اقتدار در عصر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی


تا زمانی که گوگل وجود داشته است، «اقتدار» عنصری حیاتی در موفقیت آن بوده است. به لطف الگوریتم‌های پیچیده‌تر، گوگل – یا هر موتور جستجوی دیگری – حجم وسیعی از محتوا را از همه نوع تجزیه و تحلیل می‌کند و ارتباط آن را تعیین می‌کند. 10 نتیجه جستجوی معروف حاصل این کیوریتوریشن است که بیش از بیست سال است که با کارایی کمتر یا بیشتر به سوالات ما پاسخ می دهد.

شرکت‌ها در سراسر جهان میلیون‌ها دلار برای تولید محتوای معتبر سرمایه‌گذاری می‌کنند تا جایگاهی در بین این ۱۰ نتیجه کسب کنند. ولی، اکنون که بسیاری از شرکت ها محتوای خود را با ابزارهای هوش مصنوعی می نویسند، چه اتفاقی برای آن صنعت بزرگ می افتد؟ گوگل چگونه می‌خواهد اعتبار این محتوا را تعیین کند؟

تا همین اواخر، تولید محتوای با کیفیت شامل ساعت‌ها تحقیق، نوشتن و بازنویسی، سال‌ها تجربه در مورد یک موضوع خاص و گاهی اوقات تیم‌های طراحی ترجمه آن محتوا برای چندین پلتفرم بود. امروزه بسیاری از این فرآیندها را می توان با ابزارهای هوش مصنوعی در عرض چند دقیقه و نه چند روز انجام داد. اما همان است؟ آیا می توان تمام محتوای تولید شده توسط انسان را با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین کرد؟ و این چه پیامدهایی بر گردش اطلاعات و دانش در اینترنت خواهد داشت؟

تجربه هوش مصنوعی

کیفیت و دقت متون تولید شده با هوش مصنوعی در بسیاری از موارد می تواند چشمگیر باشد، اما آیا این متن به اندازه متن تولید شده توسط یک متخصص است؟ در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی هنوز خطاهای واقعی زیادی دارند و ما نمی توانیم 100٪ به محتوایی که ارائه می دهند اعتماد کنیم، که باید نظارت شود. اما این ابزارها دائماً در حال پیشرفت هستند: هر روز، میلیون‌ها نفر از Chat GTP برای انجام انواع درخواست‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین به آموزش و بهبود ابزار کمک می‌کنند.

از سوی دیگر، ظهور این ابزارها که به طور بالقوه می‌توانند دانش نامحدودی در مورد موضوعات بی‌شماری داشته باشند، ما را وادار می‌کند که به معنای متخصص بودن در چیزی تجدید نظر کنیم.. آیا مربوط به داشتن مدرک است؟ آیا در مورد آن زیاد خوانده اید؟ هوش مصنوعی می تواند تظاهر کن اینکه شما زیست شناسی مولکولی خوانده اید، اما آیا این همان زیست شناسی مولکولی است؟ ما می دانیم که هوش مصنوعی می تواند متن را هضم کند و از آن الگوها یاد بگیرد، درست مثل ما، اما آیا می تواند تمام فرآیندهایی را که برای یادگیری در انسان انجام می شود، تکرار کند؟ ما می‌توانیم فکر کنیم که تعامل با کاربران تجربه‌ای است که هوش مصنوعی نیز می‌تواند از آن بیاموزد و به مرور زمان می‌تواند به آن قدرت بیشتری در مورد یک موضوع خاص بدهد.

لازم نیست اقتدار را با آن اشتباه بگیریم عینیتبه عنوان مثال، دو متخصص در زمینه ویروس شناسی می توانند مواضع متفاوتی در مورد اثرات طولانی مدت واکسن ها داشته باشند. به همین دلیل، ما درک می کنیم که منطقی تر است که اقتدار را به عنوان یک ارزش کیفی در نظر بگیریم که سفر یا مسیر فردی را در شاخه ای از دانش می سنجد. این در مورد دیدگاهی است که آنها می توانند بر اساس آن سفر حرفه ای ارائه دهند. اندرو گلاور، در مقاله‌ای در مجله فوربس، معتقد است که ابزارهای هوش مصنوعی: «توانایی استنباط و مقایسه، ارائه تجربیات و حکایت‌های خاص خود، یا ارائه یک بررسی عمیق و معتبر در یک موضوع را ندارند.» امروز ما در موقعیتی نیستیم که به هوش مصنوعی اقتدار اعطا کنیم. او باید به مرور زمان، مانند بقیه ما، آن را به دست آورد.

دو معیار برای اندازه گیری اقتدار

در زیر، دو مفهوم کلیدی را به تفصیل توضیح می‌دهیم تا بفهمیم گوگل چگونه می‌تواند اعتبار محتوا را در عصر هوش مصنوعی تعیین کند.

بخورید

EEAT مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و معیارهای ارزیابی است که گوگل برای اندازه‌گیری ارتباط محتوای سایت‌ها استفاده می‌کند و بنابراین می‌تواند آنها را بر اساس آن رتبه‌بندی کند. اولین E که مخفف “تجربه” است، در پایان سال 2022 اضافه شد. این “E” اضافی یک پیام بسیار واضح دارد: گوگل می گوید که در مواجهه با افزایش محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، قصد دارد به آن اضافه کند. در “تجربه” که می توانید از نویسنده یا نویسنده آن محتوا ثابت کنید.

