” و “چگونه” ارتباط شما می پردازد

ابتدا، در مورد چند سرصفحه که باید به هر پیشنهادی وارد شود، تصمیم بگیرید و سپس بسته به نیازهای خاص مشتری، بیشتر سفارشی کنید.

مرحله 6: استراتژی قیمت گذاری خود را تنظیم کنید

بازاریاب های دیجیتال آزاد موفق می دانند که چگونه خدمات خود را به خوبی قیمت گذاری کنند. با این حال، در مرحله اولیه حرفه خود، ممکن است معیارهای زیادی برای تصمیم گیری در مورد استراتژی قیمت گذاری خود نداشته باشید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای توسعه یک استراتژی قیمت‌گذاری، ایجاد شبکه با دیگران در همان حرفه و انجام برخی تحقیقات ثانویه است. اگر مطمئن نیستید که چگونه قیمت خدمات خود را تعیین کنید، می توانید با محاسبه زمان مورد نیاز برای انجام یک کار خاص شروع کنید. سپس در مورد حداقل نرخ ساعتی تصمیم بگیرید و ارزش مورد نیاز را به خدمات خود اختصاص دهید.

همچنین بخوانید: 20+ بهترین نقش بازاریابی دیجیتال برای داشتن یک رشد شغلی موفق

مرحله 7: به پلتفرم های فریلنسری مانند Fiverr و Upwork بپیوندید

اگر به طور جدی به این فکر می کنید که چگونه یک بازاریاب دیجیتال مستقل شوید، باید خود را با پلتفرم های آنلاین مانند Fiverr و Upwork تبرئه کنید. اینها پلتفرم های بازاری هستند که بازاریابان دیجیتال آزاد را به مشتریان بالقوه متصل می کنند. با این حال، جذب مشتری بستگی به چگونگی ایجاد نمایه و قیمت خدمات شما دارد. اگر بلافاصله مشتری پیدا نکردید، بی انگیزه نشوید. اکثر فریلنسرهای تازه کار، مشتریان اولیه خود را از طریق شبکه مستقیم خود قبل از یافتن کار از طریق این پلتفرم ها دریافت می کنند.

مرحله 8: در دسترس بودن کار آزاد خود را در لینکدین ارتقا دهید

لینکدین یک حالت ایجاد کننده ارائه می دهد که به شما امکان می دهد خدمات خود را منتشر کنید. از این ویژگی به طور کامل استفاده کنید و به طور منظم به روز رسانی های مرتبط را در مورد خدمات بازاریابی دیجیتال خود ارسال کنید.

مرحله 9: برای مشاوره با سایر فریلنسرها ارتباط برقرار کنید

شبکه سازی با سایر فریلنسرها به شما کمک می کند تا تفاوت های ظریف حوزه بازاریابی دیجیتال را درک کنید و دید خود را افزایش دهید. می توانید فریلنسرهایی را که در جایگاه شما در لینکدین کار می کنند پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید یا آنها را دنبال کنید تا از فعالیت های آنها به روز بمانید. علاوه بر این، می توانید بهترین شیوه های آنها را انتخاب کرده و آنها را در استراتژی تبلیغاتی خود بگنجانید.

مرحله 10: یک پایگاه مشتری وفادار بسازید

آیا نمی دانید که چگونه می توانید یک بازاریاب دیجیتال مستقل شوید که دستمزد گزافی دریافت می کند؟ مشتریان پردرآمد برای متخصصان بازاریابی دیجیتال همیشه از طریق مراجع می آیند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که از پایگاه مشتری فعلی خود طرفداران ایجاد می کنید. همچنین می توانید فعالانه از مشتریان خود بخواهید که در لینکدین توضیحات ارائه دهند.

