داده کاوی چیست؟ راهنمای 7 دقیقه ای مبتدیان


داده ها برای هر کسب و کاری که می خواهد موفق شود حیاتی است. این به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را درک کنید، استراتژی های بازاریابی موثری را اجرا کنید که فروش را افزایش می دهد، و مشتریان و مشتریان جدیدی را به دست آورید.

داده کاوی نوعی تجزیه و تحلیل داده است که می تواند به شما در تجزیه و تحلیل اطلاعات ارزشمند در مورد وب سایت، مخاطبان و موارد دیگر کمک کند تا استراتژی های خود را برای کسب درآمد بیشتر بهبود بخشد.

https://www.youtube.com/watch?v=j1ekq8mhlSU

این صفحه هر آنچه را که باید در مورد داده کاوی بدانید را پوشش می دهد. مروری سریع از موضوعاتی که در زیر به آنها خواهیم پرداخت را بررسی کنید:

برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید!

نکته برتر: هرگز آخرین نکات و ترفندهای مبتنی بر داده را از دست ندهید برنده جایزه کارشناسان تحلیل توسط ثبت نام در خبرنامه ما، هفته نامه درآمد!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

داده کاوی چیست؟

داده کاوی فرآیند تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده ها برای کشف بینشی است که به شما در بهبود عملیات و عملکرد کسب و کارتان کمک می کند.

می‌توانید از داده‌کاوی برای تبدیل داده‌های خام (داده‌هایی که هنوز پردازش یا سازمان‌دهی نشده‌اند) به اطلاعات مفیدی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد فروش و درآمد بیشتری را برای شرکت خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از بینش خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی خود، راه‌اندازی تبلیغات هدفمند یا بهبود کارایی تیم خود استفاده کنید.

فرآیند داده کاوی: داده کاوی چگونه کار می کند؟

اکنون که می دانید داده کاوی چیست، بیایید به نحوه عملکرد آن بپردازیم.

ما می توانیم فرآیند داده کاوی را به پنج مرحله تقسیم کنیم:

  1. تعیین هدف خود
  2. تعیین داده هایی که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید
  3. جمع آوری داده های شما
  4. تجزیه و تحلیل داده های شما
  5. بهینه سازی استراتژی های خود

1. هدف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه بتوانید داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید، باید اطلاعات واضحی داشته باشید هدف کسب و کار در ذهن سؤالاتی که می خواهید به آنها پاسخ دهید و مشکلاتی که می خواهید با داده های خود حل کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=jjXaAlkWfQY

نمونه هایی از اهداف تجاری عبارتند از:

  • درباره مشتریان فعلی خود بیشتر بدانید
  • بهبود فروش از شما تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما

بدون ایجاد تمرکز یا هدف واضح، به حجم بی‌پایانی داده بدون شناسایی اطلاعات مفیدی که به شما در بهبود عملکرد کسب‌وکارتان کمک می‌کند، نگاه می‌کنید.

2. تعیین داده هایی که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید

اکنون که هدف خود را مشخص کرده اید، گام بعدی در فرآیند داده کاوی، تعیین داده هایی است که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید تا به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

بیایید به همان اهدافی که در بالا ذکر کردیم به عنوان نمونه ای از انواع داده هایی که می توانید تجزیه و تحلیل کنید نگاه کنیم:

  • درباره مشتریان خود بیشتر بدانید: برای این هدف، شما می خواهید مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید. جمعیت شناختیs، سابقه خرید و رفتار در وب سایت شما.
  • بهبود فروش از تبلیغات PPC: برای این هدف، شما می خواهید نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید کمپین PPC. این می تواند شامل مشاهده کل کلیک ها، برداشت ها، هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، نرخ تبدیل، و بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS).
  • جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما: برای این منظور می توانید تعداد بازدیدهای وب سایت، تعداد کاربران فعال و بازگشتی و منابع ترافیک وب خود را تجزیه و تحلیل کنید.

تعیین داده هایی که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید ضروری است. بدون تمرکز بر مجموعه داده‌های خاص، می‌توانید به راحتی در تلاش برای جمع‌آوری و مشاهده تمام اطلاعات موجود غرق شوید و زمان و منابع را تلف کنید.