این دستورالعمل‌های دائماً در حال تغییر نیز باید با واقعیت دیجیتال جدید سازگار شوند. بیش از 5150 بهبود در الگوریتم های گوگل تنها در سال 2021 انجام شد: گوگل می گوید: “این تغییرات ممکن است نسخه های بزرگ یا ترفندهای کوچک باشند، اما همه آنها به گونه ای طراحی شده اند که جستجو را برای کاربران ما بهتر کار کند.” بین این دستورالعمل‌ها و معیارها، واضح است که محتوایی که کپی شده، به‌طور خودکار تولید می‌شود، یا «بدون تلاش، اصالت یا استعداد ایجاد شده است» واجد شرایط «کیفیت ضعیف» است. این بدان معنا نیست که گوگل مخالف محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. در واقع، تجربیات زیادی وجود دارد که در آن گوگل ابتدا محتوای ایجاد شده با هوش مصنوعی را رتبه بندی می کند.

از آنجایی که گوگل الگوریتم خود را “باز نمی کند” یا مستقیماً در مورد آن صحبت نمی کند، کاملاً مشخص نیست که آیا می تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در همه موارد تشخیص دهد یا خیر. با توجه به آزمایشات انجام شده توسط کارشناسان و علاقه مندان به سئو، به احتمال زیاد شما آن را تشخیص دهید. همانطور که سارا طاهر برای Search Engine Land می نویسد، سایت هایی که پس از گنجاندن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی دچار افت رتبه شدند، برای شروع قدرت زیادی نداشتند. این سایت در تضاد با بانک‌کریت است، سایتی که دارای برخی اختیارات آنلاین بود و هنگام ترکیب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، این کار را با توجه ویژه به تولید «سیگنال‌های اعتماد» برای گوگل انجام می‌داد.

این نشانه ها چه خواهند بود؟ به گفته طاهر، «الف سلب مسئولیت مسئولیت ویراستاری واضح در مورد نحوه و مکان استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و ویرایش آن توسط انسان، “پیوندها به منابع و نهادهای مجاز خارجی”، از جمله. باید روشن شود که اینها چیزی بیش از فرضیاتی در مورد آنچه که می تواند “عملکردهای توصیه شده” باشد، نیست: ما می دانیم که گوگل دوست دارد با موش و گربه با سئوکارها بازی کند و همیشه آنها را حدس بزند که چه چیزی را باید در میان نتایج اول قرار دهد.

امتیاز کسب اطلاعات

معیار مهم دیگری که باید در نظر گرفت این است امتیاز کسب اطلاعات. این شاخصی است که میزان اطلاعات را تعیین می کند نووا می تواند منبعی را به شخصی که منابع دیگری را در همین موضوع دیده است کمک کند. بیل اسلاوسکی در مقاله ای در سال 2020 پیش بینی کرد که این مفهوم در آینده چقدر مهم خواهد بود. همانطور که بیشتر محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی به صورت آنلاین ظاهر می شود، گوگل ممکن است برای تعیین اینکه محتوا واقعا مفید است و صرفاً آنچه را که قبلاً در وب است تکرار نمی کند، بر این شاخص تکیه کند.. به این ترتیب، مقالاتی که اطلاعات جدید ارائه می کنند، نسبت به محتوایی که محتوای موجود را تکرار یا بازنویسی می کند، برتری خواهند داشت.

همانطور که می دانیم، هوش مصنوعی محتوا را بر اساس اطلاعاتی که با آن تغذیه می شود، می نویسد. این بدان معناست که اگر افراد بیشتری از ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن محتوا در یک موضوع خاص استفاده کنند، این امکان وجود دارد که محتوای بسیار مشابهی منتشر شود. برای جلوگیری از بدتر شدن کیفیت نتایج جستجو، الگوریتم گوگل شروع به اولویت بندی مقالات نویسندگانی می کند که محتوای اصلی تری ارائه می دهند: با دیدگاه خاص خود، حکایات و تجربیات واقعی، مطالعات جدید و عکس های منتشر نشده.یعنی محتوایی که هوش مصنوعی نمی تواند تولید کند زیرا هنوز بخشی از پایگاه داده آن نیست.

در نتیجه

به عنوان یک نتیجه گیری جزئی، می توانیم بگوییم که در عصر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، قدرت و تجربه هنوز مهم است.شاید دیگر هرگز، همانطور که توسط آن “E” اضافی که در سال گذشته به مخفف EEAT اضافه شد، گواه است. گوگل مطمئناً تلاش خود را برای شناسایی محتوای تولید شده با هوش مصنوعی مضاعف خواهد کرد: نه تنها برای اطمینان از تجربه جستجوی باکیفیت، بلکه به دلایل امنیتی اساسی، مانند صفحاتی با محتوای حساس. گوگل این صفحات را YMYL (پول شما زندگی شما) می نامد زیرا اطلاعات نادرست می تواند زندگی یا امنیت مالی افراد را به خطر بیندازد. یعنی صفحات بهداشت، امور مالی، غذا، اقتصاد و غیره. هر محتوایی در اینترنت باید با دید انتقادی خوانده شود: حتی ویکی‌پدیا می‌تواند داده‌های کلیدی را به دلیل عدم نظارت از دست بدهد. اما در برخی موارد، این اطلاعات نادرست می تواند بسیار خطرناک باشد و در آنجا لازم است پلتفرم هایی مانند گوگل مداخله کنند. ما نمی دانیم که تکثیر محتوای ارزان که با استفاده بی رویه از هوش مصنوعی تسهیل می شود تا چه حد مهار می شود. بنابراین نتیجه گیری ما این است جزئي: فقط زمان می تواند بگوید.

آخرین پست های کلودیو هیلبورن (همه را ببین)

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر شما در مورد این پست چیست؟


0
/
5


میانگین:
5


رتبه بندی ها:
5

ارزیابی شما:

دیدگاهتان را بنویسید