چگونه سایت طراحی کنیم؟ ۰ تا ۱۰۰ طراحی وب سایت حرفه ای

به دنبال پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، هر کسب و کاری به یک وب سایت حرفه ای برای بازاریابی خدمات و محصولات خود نیاز دارد.

بهتر است بدانید که اینترنت یکی از بهترین بسترهای تبلیغاتی است. با این حال، برای ورود به بازاریابی دیجیتال، هر کسب و کاری نیاز به داشتن یک وب سایت دارد.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد وب سایت ها در کسب و کارهای مختلف و بازاریابی دیجیتال، امروز تصمیم داریم در این مقاله اطلاعاتی را در مورد نحوه ایجاد وب سایت در اختیار شما قرار دهیم و کامپوننت های مختلف آنلاین برای طراحی سایت را در اختیار شما قرار دهیم. بیایید ملاقات با ما باشید!

خب، بسیاری از شما که این مقاله را می خوانید. شما سایت های اینترنتی بزرگی مانند janbalaghi.com، digikala.com، Moz.com، soft98.com و غیره را می شناسید. و می بینید که این سایت ها هر از چند گاهی تغییراتی در سایت خود ایجاد می کنند تا نرخ تبدیل خود را بهینه کنند.

آموزش طراحی سایت

همانطور که در بالا ذکر شد، طراحی سایت یکی از مهمترین ابزارها برای ورود به دیجیتال مارکتینگ است.

شما می توانید با استفاده از یک وب سایت و راه اندازی آن وب سایت در خانه درآمد کسب کنید. اما چطور اطلاعات را به شرکت طراحی سایت ارائه دهیم؟ آیا می دانید برای طراحی یک وب سایت حرفه ای چه چیزی لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برای این منظور موارد بسیار و متنوعی مورد نیاز خواهد بود.

در واقع یک وب سایت از چهار قسمت اصلی زیر ایجاد می شود و اگر می خواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید و به این سوال که چگونه وب سایت بسازید پاسخ بگیرید باید تا حدودی با این چهار قسمت آشنا باشید.

  • میزبان
  • دامنه
  • سیستم راه اندازی

تولید محتوا

در این قسمت بهتر است به شما توضیح دهیم که تولید محتوا چیست. تولید محتوا یک موضوع مهم در طراحی سایت است.

به طور کلی، آنچه کاربر در وب سایت با آن درگیر می شود، علاوه بر رابط کاربری، همان محتوایی است که در داخل وب سایت قرار می گیرد. محتوای وب سایت می تواند کمک زیادی به جذب کاربران به وب سایت خود کند. بنابراین برای این منظور بهتر است به بهترین شرکت تولید محتوا در تهران مراجعه کرده و از آنها کمک بگیرید.

هاست و دامنه چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از مهمترین و اولین قسمت های ایجاد یک وب سایت، تصمیم گیری در مورد هاست و دامنه است.

اما آیا می دانید هاست و دامنه چیست؟ قبل از هر چیز باید بدانید که هاست و دامنه تاثیر زیادی در هزینه نهایی طراحی سایت دارند و اگر دوره طراحی سایت را گذرانده اید باید اهمیت این دو عنصر را درک کرده باشید.

تنظیم هاست و دامنه تاثیر زیادی در توسعه و عملکرد وب سایت دارد. برای درک بهتر این دو، بهتر است یک وب سایت را در ذهن خود تصور کنید، به نظر شما ماهیت اساسی این وب سایت چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که وب سایت به طور کلی یک برنامه کامپیوتری محسوب می شود.

با در نظر گرفتن این توضیحات و اینکه برای اجرای برنامه های کامپیوتری به کامپیوتر و بستر مناسب نیاز دارید، باید گفت که برای راه اندازی یک وب سایت، بستر مناسب لازم است.

هاست ها را می توان بخشی از سرورها در نظر گرفت، سرورها همیشه روی رایانه هایی هستند که به طور دائم به اینترنت متصل هستند. حتی می توان سرورها را سیستم های بسیار قدرتمندی در نظر گرفت که می توانند در مرکز داده ذخیره شوند.

به عبارت دیگر، هر سرور را می توان به رایانه های کوچکتری تقسیم کرد که منابع محدودتری دارند.