3. جمع آوری داده های شما

اکنون که تمرکز واضحی روی داده هایی که می خواهید بررسی کنید دارید، باید شروع به جمع آوری داده های خود کنید.

هزاران ابزار تجزیه و تحلیل داده مفید برای کمک به انجام این مرحله از فرآیند داده کاوی وجود دارد.

آ پایگاه داده تحلیلی یکی از بهترین مکان ها برای ذخیره مقادیر زیاد داده به صورت امن است. علاوه بر این، می‌توانید از سایر گزینه‌های نرم‌افزار مفید برای جمع‌آوری اطلاعات خاص در مورد مشتریان یا استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، الف پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از بهترین گزینه های نرم افزار داده کاوی است. به طور خودکار اطلاعات ارزشمندی در مورد مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی شما، مانند آدرس ایمیل یا عنوان شغلی آنها، جمع آوری و ردیابی می کند.

شما همچنین می توانید از موارد دیگر استفاده کنید پلتفرم های تجزیه و تحلیل داده ها برای ردیابی نتایج کمپین های بازاریابی خود، مانند MarketingCloudFX.

این نرم افزار پیشرو در صنعت شما را قادر می سازد تا داده های ضروری را از کمپین های بازاریابی خود و بسیاری موارد دیگر جمع آوری کنید. به عنوان مثال، می توانید از MarketingCloudFX برای جمع آوری داده های وب سایت، مانند منابع ترافیک، استفاده کنید.

4. تجزیه و تحلیل داده های شما

بنابراین، شما داده ها را جمع آوری کرده اید. بعد چه اتفاقی می افتد؟ مهمترین بخش داده کاوی مرحله تجزیه و تحلیل است.

در این مرحله، برای شناسایی مشترکات، روندها و سایر بینش های ارزشمند، به داده های خود نگاه می کنید. همچنین می توانید برای سازماندهی داده های خود وقت بگذارید تا درک آنها آسان تر شود.

به عنوان مثال، وقتی به مشخصات جمعیتی مشتریان خود نگاه می کنید، ممکن است متوجه شوید که اکثر آنها در یک گروه سنی یا محل قرار دارند.

اگر منابع ترافیک وب خود را تجزیه و تحلیل کنید، ممکن است متوجه شوید که بیشتر ترافیک شما از این طریق است نتایج جستجوی ارگانیک در گوگل

تجزیه و تحلیل داده ها بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند نتایج فعلی و موفقیت های کمپین خود را اندازه گیری کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید چگونه استراتژی های خود را برای کسب درآمد بیشتر در آینده بهبود بخشید.

امتیاز خواندن: پشته داده چیست؟

5. بهینه سازی استراتژی های خود

هنگامی که داده های خود را تجزیه و تحلیل کردید، زمان آن فرا می رسد استراتژی های خود را بهینه کنید و عملیات تجاری بر اساس یافته های شما.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که اکثر مشتریان شما در یک گروه سنی هستند، می توانید استفاده کنید هدف گیری مخاطب ویژگی هایی در تبلیغات شما برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما به افراد بیشتری در این گروه سنی دسترسی پیدا می کند تا فروش شما افزایش یابد.

فرض کنید متوجه شده اید که اکثر ترافیک وب شما از گوگل می آید. در این صورت می توانید a را پیاده سازی کنید استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO). رتبه بندی خود را برای بهبود دید آنلاین خود افزایش دهید.

این بهینه سازی ها به شما کمک می کند تا استراتژی های خود را برای آینده بهبود بخشید تا بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

6 تکنیک داده کاوی

در اینجا شش تکنیک داده کاوی وجود دارد که کسب و کارها از آنها برای استفاده حداکثری از داده های خود استفاده می کنند:

بیایید به هر یک در زیر شیرجه بزنیم!

1. انجمن

انجمن همبستگی یا ارتباط بین نقاط یک مجموعه داده را پیدا می کند. با ارتباط، می توانید روابط منحصر به فرد بین نقاط داده را کشف کنید و اتصالات پایگاه داده را ایجاد کنید. این تکنیک اغلب برای تحقیقات بازار و استراتژی استفاده می شود.

