بررسی نگرانی های اخلاقی هوش مصنوعی بازاریابی


تعریف اخلاق هوش مصنوعی: اخلاق هوش مصنوعی مجموعه ای از دستورالعمل های اخلاقی برای استفاده مسئولانه، طراحی و توسعه هوش مصنوعی است.

https://www.youtube.com/watch?v=DOtXIWsX48o

هوش مصنوعی (AI) نحوه کار و زندگی ما را تغییر داده است. در بازاریابی، هوش مصنوعی مزایایی مانند افزایش کارایی و بهبود تجربه کاربر ارائه می‌دهد، بنابراین شرکت‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند از رقبای خود پیشی می‌گیرند.

شین جونز، معاون رسانه و محتوای کسب‌شده WebFX می‌گوید: «آینده بدون شک شامل هوش مصنوعی است. «کسب و کارهایی که هوش مصنوعی را به بهترین شکل یاد می گیرند، ادغام می کنند و از آن استقبال می کنند، دیگران را پشت سر می گذارند. مصرف‌کنندگان به دنبال شرکت‌هایی هستند که در لبه‌های برتر نیز باشند، بنابراین داشتن موقعیت در اطراف هوش مصنوعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

با این حال، همراه با مزایای آن، نگرانی هایی نیز وجود دارد.

عرضه سریع به این معنی است که هر کسب و کاری نیاز به چرخش دارد. این بیش از آن که برای کنترل کیفیت باشد، به یک “مسابقه به سمت اوج” تبدیل شده است. این قطعا نگرانی های بزرگی دارد.

شین جونز، معاون WebFX در زمینه رسانه و محتوای کسب شده

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود درآمد بازار جهانی هوش مصنوعی در سال 2028 به میزان 107 میلیارد دلار افزایش یابد، داشتن دستورالعمل‌های اخلاقی برای کاهش خطرات ضروری است.

این پست وبلاگ در مورد اخلاق هوش مصنوعی در بازاریابی و اینکه چرا تمرین استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی مهم است بحث خواهد کرد. با خیال راحت وارد موضوعات شوید:

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

اخلاق هوش مصنوعی چیست؟

اخلاق هوش مصنوعی مجموعه ای از دستورالعمل های اخلاقی برای استفاده مسئولانه، طراحی و توسعه هوش مصنوعی است. این دستورالعمل ها ضروری است تا توسعه دهندگان و پذیرندگان هوش مصنوعی بتوانند بهتر به بشریت خدمت کنند و خطرات ناشی از فناوری در این زمینه ها را کاهش دهند:

  • تعصب و خطا
  • حریم خصوصی
  • محیط

چرا اخلاق هوش مصنوعی در بازاریابی مهم است؟

از آنجایی که هوش مصنوعی در همه جا حاضر شده و بخشی از زندگی بسیاری از مردم است، برای کسب و کارها بسیار مهم است که در استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی شرکت کنند.

ابزار قدرتمندی را تصور کنید که می‌تواند نحوه انجام کسب‌وکار شما را تغییر دهد و پیشنهادات شما را برای مشتریان بالقوه‌تان بازاریابی کند – منطقی است که دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از سوء استفاده و سوء استفاده از فناوری هوش مصنوعی داشته باشید.

بدون اخلاق هوش مصنوعی، سوگیری، حریم خصوصی، محیط زیست و مسائل دیگر ممکن است ظاهر شود. دستورالعمل های اخلاقی تضمین می کند که پروژه های هوش مصنوعی از داده های بی طرفانه و دقیق استفاده می کنند که نشان دهنده گروه های مختلف است.

علاوه بر این، یک چارچوب اخلاقی تضمین می‌کند که سازمان‌هایی که هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهند، تنها از داده‌هایی استفاده می‌کنند که مشتریان و مشتریان احتمالی آن‌ها توافق کرده‌اند که به اشتراک بگذارند، بنابراین به حریم خصوصی داده‌هایشان احترام می‌گذارند. کسب‌وکارهایی مانند شما نیز باید حفاظت از داده‌ها را اجرا کنند تا اطمینان حاصل شود که داده‌های مشتری به شما در برابر نقض داده‌ها محافظت می‌شود.

پروژه های هوش مصنوعی به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند. ردپای انرژی قابل قبولی که هر سازمان می تواند مصرف کند چقدر است؟ اخلاق هوش مصنوعی تضمین می کند که این فناوری بر محیط زیست تأثیر منفی نمی گذارد.