مرحله 11: زمان خود را سازماندهی کنید

بسیاری از بازاریاب‌های دیجیتال آزاد در مشاغل خود خوب هستند، اما با ضرب‌الاجل‌ها و مدیریت مشتریان متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا برای زمان بهینه نمی‌شوند. در حین کار بر روی پروژه‌ها از انجام همه کارها خودداری کنید، زیرا این سبک در دراز مدت منجر به فرسودگی شغلی می‌شود و پایدار نیست. در عوض، از تقویم ها و ابزارهای مدیریت پروژه برای پیگیری زمان خود استفاده کنید. سخت کار کردن می تواند برابر با هوشمندانه کار کردن باشد.

مرحله 12: نظارت بر جریان نقدی

در بیشتر موارد، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و فریلنسرها نمی‌توانند پیش‌پرداخت دریافت کنند، مگر اینکه شما تبلیغاتی را اجرا کنید. بنابراین باید نظم و انضباط مالی را رعایت کنید تا کسب و کارتان به خوبی پیش برود. اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط پرداخت را در قراردادهای خود به وضوح بیان می کنید، فاکتورها را به موقع تهیه می کنید، و پرداخت های کامل و به موقع را دریافت می کنید، که ممکن است نیاز به پیگیری هایی داشته باشد.

بازاریابی دیجیتال آزاد در مقابل بازاریابی داخلی

وقتی شرکت‌ها محدودیت‌های بودجه دارند یا نیروی کار متخصص تری برای مدت محدودی می‌خواهند، به جای ایجاد و نگهداری یک تیم داخلی، به دنبال خدمات بازاریابی دیجیتال مستقل هستند. فریلنسر بودن مزایایی دارد از جمله:

  • فرصتی برای کار با انواع مختلف مشتریان
  • یاد بگیرید و مهارت کسب کنید
  • برای خدمات خود ارزش بیشتری کسب کنید

از سوی دیگر، یک نقش داخلی ثبات شغلی و پشتیبانی بهتری را ارائه می‌دهد، زیرا شما اعضای تیم دیگری را برای کمک به شما خواهید داشت.

یک بازاریاب دیجیتال مستقل باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

یک بازاریاب دیجیتال مستقل همچنین باید مهارت های اصلی بر اساس تخصص و مهارت های تجاری داشته باشد. علاوه بر این، برای اینکه یک بازاریاب دیجیتال مستقل موفق باشید، باید یک خودآموز فعال و یک همکار خوب باشید. با این حال، مهارت کلیدی این است که به ضرب‌الاجل‌ها پایبند باشید یا از نظر معیارها، نتیجه وعده داده شده را ارائه دهید.

یک بازاریاب دیجیتال مستقل هر روز چه کاری انجام می دهد؟

اگر به دنبال شغلی در دیجیتال مارکتینگ هستید اما مطمئن نیستید که این شغل شامل چه مواردی می شود، درک اینکه یک بازاریاب دیجیتال مستقل به صورت روزانه چه کاری انجام می دهد می تواند مفید باشد:

  • به ایمیل ها پاسخ دهید و دستور کارها را تنظیم کنید
  • پیشرفت در کارهای مختلف را زیر نظر داشته باشید و فهرستی از کارها تهیه کنید.
  • اجرای لیست وظایف
  • جلساتی را با مشتریان فعلی و بالقوه برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت و دریافت اطلاعات جدید تشکیل دهید
  • فاکتورها را تهیه کنید و سایر امور مالی را مدیریت کنید

بازاریابی دیجیتال یک زمینه هیجان انگیز برای پیوستن است. اگر فقط در حال بررسی آن هستید یا آن را یک شغل تمام وقت در نظر بگیرید، پشیمان نخواهید شد. اما فقط با سر نپرید. توسعه تخصص زمان می برد. بهترین راه برای انجام این کار این است که اصول اولیه خود را درست داشته باشید. کاوش کنید دوره های دیجیتال مارکتینگ از بهترین دانشگاه های جهان در ممتاز.

توسط پریا اس

برای ما در [email protected] بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید