آیا ما چاله خود را با هوش مصنوعی مولد حفر می کنیم؟ • Yoast


هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر رایج است. برخی می گویند که این یک انقلاب تکنولوژیکی است و هوش مصنوعی زندگی ما را به سمت بهتر شدن تغییر خواهد داد. اما ابزارهای مولد هوش مصنوعی فقط به اندازه داده هایی هستند که از آنها تغذیه می شود. و آیا واقعاً پیامدهای دنیایی را در نظر گرفته‌ایم که در آن مردم به جای اینکه خودشان محتوا تولید کنند، محتوا تولید می‌کنند؟

هوش مصنوعی مولد چیست؟

به بیان ساده، هوش مصنوعی مولد محتوا ایجاد می کند. خواه متن، تصویر یا صدا باشد. اما چگونه این کار را انجام می دهد؟ با استفاده از تکنیک ها و فن آوری های یادگیری عمیق در چارچوب یادگیری ماشینی. این چارچوب سیستمی است که بر اساس داده هایی که روی آن آموزش دیده است، پیش بینی می کند. برای مثال، اگر به ChaptGPT یک اعلان بدهید، می‌تواند بر اساس ورودی شما محتوا تولید کند.

برخی از نمونه های شناخته شده ابزارهای هوش مصنوعی مولد عبارتند از چت ربات ChatGPT، تولید کننده تصویر Midjourney و ابزار Bard از گوگل.

این برای نحوه کار سازندگان محتوا به چه معناست

استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای کار می تواند بهره وری شما را تا حد زیادی بهبود بخشد زیرا می توانند به سرعت محتوا تولید کنند. آنها همچنین سریع و ارزان هستند. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در هزینه های شما صرفه جویی کنند زیرا ممکن است نیازی به استخدام یک سازنده محتوا نداشته باشید. به علاوه، از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی همچنان به یادگیری ادامه می دهند، می توانند در طول زمان نتایج بهتری به شما ارائه دهند.

چرا این می تواند مشکلاتی ایجاد کند

همانطور که در مورد اکثر دستگاه های خودکار موجود است، محتوای تولید شده هوش مصنوعی کاملاً ضد احمق نیست. و همچنین این سوال پیش می آید که آیا استفاده از هوش مصنوعی اخلاقی است، زمانی که این ابزارها بر اساس داده های ارائه شده توسط افراد دیگر آموزش داده می شوند. گاهی بدون اجازه آنها. بنابراین بیایید عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چرا ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است باعث ایجاد مشکل شوند.

یک جایگزین مقرون به صرفه لزوما بهتر نیست

یکی از مزایای بزرگ استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی کارایی آنهاست. آنها ارزان و سریع هستند، به این معنی که شما نیازی به استخدام یک تیم بازاریابی کامل ندارید. دقیقاً به همین دلیل است که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است مشکل ساز باشند. آنها تهدید می کنند که مشاغل خاصی را منسوخ می کنند. و شما باید تعجب کنید که آیا منطقی است که هوش مصنوعی هنر را در دست بگیرد، که ممکن است کدام را بیشتر در نظر بگیرد. انسان از همه مشاغل

داده های بد

مشکل دیگر داده هایی است که ابزارهای هوش مصنوعی مولد با آن آموزش داده شده اند. آنها به حجم زیادی برای یادگیری نیاز دارند و برخی از سیستم ها مانند ChatGPT از داده های زیادی در اینترنت برای آموزش خود استفاده می کنند. و این بدون شک چیزی است که ممکن است باعث ایجاد مشکلات شود. همه داده ها داده های “خوب” نیستند. بیشتر آن مغرضانه است زیرا انسان ها مغرضانه هستند. ایده‌های جنسیتی، نژادپرستانه یا همجنس‌گرا هراسی در محتوایی که ایجاد می‌کنیم پر شده است، بنابراین اگر ابزار هوش مصنوعی از آن داده‌ها استفاده کند، به ابزاری مغرضانه تبدیل می‌شود. نتیجه؟ محتوای توهین آمیز که نمی توان از آن استفاده کرد. یا بدتر، محتوای توهین‌آمیز که مردم آن را به عنوان حقیقت می‌پذیرند و بنابراین به صورت آنلاین پست می‌کنند و پیامی را تقویت می‌کنند که نباید در سراسر جهان پخش شود.

استفاده نادرست از ابزارهای هوش مصنوعی

علاوه بر این، داده‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی برای آموزش خود استفاده می‌کنند می‌تواند متعلق به افرادی باشد که نمی‌دانستند محتوای آنها برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌شود. این سؤالات متعددی را ایجاد کرده است: وقتی چیزی را آنلاین می‌کنید، آیا هنوز مال شماست؟ و وقتی محتوایی تولید می کنید که از تصاویر دیگران استفاده می کند، آیا واقعاً این اثر هنری شماست؟ متاسفانه هیچ پاسخ قطعی برای این سوالات وجود ندارد.