4 نگرانی اخلاقی هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی چندین مزیت را برای بازاریابی فراهم می کند. به گفته 90 درصد از بازاریابان، برای اولین بار، شخصی سازی را ممکن می کند، که منجر به سودآوری کسب و کار می شود.

هرچند با نگرانی های اخلاقی همراه است. شین می گوید: “برای من، بزرگترین نگرانی در مورد هوش مصنوعی این است که چگونه این فناوری در جریان روزانه ما عادی می شود.”

در اینجا چهار نگرانی اخلاقی هوش مصنوعی وجود دارد:

  1. شفافیت
  2. حریم خصوصی
  3. جانبداری
  4. تهدیدات امنیت سایبری

بیایید هر کدام را مرور کنیم:

1. شفافیت

جینا شولسکی، مدیر WebFX MarketingCloudFX می‌گوید: «یکی از بزرگترین نگرانی‌های اخلاقی هوش مصنوعی عدم شفافیت در مورد نحوه فرمول‌بندی نتیجه نهایی است.

آیا مشتریان شما می دانند که در حال جمع آوری و استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش داده های آنها هستید؟ برای جلب اعتماد مشتریان و مشتریان بالقوه، مهم است که فاش کنید که آیا هوش مصنوعی داده های آنها را مدیریت یا پردازش می کند.

2. حریم خصوصی

در میان بازاریاب هایی که اخیراً مورد بررسی قرار دادیم، حفظ حریم خصوصی داده ها یکی از دغدغه های اصلی آنها در استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی است. برای محافظت از حریم خصوصی مشتریان و مشتریان احتمالی خود، کسب و کارهایی مانند شما باید به مشتریان خود اجازه دهند از جمع آوری داده های شما انصراف دهند.

همچنین برای کسب و کارها بسیار مهم است که از داده هایی که جمع آوری کرده اند محافظت کنند تا از نقض داده ها و تضاد قانونی جلوگیری کنند.

https://www.youtube.com/watch?v=j1ekq8mhlSU

3. تعصب

جینا همچنین به تعصب، عدم دقت و نتایج تبعیض آمیز به عنوان نگرانی های اخلاقی هوش مصنوعی اشاره می کند.

شین اشاره می‌کند: «بیشتر مدل‌های زبان هوش مصنوعی بر اساس داده‌های گذشته ساخته شده‌اند. “آنها نمی توانند تغییرات ظریف و پیشرفت در زبان و جامعه را به طور کامل تشخیص دهند.”

شین توضیح می‌دهد که در نتیجه، درخواست‌ها برای مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند GPT منجر به تعصب مداوم می‌شود. او می‌گوید: «نتایج فقط رفتارهای نشان‌داده‌شده و تکراری قبلی را تکرار می‌کنند، که همیشه سودمند نیستند».

شین خوشبین است که ما می توانیم بر تعصب غلبه کنیم. او می‌گوید: «تصمیم‌گیری الگوریتمی – زمانی که در مکان‌های مناسب و با داده‌های مناسب استفاده شود – می‌تواند راهی عینی برای غلبه بر ذهنیت و تعصب انسانی ارائه دهد. اگر از داده‌های مبتنی بر تصمیمات قبلی انسانی استفاده کنیم، به تکرار و تعبیه سوگیری‌هایی که قبلاً در سیستم ما وجود دارد ادامه خواهیم داد.»

اگر از هوش مصنوعی استفاده می کنید، مطمئن شوید که مجموعه داده های شما متنوع و نماینده گروه های مختلف است. آموزش یک هوش مصنوعی با داده های نمایش نامتناسب می تواند منجر به پیش بینی های نادرست شود. همچنین می تواند منجر به فرضیات مغرضانه و تبلیغات هدفمند ناعادلانه شود.

مطمئن شوید که به طور منظم داده ها و سیستم هوش مصنوعی خود را بررسی می کنید.

4. تهدیدات امنیت سایبری

در پشت رابط شیک و آسان برای استفاده، یادگیری ماشینی و LLM پیچیده است. آنها تهدیدات زیادی برای امنیت سایبری ایجاد می کنند.