این رایانه ها می توانند سایت های اختصاص داده شده خود را در دسترس کاربران اینترنت قرار دهند. این کامپیوترهای کوچکتر که بخشی از سرور هستند میزبان هستند.

اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهید که چگونه یک وب سایت طراحی کنید، باید اطلاعاتی در مورد قسمت دیگری از وب سایت یعنی دامنه داشته باشید. به طور کلی دامنه یکی از مهمترین عناصر یک وب سایت است.

فکر می کنید می خواهید وارد یک وب سایت شوید، برای ورود به یک وب سایت ابتدا چه کاری باید انجام دهید؟ بدون شک برای این منظور مرورگر خود را باز کرده و آدرس وب سایت مورد نظر را در قسمت جستجو وارد می کنید.

در واقع می توان گفت که دامنه آدرسی است که برای ورود به یک وب سایت استفاده می شود. این بخش اصلی یک وب سایت است که موتورهای جستجو از آن استفاده می کنند تا وب سایت شما را در دسترس سایر کاربران قرار دهند.

دامنه سایت سند مهمی است که به نام شما ثبت می شود و اعتبار و امتیاز وب سایت شما به آن بستگی دارد.

بنابراین معمولاً طراح سایتی که از او کمک گرفته اید به شما می گوید که دامنه را منحصراً خریداری کنید. برای این منظور می توانید به هاست وب سایت فا مراجعه نمایید.

چگونه هاست و دامنه انتخاب کنیم؟

انواع دامنه برای سایت

اکنون که درک خوبی از هاست و دامنه چیست و به پاسخ این سوال رسیده اید که چگونه یک وب سایت ایجاد کنیم. بهتر است اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب دامنه و هاست در اختیار شما قرار دهیم.

برای ایجاد یک وب سایت باید بتوانید هاست و دامنه مناسب را خریداری و انتخاب کنید. انتخاب هاست و دامنه مناسب می تواند از هدر رفتن منابع و زمان جلوگیری کند. برای این منظور باید نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات میزبانی و دامنه شامل موارد زیر است.

نکاتی که باید در هنگام خرید در نظر گرفت؟

دوره مصرف و مقدار منابع مصرف شده

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید هاست باید به آن توجه کرد، حجم مصرف منابع و مدت زمانی است که می توان از این منابع استفاده کرد.

آنچه برای ایجاد و طراحی پرداخت می کنید موثر است.

همچنین باید مدت زمان مصرف داده را مشخص کنید. به طور کلی خرید هاست باید بر اساس میزان منابع و زمان انجام شود. شما می توانید تعیین کنید که میزبانی شما شش ماهه، یک ساله، دو ساله یا پنج ساله است.

افزایش منابع مالی، کمبود منابع و چشم انداز کوتاه و بلندمدت پروژه را می توان از مهمترین موارد در تعیین مدت استفاده از هاست دانست.

طراحی سایت وردپرس

میزبان خارجی یا میزبان ایرانی

محل قرارگیری هاست ها و سرورها بسیار مهم است. این که میزبانی که خریداری می کنید در اروپا، آمریکا یا ایران باشد، می تواند بر روش دسترسی، سرعت وب سایت، هزینه نهایی و کیفیت وب سایت شما تأثیر بگذارد.

هاست های اروپایی معمولا پایدارتر از هاست های ایرانی هستند و برای کسب و کارهای بین المللی یا وب سایت هایی که خدمات خود را به کاربران از سراسر دنیا ارائه می کنند مناسب هستند.

اما هاست ایرانی قیمت مقرون به صرفه تری دارد و هزینه ترافیک این مدل هاست نصف قیمت محاسبه می شود. این مدل هاست برای وب سایت هایی که فقط خدمات خود را به ایرانیان ارائه می دهند مناسب خواهد بود.

صفحه کنترل

کنترل پنل وظیفه مدیریت و کنترل هاست را بر عهده دارد. کنترل پنل می تواند بین هاست و دامنه ارتباط برقرار کند و اطلاعاتی را در اختیار سرورها قرار دهد. برای انتخاب این مورد باید به رابط کاربری و تجربه کاربری کنترل پنل های مختلف توجه کنید.

این بچه ها است

چگونه یک سایت طراحی کنیم؟ اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید، باید به شما اطلاع دهیم که انتخاب انواع هاست بسیار مهم است.