ممکن است فکر کنید که این مهم نیست که یک قطعه توسط یک هنرمند کشیده شده باشد یا توسط شخص دیگری تولید شده باشد. اما اگر اثر هنری جایزه بزرگی را از آن خود کند چه؟ آیا این در مقایسه با سایر شرکت کنندگانی که واقعاً زمان و تلاش خود را صرف کرده اند منصفانه است؟ و بیایید به دنیای دانشگاهی نگاه کنیم. اگر یک مقاله دانشگاهی توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد، ممکن است بر اساس تفکر انسان باشد، اما در واقع هیچ ورودی انسانی را شامل نمی شود. خوبه؟ آیا می‌خواهیم جایی که مردم در آن یاد می‌گیرند ذهن خود را توسعه دهند، به مکانی تبدیل شود که مردم یاد بگیرند چگونه به‌جای اینکه یاد بگیرند چگونه برای خودشان فکر کنند، چگونه دستورات عالی بسازند؟

همه چیز بد نیست

خوشبختانه هنوز امیدی هست ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است به طرز چشمگیری هوشمند باشند، اما هنوز هم ابزارهایی «فقط» هستند. برای تولید محتوا، آنها به محتوایی نیاز دارند که توسط افراد تولید شده باشد. و اگر راهی پیدا کنیم که از نظر اخلاقی به ابزارهای هوش مصنوعی داده‌های خوبی بدهیم، یک قدم به ایجاد ابزار قدرتمندی نزدیک‌تر شده‌ایم که می‌تواند به رشد کسب‌وکارهای کوچک کمک کند، بنابراین آنها واقعاً می‌توانند هزینه استخدام یک تیم بازاریابی را داشته باشند.

چگونه از هوش مصنوعی برای تقویت نوشتار خود استفاده کنیم

از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی هنوز کاملاً اخلاقی نیستند، آیا باید از استفاده از همه آنها با هم خودداری کنید؟ نه، نمی توان انکار کرد که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند کمک بزرگی باشند. با این حال، پیشنهاد می کنیم از آنها به عنوان دستورالعمل، الهام بخش و راهی برای افزایش بهره وری خود در روزی که ممکن است حوصله نوشتن نداشته باشید، استفاده کنید.

از آن به عنوان یک الهام برای شروع نوشتن استفاده کنید

آیا به طور مرتب برای وب سایت یا وبلاگ خود مطالب می نویسید؟ سپس احتمالاً احساس خیره شدن به یک سند خالی را می دانید زیرا نمی دانید از کجا شروع کنید. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند این مشکل را حل کنند. شما به سادگی از یک ابزار هوش مصنوعی می خواهید که یک طرح کلی بنویسد و مشخص کنید که در چه موضوعاتی می خواهید بحث کنید. یا شاید برای نوشتن پاراگراف اول به ابزار هوش مصنوعی نیاز داشته باشید چیزی در صفحه. در حین خواندن پاراگراف تولید شده خود، به احتمال زیاد ایده ها شروع به جریان می کنند. شما به زودی می نویسید!

انتقاد پذیر باشید!

با این حال، وقتی از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید پست ها یا متون واقعی استفاده می کنید، خوب است که انتقاد کنید. همانطور که اشاره کردیم، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند مغرضانه باشند. و ممکن است در اطلاعات خود نادرست باشند. شما همیشه باید قطعه تولید شده خود را بخوانید و هر ادعایی را که متن مطرح می کند بررسی کنید. علاوه بر این، می‌خواهید با توجه به زبانی که استفاده می‌شود، اطمینان حاصل کنید که محتوا با ارزش‌های برند شما مطابقت دارد، زیرا ممکن است فراگیر نباشد. خوشبختانه، اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، می توانید از ویژگی زبان فراگیر برای بررسی مجدد محتوای خود استفاده کنید.

یک بازنویسی مناسب به آن بدهید تا مال شما شود

همانطور که قبلا ذکر شد، ابزارهای هوش مصنوعی فقط می توانند افکار و ایده های واقعی انسان را تقلید کنند. آنها بر اساس موارد موجود تولید می کنند. و در حالی که ممکن است استدلال کنید که انسان‌ها نیز به این شکل ایده‌ها را تولید می‌کنند و به هر حال اصالت وجود ندارد، نباید نظر شخصی خود را دست کم بگیرید. این به محتوای شما طعم بی نظیری می دهد. به همین دلیل است که همیشه باید (بخش هایی از) یک محتوای تولید شده را بازنویسی کنید.

نتیجه

ابزارهای مولد هوش مصنوعی می توانند برای مشاغل کوچک بسیار مفید باشند. اما مانند هر فناوری دیگری، معایبی نیز دارد. می تواند مغرضانه یا به شدت نادرست باشد. به همین دلیل است که باید از هوش مصنوعی به عنوان الهام بخش برای شروع فرآیند خلاقیت خود استفاده کنید و همیشه محتوای تولید شده خود را بخوانید و بازنویسی کنید. به نظر ما، هوش مصنوعی باید تقویت شود، نه جایگزین انسان.

دیدگاهتان را بنویسید