2. تمیز کردن

پاکسازی داده ها شامل سازماندهی داده ها و حذف هر گونه اطلاعات پرت، داده های تکراری یا داده های خراب است. همچنین به معنای پر کردن هر گونه داده تهی است. این مرحله داده ها را برای استفاده و تجزیه و تحلیل آماده می کند.

تمیز کردن برای هر تکنیک و فرآیند داده کاوی ضروری است، زیرا تضمین می کند که دقیق ترین و دقیق ترین گروه داده ممکن را دارید.

3. خوشه بندی

خوشه بندی داده ها را به صورت بصری بر اساس ویژگی های آنها نشان می دهد. این مرحله به داده کاوی اجازه می دهد تا داده ها را به گروه های مرتبط تقسیم کند و تصمیمات و تحلیل های آگاهانه تری بگیرد.

طبقه بندی نوع دیگری از خوشه بندی است که در آن داده ها را بر اساس مجموعه ای از معیارها گروه بندی می کنید.

4. یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی نوعی هوش مصنوعی (AI) است که در آن رایانه‌ها از الگوریتم‌هایی برای یادگیری مستقل استفاده می‌کنند. از نظر داده کاوی، این می تواند مانند جمع آوری داده ها، مرتب سازی مستقل آنها و تجزیه و تحلیل الگوها و روندها باشد.

شبکه‌های عصبی نوعی یادگیری ماشینی هوش مصنوعی هستند که هدف آن تقلید نحوه عملکرد مغز انسان است. این ویژگی به رایانه ها اجازه می دهد تا داده ها را پردازش کنند، تصمیم بگیرند و مانند انسان ها یاد بگیرند.

5. پیش بینی

پیش بینی داده رایج ترین شکل داده کاوی و تجزیه و تحلیل است. پیش بینی به دنبال تبدیل مجموعه ای از داده ها به یک رویداد آینده است. این فرآیند به یک مجموعه داده بزرگ نگاه می کند، الگوها را پیدا می کند و دیدن آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد را آسان تر می کند.

راه‌های زیادی برای استفاده از پیش‌بینی وجود دارد، مانند پیش‌بینی، مدل‌سازی خوشه‌ای و مدل‌سازی طبقه‌بندی.

6. تجسم

تجسم در مورد ترجمه داده ها به نمایش های بصری است تا کاربران بتوانند آن را تفسیر کنند. این مرحله می تواند مانند نمودارها، نمودارها، صفحات گسترده و موارد دیگر باشد. بسیاری از شرکت ها از تجسم به عنوان بخشی از استراتژی داده کاوی برای آسان تر کردن تفسیر استفاده می کنند.

مزایای داده کاوی چیست؟

بنابراین، چرا به داده کاوی نیاز دارید؟

داده کاوی مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • بهبود بازگشت سرمایه (ROI): وقتی روی استراتژی های بازاریابی سرمایه گذاری می کنید، هدف شماره یک شما این است بالاترین ROI را کسب کنید برای تلاش های شما با داده کاوی، می توانید موفقیت کمپین های خود را تجزیه و تحلیل کنید و به آنها کمک کنید تا نتایج بهتری برای کسب و کار شما داشته باشند.
  • اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده: هنگامی که فرآیندهای خود را بهبود می بخشید، می خواهید اطمینان حاصل کنید که پیشرفت های شما به جای هدر دادن منابع، نتایج مورد نظر را به همراه دارد. با داده کاوی، می‌توانید تصمیمات هوشمندانه‌تر و آگاهانه‌تری بگیرید که به جای حدس‌ها یا احساسات درونی، بر داده‌ها تکیه می‌کنند.
  • ایجاد کمپین های بسیار هدفمند: هنگامی که استراتژی های بازاریابی را اجرا می کنید، باید پیام های خود را به افرادی برسانید که احتمالاً محصولات و خدمات شما را خریداری می کنند. داده کاوی به شما کمک می کند تا درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، بنابراین می توانید بر روی دستیابی به مشتریان ایده آل خود تمرکز کنید تا تبدیل و فروش را افزایش دهید.

داده کاوی یکی از بهترین راه ها برای سنجش میزان موفقیت استراتژی های فعلی شماست اعمال تغییرات مبتنی بر داده که درآمد شما را بهبود می بخشد تا بتوانید به شرکت خود در رسیدن به ارتفاعات جدید کمک کنید.

نمونه هایی از داده کاوی

اکنون که داده‌کاوی چیست را به تفصیل توضیح دادیم، می‌توانیم به چند نمونه از بخش‌هایی که از آن استفاده می‌کنند نگاهی بیندازیم:

  • خرده فروشی: بخش خرده فروشی منبع عظیمی از داده ها برای شرکت های مختلف است. این کسب‌وکارها از داده‌های مصرف‌کننده استفاده می‌کنند تا بفهمند چه محصولاتی می‌فروشند، چه مواد بازاریابی بهترین کار را انجام می‌دهند و چگونه می‌توانند برای کسب سود بیشتر به مردم دسترسی پیدا کنند.
  • ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه: این ارائه دهندگان خدمات از داده کاوی برای پیش بینی استفاده می کنند برگرداندن یا تعیین کنید که چه زمانی افراد احتمال دارد فروشنده را تغییر دهند. این ویژگی به ارائه دهندگان کمک می کند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند و از جابجایی آن ها جلوگیری کنند.
  • بیمه: بسیاری از شرکت های بیمه از داده کاوی برای کمک به پیش بینی روندها و ارزیابی وضعیت مالی استفاده می کنند. آنها می توانند از داده کاوی برای ریسک اعتباری، تجارت، ریسک بازار و کنترل استفاده کنند.

اینها چند صنعت رایج هستند که از داده کاوی استفاده می کنند. راه های بی پایانی برای گنجاندن داده کاوی در روابط تجاری و مشتری وجود دارد که فراتر از این برنامه ها است.

سوالات متداول داده کاوی

در اینجا چند سوال رایج کسب و کارها و مشتریان در مورد داده کاوی وجود دارد.

داده کاوی چه می کند؟

برای کسب‌وکارها، داده‌کاوی به کشف روندها و مضامین در پایگاه مشتریانشان کمک می‌کند تا به کسب سود بیشتر و بهبود خدمات مشتری کمک کند.

برای مشتریان، داده کاوی به شما کمک می کند تا تجربه بهتری با تبلیغات، خرید و خدمات داشته باشید.

کاربردهای داده کاوی چیست؟

برنامه های داده کاوی به کل کسب و کار شما دسترسی دارند. برخی از نمونه های کاربردی عبارتند از:

  • بازار یابی
  • حراجی
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • خدمات مشتری

آیا داده کاوی غیرقانونی است؟

داده کاوی در ایالات متحده غیرقانونی نیست، با این حال، قوانین و مقرراتی وجود دارد که چگونه شرکت ها می توانند داده های مصرف کننده را در برنامه های بازاریابی و فروش خود جمع آوری و استفاده کنند.

آیا به دنبال ابزار حسابرسی سئوی همه در یک هستید؟ شما آن را پیدا کرده اید.

جستجوگر سئو داده هایی را در مورد معیارهای کلیدی به شما ارائه می دهد:

  • امتیاز سئو کامل
  • درجه محتوا
  • تجزیه و تحلیل سرعت سایت
  • و بیشتر.

برای تقویت کمپین های خود با داده کاوی آماده اید؟

اکنون می دانید که داده کاوی چیست، چگونه کار می کند و چگونه می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. حالا باید آن را به مرحله اجرا در آورید.

در WebFX، ما می دانیم که ردیابی، تجزیه و تحلیل و تفسیر مقادیر زیادی از داده ها برای افزایش درآمد دشوار است.

به همین دلیل ما به طور کامل ارائه می دهیم خدمات تحلیلی انجام شده برای شما. کارشناسان داده ما داده ها را از مخاطبان، وب سایت، استراتژی های بازاریابی و موارد دیگر جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند. ما همچنین استراتژی‌های شما را با استفاده از بینش‌های مبتنی بر داده‌ها بهینه‌سازی و بهبود می‌دهیم تا کسب‌وکار شما بتواند درآمد بیشتری کسب کند.

آماده برای شروع با آژانس تجزیه و تحلیل داده ها پشت سر درآمد 3 میلیارد دلاری? با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید برای شروع برنامه ریزی استراتژی داده های شخصی خود!

دیدگاهتان را بنویسید