انواع میزبان باید با توجه به ویژگی ها و شرایط پروژه انتخاب شوند. اگر می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید، باید مختصات پروژه، منابع موجود، مدت زمان فعالیت و منابع مالی را ارزیابی کنید.

هاست های مختلفی با توجه به نوع پروژه وجود دارد که می توانید مناسب ترین ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال هاست اشتراکی معمولا برای پروژه های کوتاه مدت مناسب است، پروژه هایی که کاربران زیادی ندارند و منابع مالی آنها محدود است.

اما هاست های ابری معمولا برای پروژه های بلند مدت با منابع مالی زیاد و ترافیک بالا مناسب هستند.

نکاتی که در هنگام خرید دامنه باید در نظر گرفت؟

انواع دامنه

در بالا متوجه شدید که هنگام خرید و انتخاب هاست باید به چه نکاتی توجه کنید. حال بد نیست شما را با نکاتی که در هنگام خرید و انتخاب دامنه باید در نظر بگیرید آشنا کنیم.

در ابتدا باید بگوییم که خرید دامنه نیاز به صبر و هوش بالایی دارد. به یاد داشته باشید که دامنه را نمی توان به راحتی حذف یا تغییر داد. در واقع باید بدانید که انتخاب دامنه یکی از تصمیمات بلندمدتی است که می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد.

برای این منظور می توانید به موارد ذکر شده در زیر توجه کنید.

در دامنه انتخابی شما، پسوندهای بین المللی و پسوندهای ملی رایج باید برای استفاده و نوشتن آسان باشند.

شما باید دامنه خود را از یک شرکت معتبر با پشتیبانی مناسب رزرو کنید.

دامنه ای که انتخاب می کنید و گسترش آن باید با ماهیت برند شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، شما نمی توانید از دامنه های سازمانی برای مشاغل خصوصی استفاده کنید. زیرا این دامنه معمولا برای سازمان های دولتی استفاده می شود.

آشنایی با سیستم های راه اندازی وب سایت

برای دریافت پاسخ بهتر به سوال نحوه ایجاد وب سایت، بهتر است با سیستم های راه اندازی وب سایت آشنا شوید.

همانطور که در این مقاله ذکر شد، راه اندازی یک وب سایت راهی برای ورود به بازاریابی دیجیتال است.

همانطور که گفته شد برای راه اندازی وب سایت، پس از انتخاب هاست و دامنه مناسب، باید بهترین سیستم راه اندازی وب سایت را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین سیستم راه اندازی وب سایت، ابتدا باید هدف خود را از راه اندازی وب سایت مشخص کنید. به عنوان مثال، هدف شما از ایجاد یک وب سایت ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

بازدید وب سایت را افزایش دهید

فروش آنلاین محصولات

تحویل آنلاین خدمات

معرفی خدمات

یک وب سایت به عنوان رزومه آنلاین راه اندازی کنید

پورتال های سازمانی برای ارائه شرکت ها و برقراری ارتباط درون سازمانی

با توجه به نوع هدف، می توانید در بین سیستم های پرتاب مختلف از مناسب ترین آنها استفاده کنید. با این حال تصمیم گرفتیم یکی از رایج ترین سیستم های راه اندازی به نام CMS را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با CMS

همانطور که در بالا ذکر شد، Content Management System یا به اختصار CMS یکی از سیستم های راه اندازی وب سایت ها است. ابزارهای مختلفی مانند وردپرس، پرستاشاپ، جوملا و غیره در این سیستم استفاده می شود. این ابزارها به خصوص وردپرس از جمله کاربردی ترین ابزارها برای طراحی وب سایت هستند.

در بین تمامی سیستم های مدیریت محتوای وردپرس محبوبیت بیشتری دارد و کاربران بیشتر از سایرین از این ابزار استفاده می کنند

وردپرس یکی از محبوب ترین ابزارهای CMS است. این ابزار دارای قالب های زیادی است که می توانید به راحتی از وب سایت هایی که قالب های وردپرس را ارائه می دهند، تهیه کنید.

اما بهتر است در هنگام خرید قالب وردپرس از وبسایت های مختلف به موارد زیر توجه کنید:

رابط کاربر پسند
به عنوان چند زبانه
تعداد افزونه های پشتیبانی شده
سازگاری بین مرورگرها

پس از انتخاب و خرید مناسب ترین وردپرس، باید مراحل زیر را برای نصب آن در کنترل پنل دنبال کنید. البته نحوه آپلود آن در سی پنل را توضیح داده ایم!

