ببینید: عینک هوش مصنوعی ری‌بن حالا می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد


عینک هوشمند ری‌بن (Ray-Ban Meta) که با همکاری شرکت متا توسعه یافته است حالا به‌لطف هوش مصنوعی می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد و حتی زبان‌ها را ترجمه کند.

شرکت متا که در زمینه هوش مصنوعی بسیار فعال است، قابلیت‌های هیجان‌انگیزی برای عینک هوشمند ری‌بن ارائه کرده است که آن را کاربردی‌تر می‌کند. این شرکت یک دستیار هوش مصنوعی جدید چندوجهی معرفی کرده که می‌تواند به سوالات کاربران بر اساس چیزهایی از طریق دوربین و میکروفن عینک می‌بینند و می‌شنوند پاسخ دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در اینستاگرام خود برخی از این قابلیت‌های آن را به نمایش گذاشت و از عینک خواست تا شلوارهایی که با پیراهن انتخابی او ست هستند را پیشنهاد دهد. دستیار هوش مصنوعی عینک ری‌بن نیز دو مورد را به او پیشنهاد داد و حتی رنگ و طرح آن‌ها را توصیف کرد.

این دستیار هوش مصنوعی حتی می‌تواند کارهایی مثل ترجمه و خلاصه‌سازی را انجام دهد. متا گفته است که عینک هوشمند ری‌بن حتی قادر است به کاربران در نوشتن کپشن‌های اینستاگرام کمک می‌کند و با تجزیه و تحلیل عکس‌های آن‌ها بهترین کپشن‌ها را پیشنهاد دهد.

گفتنی است در حال حاضر فقط تعداد منتخبی از افراد در ایالات‌متحده به قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی عینک ری‌بن دسترسی دارند. انتظار می‌رود دستیار هوش مصنوعی چندوجهی متا، در عینک‌های هوشمند تبدیل به ابزار مفیدی برای خرید، سرگرمی، یادگیری و انجام کارهای مختلف شود.

دیدگاهتان را بنویسید