شین جونز، معاون WebFX در زمینه رسانه و محتوای کسب شده

شین از تهدیدات امنیت سایبری از طریق توهم بسته های هوش مصنوعی به عنوان یکی دیگر از نگرانی های اخلاقی هوش مصنوعی یاد می کند. چنین تهدید امنیت سایبری چگونه کار می کند؟

هنگامی که کاربران در سیستم هایی مانند ChatGPT درخواست وارد می کنند، تمایل دارند به توصیه های هوش مصنوعی اعتماد کنند. با این حال، این سیستم‌های هوش مصنوعی گاهی اوقات می‌توانند با منابع، آمار و لینک‌های توهم‌آمیز پاسخ دهند. آنها حتی به کتابخانه های کدگذاری که وجود ندارند پیوند می زنند. از آنجایی که سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT با داده‌های گذشته آموزش می‌بینند، حتی ممکن است به وبلاگ‌های قدیمی که دیگر فعال نیستند پیوند دهند.

مهاجمان سایبری می توانند از این نقص استفاده کنند. با درخواست از ChatGPT برای راه حل های کدنویسی، آنها پیوندهایی به بسته های موجود را کشف می کنند.

مهاجمان می توانند بسته مخرب خود را با URL پیشنهاد شده توسط یک هوش مصنوعی منتشر کنند. در نتیجه، وقتی کاربر از هوش مصنوعی یک راه حل کدنویسی می خواهد، یک URL توصیه شده دریافت می کند که به لینک مخرب هدایت می شود.

اخلاق WebFX و AI

WebFX استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی را انجام می دهد.

WebFX به همه اعضای تیم در مورد مشکلات احتمالی و روش های مناسب برای استفاده از هوش مصنوعی برای بهترین نتایج برای مشتریان خود آموزش می دهد.

جینا شولسکی، مدیر WebFX MarketingCloudFX

علاوه بر این، ما بر کاهش توهمات و تأثیر سوگیری در پاسخ‌های ChatGPT تمرکز کرده‌ایم. چگونه؟

شین توضیح می‌دهد: «اولین گام در کاهش مشکلات، درک بهتر فناوری و داشتن انتظارات مناسب در مورد نحوه ادغام آن است.

او می افزاید که تمام اعضای تیم WebFX Earned Media یک دوره اخلاقی در مورد استفاده و آموزش هوش مصنوعی را در دانشگاه پلی تکنیک میلان، بزرگترین دانشگاه فنی ایتالیا، به پایان رسانده اند – یا قرار است تکمیل کنند.

تمام محتوایی که ما تولید می کنیم – از جمله این پست وبلاگی که در حال خواندن آن هستید – نیز توسط انسان ایجاد شده است. شین به اشتراک می‌گذارد: «ما تضمین می‌کنیم که هر محتوایی اورجینال است، به این معنی که قطعات ما محتوای تکراری، سرقت ادبی یا تولید شده توسط هوش مصنوعی نیستند.

او می‌افزاید: «اگر ما از هوش مصنوعی در فرآیند تحقیق خود استفاده می‌کنیم یا برای رتبه‌بندی محتوا در مورد پردازش زبان طبیعی گوگل برنامه‌ریزی می‌کنیم، در زمان و منابع سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا پیش از استفاده از این ابزارها، هر گونه اظهارنظر یا تحقیقی را تأیید کنیم.»

شین اضافه می‌کند که با انجام این کار، مشتریان ما مطمئن می‌شوند که محتوایی که تولید می‌کنیم «راست، دقیق، به‌موقع و پاک از هرگونه سوگیری اخلاقی است».

بود کارشناسی ارشد از هنر ما

WebFX پیشرو در صنعت بازاریابی و طراحی است.

با WebFX از هوش مصنوعی استفاده کنید

هوش مصنوعی چندین مزیت را برای بازاریابی و برای مشاغلی مانند شما ارائه می دهد. با این حال، پیروی از دستورالعمل‌های اخلاقی هوش مصنوعی برای اطمینان از استفاده مسئولانه از فناوری و محافظت از داده‌های مشتریان بسیار مهم است.

اگر در زمینه بازاریابی هوش مصنوعی به کمک نیاز دارید، با WebFX همکاری کنید. ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل با بیش از 25 سال تجربه در 154 صنعت هستیم.

پلتفرم رشد درآمد اختصاصی ما، MarketingCloudFX، یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد سرنخ‌های بیشتری را جذب کنید، از داده‌های خود بینش بگیرید و فروش بیشتری را ببندید. می‌توانید مطمئن باشید که تیم ما از هوش مصنوعی اخلاقی استفاده می‌کند تا بتوانید اعتماد مشتریان بالقوه و مشتریان خود را تقویت کنید.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات هوش مصنوعی ما.

دیدگاهتان را بنویسید