به آدرس ورود به cPanel مراجعه کنید.

رمز عبور و نام کاربری را وارد کنید.

در قسمت File Manager پوشه های مرتبط با وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد.
در پوشه بالا روی Public_html کلیک کنید. اگر سایت شما خام باشد، هیچ فایلی در این پوشه وجود نخواهد داشت.

اگر می خواهید وردپرس خود را حذف و دوباره نصب کنید، می توانید این پوشه را حذف کرده و پوشه جدید وردپرس را آپلود کنید.

فایل وردپرس را آپلود کنید. برای این کار باید فایل وردپرس را در فایل منیجر دانلود کرده و در قسمت آپلود آپلود کنید.

پس از آپلود روی reload کلیک کنید و به مرحله قبل برگردید، در این مرحله روی فایل آپلود شده کلیک راست کرده و Extract را انتخاب کنید تا فایل نصبی وردپرس از پوشه حذف شود.

پس از استخراج، در فایل های نشان داده شده خود WordPress را تایپ کنید و فایل های موجود را به قسمت Public_html منتقل کنید.

یک پایگاه داده برای اتصال به وردپرس ایجاد کنید. برای این منظور، Mysql Database Wizard را در کنترل پنل خود ببینید.

در این مرحله با وارد کردن نام دیتابیس باید Next step را بزنید.

نام کاربری و رمز عبور خود را ایجاد کنید.

با کلیک روی ایجاد کاربر به مرحله بعدی بروید.

با فعال کردن چک باکس ها و کلیک کردن روی ایجاد تغییرات، سطوح دسترسی به پایگاه داده را تغییر دهید.

با گذراندن مرحله بالا، نصب وردپرس 5 دقیقه طول می کشد.

ما بهترین قالب های تجاری و فروشگاهی وردپرس را برای شما آورده ایم

قالب های وردپرس

در حال حاضر تم های وردپرس زیادی برای طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی وجود دارد. از بهترین قالب های شرکتی می توان به قالب های شرکتی کارنما، کروش و ایران مارکتینگ اشاره کرد.

بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس می تواند شامل قالب های فروشگاهی نیکی کالا، نگارشاپ و والمارت پلاس باشد.

البته نیاز به نصب افزونه های فروشگاهی و قالب های شرکتی وجود دارد که دو مورد از مهم ترین و پرکاربردترین آنها افزونه های WhatsApp Chat و WP Option Wheel هستند.

تولید محتوا

برای اینکه بدانیم چگونه یک سایت طراحی کنیم و برای بهبود عملکرد سایت چه کاری انجام دهیم، باید با تولید محتوای سایت آشنا شویم.

در بالا به اختصار گفتیم تولید محتوا چیست اما حالا بهتر است بدانید که تولید محتوای متنی باید طبق قوانین سئو انجام شود و مطابق با الگوریتم های گوگل باشد.

این موضوع در افزایش بازدید وب سایت شما بسیار موثر است. البته پلاگین های سئو زیادی وجود دارد که می توان به یک وب سایت برای بهبود عملکرد آن اضافه کرد. از جمله این مکمل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

WooCommerce: این افزونه برای شخصی سازی وب سایت فروشگاه شما عالی است.

All in One SEO: این افزونه برای بهینه سازی جامع سئو و مدیریت سایت استفاده می شود.

Yoast SEO: می توانید از این افزونه برای رفع مشکلات سئوی وب سایت خود استفاده کنید.

Sucuri: این افزونه در حفظ امنیت وب سایت بسیار موثر است.

WP Rocket: اگر می خواهید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید، افزونه WP Rocket بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نتیجه

همه کسانی که می خواهند بازاریابی دیجیتال انجام دهند این سوال را می پرسند که چگونه یک وب سایت بسازیم.

امروز در این مقاله سعی کرده ایم شما را با روند کلی طراحی سایت آشنا کنیم. در پایان روز، به یاد داشته باشید که فرآیند طراحی سایت زمانی آغاز می شود که بتوانید محتوایی را برای وب سایت خود مطابق با قوانین سئو ایجاد کنید.