برای طراحی سایت چه باید کرد؟

تا همین چند سال پیش، اگر شخصی می خواست یک وب سایت راه اندازی کند، باید مراحل زیادی را طی می کرد. طراحی سایت با کد نویسی زمان زیادی را صرف کرد. از طرفی کار خیلی سختی بود.

تا همین چند سال پیش، اگر شخصی می خواست یک وب سایت راه اندازی کند، باید مراحل زیادی را طی می کرد. طراحی سایت با کد نویسی زمان زیادی را صرف کرد.

از طرفی کار خیلی سختی بود. اما در 10 سال گذشته اینترنت کل دنیا را متحول کرده است و همه توانسته اند مهارت های خود را افزایش دهند و هیچ محدودیتی برای آنها در نظر گرفته نشده است. یک سایت برای هر چیزی که فکرش را بکنید وجود دارد. از اخبار گرفته تا خرید لباس و آموزش آشپزی.

در این مقاله می خواهیم مراحل تبدیل شدن به یک طراح وب را به شما بگوییم.

وب سایت چیست؟

هر سایتی دامنه و آدرس مخصوص به خود را دارد و با توجه به نوع کسب و کاری که دارد به مشتریان و کاربران خود خدمات ارائه می دهد.

این سرویس ممکن است شامل لباس یا اخبار روز دنیا باشد. در نظر داشته باشید که سایت مورد نظر باید بتواند تمام نیازهای مخاطبان خود را برآورده کند. سایت ساز C5 با ارائه بهترین امکانات این توانایی را دارد که صفر تا صد نیاز افراد در این زمینه را برطرف کند.

هر سایت حاوی تصاویر، متن، ویدئو و عناصر خاص است. به عنوان یک طراح، می توانید یک وب سایت برای هر موضوعی طراحی کنید. هر شخص یا شرکتی می تواند وب سایت خود را داشته باشد. طراحی سایت ارزان این روزها بسیار رایج شده است و یادگیری اصول آن می تواند برای شما مفید باشد.

برای ساخت سایت چه باید کرد؟

ایجاد یک وب سایت نیاز به دانش و زیرساخت دارد. ایجاد یک وب سایت با اهمیت طراحی سایت چیست؟ تمام دانش و نیازهای وب سایت شما را برطرف می کند. ابتدا باید دامنه و هاست خود را خریداری کنید.

سایت بدون این دو وجود ندارد. دامنه نام سایتی است که در مرورگر تایپ می کنید. وب سرور همچنین رایانه ای است که محتوای سایت در آن ذخیره می شود.

برای اینکه سایت شما زیبا به نظر برسد، به یک قالب جذاب و متناسب با کسب و کار شما نیاز دارد. کارشناسان طراحی سایت باید قالب وب سایت را برای شما آماده کنند.

روش های طراحی سایت

وب سایت ها از نظر طراحی به دو دسته تقسیم می شوند. به شرح زیر است:

پویا

سایت های استاتیک سایت هایی هستند که از ابتدا توسط توسعه دهندگان طراحی می شوند. مدیر سایت نمی تواند بخش های آن را تغییر دهد. وب‌سایت‌هایی که مبتنی بر استاتیک هستند برای هر تغییری نیاز به طراح وب‌سایت دارند. از نظر فنی این سایت ها دارای دو قسمت هستند که Html و Full Flash نامیده می شوند.

سایت‌های مبتنی بر فلش کامل از سایت‌های HTML زیباتر هستند. اما معایبی هم دارند. حجم سایت یکی از مشکلات اصلی این سایت ها است و باعث کندی بارگذاری سایت می شود. مشکل دیگر آنها این است که موتورهای جستجو محتوای سایت را نمی خوانند. در واقع سایت های فلش نمی توانند با سایت های دیگر رقابت کنند.

سایت های پویا برعکس سایت های استاتیک هستند. شما می توانید محتوای اکثر بخش ها را تغییر دهید، همچنین سرعت بارگذاری سایت سریع است و موتورهای جستجو می توانند به سرعت مطالب آن را مطالعه کنند و هر چه بیشتر فعال باشند رتبه آنها بالاتر می رود.

طراحی سایت را از کجا شروع کنم؟

بسیاری از علاقه مندان به رشته طراحی سایت می پرسند طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟ پاسخ این سوال را در ادامه به شما خواهیم گفت. اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید می توانید با یک فروشگاه ساز حرفه ای شروع کنید.

امروزه بسیاری از طراحان بزرگ از طریق آزمون و خطا به این مرحله رسیده اند و از ابتدا در کار خود حرفه ای نبوده اند. قوی شدن به عنوان یک طراح نیاز به صبر دارد و باید مهارت های خود را تقویت کنید.

مراحل تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای

در این چند سال، طبق آزمایش های انجام شده، متوجه شدیم که یک تازه کار باید از کجا شروع کند، از چه ابزاری بهتر است استفاده کند. در زیر مراحل رسیدن به طراحی سایت را به شما خواهیم گفت.

مرحله اول: یادگیری زبان HTML

باید به خاطر داشته باشید که وب سایت ها در چند سال گذشته دارای عناصر بسیار ساده ای بودند. از چند سال گذشته تا به امروز، تکنولوژی پیشرفت کرده و زبان های برنامه نویسی زیادی وارد این عرصه شده و وارد رقابتی بی سابقه شده اند. یکی از این زبان ها که توانسته بر رقبا غلبه کند زبان Html است.

Html اولین زبانی است که هر کسی برای شروع برنامه نویسی باید یاد بگیرد. بزرگترین برنامه نویسان وب ابتدا html را یاد گرفتند. نکته بسیار مهم این است که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، بلکه یک زبان نشانه گذاری است.

مرحله دوم: یادگیری زبان css

هنگامی که زبان HTML را یاد گرفتید، متوجه خواهید شد که می توانید فریم را با استفاده از آن زبان مشخص کنید. برای زیباتر شدن سایت باید زبان css را هم یاد بگیرید. CSS مکمل HTML و تکمیل کننده آن است.

مرحله سوم: یادگیری زبان جاوا اسکریپت

پس از یادگیری هر دو زبان، باید به جاوا اسکریپت بروید. شما با استفاده از زبان جاوا اسکریپت سایت خود را پویا می کنید و می توانید امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار دهید.

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین ها برای پویا کردن سایت است. همه برنامه نویسان می بینند

تمامی موارد فوق جزء موارد اصلی محسوب می شوند.

طراحی وب سایت از صفر تا 100 مستلزم هزینه های زیادی است. اگر بودجه لازم برای شروع کار را ندارید می توانید از سایت ساز C5 استفاده کنید. توسعه دهندگان سایت ساز همه موارد فوق را گنجانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید