تنها 3 ابزار نظارت بر کلمات کلیدی که به آن نیاز دارید


نظارت بر کلمات کلیدی دو جنبه دارد. یکی در مورد ردیابی موقعیت یک صفحه در نتایج جستجو و دیگری در مورد نظارت بر وب سایت ها و رسانه های اجتماعی برای وقوع کلمات کلیدی خاص است.

بنابراین، بازاریابان از ابزارهای نظارت بر کلمات کلیدی برای دو هدف استفاده می کنند:

در این مقاله، سه ابزاری را که برای انجام هر دو کار (و حتی کمی بیشتر) به آنها نیاز دارید، مرور می کنم.

ابزار ویژه: Ahrefs

Ahrefs یک ابزار سئو کامل است. شما می توانید از آن نه تنها برای نظارت بر کلمات کلیدی بلکه برای کل استراتژی سئوی خود استفاده کنید.

عامل کلیدی که Ahrefs را متمایز می کند کیفیت داده است. یکی از شلوغ ترین خزنده های وب در جهان و فعال ترین خزنده در کل صنعت سئو (مطالعه) را دارد. همچنین دارای یک پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم با بیش از 22 میلیارد کلمه کلیدی، از جمله بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی برای بازار ایالات متحده است (اطلاعات بیشتر در مورد داده های ما).

این بدان معناست که هر زمان که رتبه بندی کلمات کلیدی خود یا رقبای خود را بررسی می کنید، می توانید مطمئن باشید که بهترین کیفیت داده را در کلاس خود مشاهده می کنید.

توجه داشته باشید

آیا نمی توانم رتبه بندی را در گوگل به صورت دستی بررسی کنم؟ نه واقعا.

گوگل برای شخصی سازی نتایج جستجو برای هر کاربر شناخته شده است (حتی در حالت “ناشناس”)، بنابراین شما به عینی ترین داده ها نگاه نمی کنید. به علاوه، جستجوی گوگل سابقه رتبه بندی را ارائه نمی دهد و روش کارآمدی برای ردیابی کلمات کلیدی متعدد نیست.

موارد استفاده کلیدی

Ahrefs سه ابزار را در مجموعه ارائه می دهد که به نظارت بر کلمات کلیدی کمک می کند: ردیاب رتبه، کاوشگر سایت، و هشدارهای Ahrefs.

ردیاب رتبه Ahrefs

Rank Tracker ابزار اصلی برای نظارت دقیق بر کلمات کلیدی شما و مشاهده پیشرفت رتبه خود در زمان است.

شما فقط یک کلمه کلیدی یا لیستی از کلمات کلیدی را وصل می کنید، مکان و زبانی را که می خواهید نظارت کنید انتخاب کنید و Ahrefs شروع به جمع آوری داده ها برای شما می کند.

هنگامی که داده ها شروع به ورود کردند، به طور پیش فرض به روز رسانی موقعیت هفتگی را دریافت خواهید کرد. همچنین اگر می‌خواهید پیشرفت رتبه‌بندی خود را بیشتر بررسی کنید، می‌توانید به‌روزرسانی‌های روزانه را دریافت کنید.

معیارهای کلیدی برای بررسی در Rank Tracker عبارتند از: سهم صدا، موقعیت (وب و موبایل)، ترافیک و ویژگی‌های SERP. می توانید کلمات کلیدی خاصی را تجزیه و تحلیل کنید یا کلمات کلیدی خود را برچسب گذاری کنید تا آنها را به صورت انبوه تجزیه و تحلیل کنید.

برچسب گذاری کلمات کلیدی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را به صورت انبوه تجزیه و تحلیل کنید.

برای مثال، می‌توانید از این داده‌ها برای شناسایی محتوای رو به کاهشی که می‌تواند از به‌روزرسانی استفاده کند، استفاده کنید.

و اگر می خواهید ببینید که چگونه در مقابل رقبای خود در گوگل قرار می گیرید، یک گزارش ویژه برای آن وجود دارد که مقایسه ای را در تمام معیارهای کلیدی ارائه می دهد.

کاوشگر سایت Ahrefs

آیا می خواهید کلمات کلیدی رتبه بندی یک وب سایت را ببینید؟ Site Explorer را باز کنید و بررسی کنید کلمات کلیدی ارگانیک گزارش. شما بینشی از تاریخچه رتبه بندی آنها نیز خواهید داشت.

همچنین می توانید بررسی کنید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی پیشنهاد داده اند و ترافیک پولی خود را با آن به کجا ارسال می کنند کلمات کلیدی پولی گزارش.

هشدارهای Ahrefs

Ahrefs Alerts ابزاری برای اعلان‌های ایمیل خودکار است. این برای نظارت بر کلمات کلیدی عالی است زیرا به شما امکان می دهد:

  • هنگامی که یک سایت برای کلمات کلیدی جدید رتبه بندی می شود مطلع شوید.
  • از محتوای جدیدی که حاوی کلمه کلیدی یا عبارت جستجو است مطلع شوید.
  • نام تجاری و محصولات خود را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، می توانید از آن برای نظارت بر وب برای صفحاتی که رقبای شما را نام می برند اما از شما نام نمی برند استفاده کنید. همچنین می‌توانید فیلترهای اضافی مانند رتبه‌بندی دامنه و ترافیک وب‌سایت را تنظیم کنید تا در زمان ایجاد لینک صرفه‌جویی کنید.

توجه داشته باشید

آیا می خواهید نام تجاری و محصولات خود را بدون پیوند بررسی کنید؟ از ابزار دیگری در مجموعه Ahrefs استفاده کنید: Web Explorer.

قیمت گذاری

Ahrefs از 99 دلار در ماه شروع می شود و در صورت پرداخت سالانه می توانید دو ماه رایگان دریافت کنید.

همچنین دو گزینه رایگان در دسترس است: Ahrefs Webmaster Tools به شما امکان می دهد از عملکرد Site Explorer برای وب سایت های خود استفاده کنید (در میان سایر ویژگی ها)، و جستجوگر رتبه کلمه کلیدی ما به شما امکان می دهد به سرعت موقعیت یک سایت را در هر کشوری برای یک کلمه کلیدی مشخص بررسی کنید.

2. ابزار نظارت بر رسانه

ابزار ویژه: ذکر

Mention نوعی ابزار است که می‌خواهید از آن استفاده کنید تا ببینید چه کسی در مورد برند یا رقبای شما به صورت آنلاین صحبت می‌کند و چه می‌گویند. این چیزی است که مدیران رسانه های اجتماعی و متخصصان روابط عمومی روزانه از آن استفاده می کنند.

این ابزار برای نظارت بر رسانه های اجتماعی، انجمن ها و صفحات وب معمولی طراحی شده است. در پلان های بالاتر، حتی می توانید برگزیده ای از خروجی های تلویزیون و رادیو را نظارت کنید.

Sidenote.

به خاطر داشته باشید که ابزارهای نظارت بر سئو و رسانه ممکن است برخی از ویژگی‌های همپوشانی داشته باشند، اما آنها برای کانال‌های بازاریابی مختلف (به ترتیب جستجوی ارگانیک و رسانه‌های اجتماعی) ساخته شده‌اند.

موارد استفاده کلیدی

در اینجا چند روش ذکر شده است که می تواند به نظارت بر مکالمات آنلاین در مورد کلمات کلیدی شما کمک کند:

ذکر کلمات کلیدی را در چندین پلتفرم تجزیه و تحلیل کنید

اگر می‌خواهید نه تنها نام‌های آنلاین خود را ببینید، بلکه تجزیه و تحلیل کنید، Mention به شما اجازه می‌دهد:

  • محبوبیت کلمه کلیدی را به موقع ببینید.
  • یک تحلیل احساسات دریافت کنید.
  • تفکیک منابع را دریافت کنید.
  • کشورهایی که کلمات کلیدی شما در آنها ذکر شده است را ببینید.

همه چیز با تعریف چیزی که به دنبال آن هستید شروع می شود و این ابزار به شما امکان می دهد تا حد امکان خاص باشید. به غیر از عملگرهای بولی استاندارد، حتی می توانید نزدیکی کلمات یا عبارات را مشخص کنید.

برای مثال، من می‌توانم یک هشدار کلمه کلیدی تنظیم کنم که مکالمات در ایالات متحده در مورد داده‌های Ahrefs را گزارش کند که در آن کلمات “ahrefs” و “data” در فاصله شش کلمه از یکدیگر قرار دارند.

چیزی که من به خصوص در مورد Mention دوست دارم، ویژگی گزارش های سفارشی است. می‌توانید بینش‌هایی را که Mention ارائه می‌دهد ترکیب و مطابقت دهید و آنها را در یک گزارش جمع کنید.

به عنوان مثال، در اینجا می توانید مقایسه «Apple Vision Pro» و «Meta Quest Pro» را در ابعاد احساسات و منابع در یک گزارش مشاهده کنید.

همچنین ذکر منابعی که Mention می تواند کلمات کلیدی شما را در آنها جستجو کند نیز خالی از لطف نیست. در اینجا یک لیست کامل است:

TikTok، YouTube، رادیو، تلویزیون و موارد دیگر در طرح‌های بالاتر در دسترس هستند.

اینفلوئنسرها را ببینید که با کلمات کلیدی شما تعامل دارند

منشن یک ویژگی خاص برای تحلیل اینفلوئنسر دارد.

می توانید از آن برای ایجاد گزارشی از اینفلوئنسرهای قابل توجهی که در مورد برند شما صحبت می کنند استفاده کنید. یا می توانید افرادی را پیدا کنید که به کاری که انجام می دهید علاقه مند هستند و لیستی از شرکای احتمالی خود تهیه کنید.

نمونه گزارش اینفلوئنسر که فقط ذکرهای مثبت از اینفلوئنسرها را با امتیاز بیش از 20 نشان می دهد.

به ذکر نام تجاری و محصولات خود پاسخ دهید

تیم های رسانه های اجتماعی این ویژگی را دوست خواهند داشت. وقتی اشاره جالبی را مشاهده کردید، می‌توانید آن را به شخص دیگری اختصاص دهید و آنها می‌توانند درست در داخل برنامه پاسخ دهند.

قیمت گذاری

ذکر از 49 دلار در ماه شروع می شود. در صورت پرداخت سالانه می توانید دو ماه رایگان دریافت کنید.

ابزار ویژه: Glimpse (افزونه کروم)

Glimpse برای آسان‌تر کردن زندگی شما در صورت نیاز طراحی شده است:

  • به سرعت به تغییرات روند کلمات کلیدی واکنش نشان دهید.
  • تصمیمات خود را بر اساس روندهای احتمالی آینده قرار دهید.
  • جایگاه خود را برای کلمات کلیدی پرطرفدار نظارت کنید.

اگر تا به حال از Google Trends استفاده کرده باشید، Glimpse احساس آشنایی خواهد داشت. این ابزاری است که در بالای Google Trends کار می‌کند و آن را با داده‌ها و ویژگی‌های اضافی مانند شکست کانال یا پیش‌بینی روند بهبود می‌بخشد.

توجه داشته باشید

آیا می توانید به جای آن از Google Trends رایگان استفاده کنید؟ مطمئناً، اگرچه من فکر می کنم شما چیزهای زیادی را از دست خواهید داد. اما فقط حرف من را قبول نکنید. Glimpse را دریافت کنید، سپس سعی کنید برای مدتی آن را خاموش کنید و ببینید آیا می توانید بدون آن زندگی کنید یا خیر.

موارد استفاده کلیدی

در اینجا آمده است که چگونه یک ابزار ردیابی روند می تواند نظارت بر کلمات کلیدی را به سطح بالاتری برساند:

کلمات کلیدی پرطرفدار را در جایگاه خود کشف و ردیابی کنید

Glimpse سطح دیگری از نظارت بر کلمات کلیدی را ارائه می دهد: نظارت بر روی جایگاه.

به برگه «Discover» بروید، جایگاه خود را پیدا کنید و این ابزار کلیدواژه‌های مرتبطی را که شتاب بیشتری گرفته‌اند را کشف می‌کند. یک نکته خوب در این گزارش، نشانگر کلمه کلیدی مارک شده است – یک پیشنهاد مفید برای SEO.

Discover یک ویژگی مفید برای کسانی از شما است که در تجارت الکترونیک و تولیدکنندگان محتوا کار می‌کنید که دوست دارند موضوعات داغ را پوشش دهند. و اگرچه نمی تواند جایگزین تحقیقات بازار شود، اما می تواند نقطه شروع خوبی برای ایده های محصول جدید باشد.

هنگامی که موضوعی را پیدا کردید که به آن علاقه دارید، می توانید یک هشدار برای آن تنظیم کنید و Glimpse شما را از هرگونه تغییر روند مطلع می کند.

میزان محبوبیت یک کلمه کلیدی را در کانال های مختلف بسنجید

اگر نیاز به تجزیه و تحلیل محبوبیت یک کلمه کلیدی خاص دارید، Glimpse به شما اجازه می دهد:

  • با ویژگی پیش‌بینی روند به «به آینده» مراجعه کنید.
  • محبوبیت کلمه کلیدی را در کانال های رسانه های اجتماعی ببینید.
  • اگر می خواهید روند بلندمدت را مطالعه کنید، به سال 2004 (برای برخی از کلمات کلیدی) مراجعه کنید.

به عنوان مثال، یک آژانس بازاریابی می تواند از این ویژگی برای پیشنهاد مناسب ترین کانال های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص استفاده کند.

نگاه اجمالی + Ahrefs

کلیدواژه‌های پرطرفدار موجود در Glimpse می‌توانند شروع خوبی برای تحقیقات کلمات کلیدی باشند که در کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs (بخشی از جعبه ابزار Ahrefs) انجام می‌شود.

به عنوان مثال، Glimpse اشاره کرد که “کفش های پنجه پهن” یک کلمه کلیدی پرطرفدار است. وصل کردن آن کلمه کلیدی به Keywords Explorer به ما می گوید که کلمه کلیدی دیگری وجود دارد که اساساً به همان معنی است، اما تقاضای جستجوی بالاتری در گوگل دارد: “کفش های جعبه پنجه پهن”.

این بدان معناست که می توانید به جای آن این کلمه کلیدی را هدف قرار دهید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

و بنابراین، با شروع تحقیقات کلمه کلیدی خود از “کفش های جعبه پنجه پهن”، می توانیم بینشی در مورد:

  • مشکل کلمه کلیدی
  • تسلط بر هدف جستجو
  • کلمات کلیدی ثانویه را می توانیم در محتوا قرار دهیم.
  • سایر کلمات کلیدی مرتبط که می توانیم برای آنها محتوای جداگانه ایجاد کنیم (چند مثال در زیر).
  • ایده‌های محتوایی دیگر از سایت‌هایی که برای «کفش‌های پنجه پهن» رتبه‌بندی می‌شوند.

و بیشتر.

مجموعه ای سریع از کلمات کلیدی مرتبط Ahrefs برای “کفش های جعبه پنجه پهن” یافت شده است.

قیمت گذاری

Glimpse (برنامه افزودنی Google Trends) از 49 دلار در ماه شروع می شود و در صورت پرداخت سالانه می توانید دو ماه رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید بخش کوچکی از عملکرد آن را به صورت رایگان در عرض پنج جستجو در ماه دریافت کنید.

افکار نهایی

برای سئو و نظارت بر کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی، دو ابزار شما را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهد: Ahrefs و Mention.

اما اگر می‌خواهید روندها را مطالعه کنید تا یک مزیت بیشتر به دست آورید، Glimpse را نیز دریافت کنید.

سوالاتی دارید؟ به من پینگ کن در توییتر یا ماستودون



دیدگاهتان را بنویسید