نحوه نگاشت کلمات کلیدی (+ ابزارها)


نگاشت کلمات کلیدی اساس نحوه سازماندهی کلمات کلیدی در سایت شما است. با این حال، نگاشت کلمات کلیدی فراتر از یافتن و اتصال کلمات کلیدی است – بر کل ساختار و طرح سایت شما تأثیر می گذارد.

https://www.youtube.com/watch?v=sCeO5vIkc8o

اگر می خواهید در مورد نقشه برداری کلمات کلیدی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اطلاعات بیشتری کسب کنید، به جای درستی آمده اید. این پست موضوعات زیر را پوشش خواهد داد:

راهنمای نقشه‌برداری کلمات کلیدی را بخوانید و به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید تا با یک استراتژیست در مورد تحقیقات کلمات کلیدی و فرآیندهای سازمانی خود صحبت کنید!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

نگاشت کلمات کلیدی چیست؟

نگاشت کلمات کلیدی ایجاد چارچوبی برای کلمات کلیدی شماست که با ساختار سایت شما مطابقت دارد. هنگامی که نگاشت کلمات کلیدی را انجام می دهید، کلمات کلیدی مربوط به هر صفحه را مشخص می کنید.

به عنوان مثال، بگویید که محصولات پخته شده را به صورت آنلاین می فروشید. ممکن است صفحه ای برای کلمات کلیدی زیر داشته باشید:

  • دستور العمل های کوکی
  • کوکی ها برای فروش در نیویورک
  • بیسکویت چیپسی شکلاتی

در حالی که برخی از صفحات ممکن است دقیقاً کلمات کلیدی را هدف قرار دهند (مانند صفحه دستور غذا و صفحه محصول)، شما نحوه ارتباط این صفحات را برنامه ریزی می کنید تا به هر یک از آنها بهترین شانس را برای رتبه بندی بدهید.

چرا نگاشت کلمات کلیدی مهم است؟

اگر تجربه ای در زمینه سئو دارید، می دانید که کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی شما هستند. نگاشت کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا موارد زیر را انجام دهید:

  • یک ساختار منطقی وب سایت ایجاد کنید: سایت شما باید منطقی باشد تا مردم بتوانند به راحتی آن را پیمایش کنند. ترسیم ساختار خود با کلمات کلیدی می تواند به شما در ایجاد الگوها و طرح بندی های منطقی کمک کند.
  • یک طرح محتوا برای سایت خود مشخص کنید: نقشه برداری کلمات کلیدی سئو تضمین می کند که همیشه چیزی برای نوشتن دارید. برای یافتن شکاف های محتوا و ایجاد یک طرح محتوا می توانید از تحقیقات کلمات کلیدی و ساختار سایت استفاده کنید.
  • بهبود پیوند داخلی: پیوند داخلی شما برای سئو بسیار مهم است و با نگاشت کلمات کلیدی، اتصال صفحات مرتبط را آسان تر می کنید و کاربران را در سایت خود نگه می دارید.

اینها تنها تعدادی از مزایای نگاشت کلمات کلیدی هستند. همچنین می‌توانید با افزایش ترافیک و کلیک‌هایتان انتظار تبدیل و درآمد بیشتری داشته باشید.

ابزارهای نقشه برداری کلمات کلیدی

برای برنامه ریزی ساختار کلمه کلیدی خود از چه چیزی می توانید استفاده کنید؟ در زیر سه ابزار نگاشت کلیدواژه وجود دارد که به شما کمک می کند تا با تحقیق و سازمان شروع کنید:

  • کلمات کلیدیFX: ابزار ما، KeywordsFX، یک گزینه عالی برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی متناسب با موضوع شما است. یک کلمه یا عبارت کلیدی را وارد کنید، و KeywordsFX هزاران گزینه مرتبط را به شما نشان می دهد که با آن جستجو مطابقت دارند. می توانید با یافتن کلمات کلیدی مرتبط و وارد کردن آنها در موتور جستجو، نقشه برداری کلمات کلیدی را شروع کنید.
  • اهرفس: پس از داشتن چند کلمه کلیدی، می توانید از Ahrefs برای پیدا کردن موضوعات اصلی و گروه بندی کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر صفحه یا موضوعی را پیدا کردید که می‌خواهید درباره آن بنویسید، می‌توانید URL صفحه بالایی را نیز وارد کنید و ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.
  • SEMRush: مانند Ahrefs، SEMRush یک ابزار عالی برای یافتن موضوعات مرتبط دارد که در نتایج جستجو رتبه خوبی دارند. هنگامی که یک کلمه کلیدی را وارد می کنید، می توانید گزینه های مرتبط را بر اساس حجم جستجو و دشواری جستجو کنید.
  • کلمات کلیدی در همه جا: این ابزار با مرورگر شما یکپارچه می شود تا معیارهای کلمات کلیدی را در صفحات مختلف ردیابی کند. با کلمات کلیدی در همه جا، می توانید کلمات کلیدی دیگری را که مردم جستجو می کنند مشاهده کنید.

برخی از ابزارها به شما امکان می دهند سازمان کلمه کلیدی خود را در یک صفحه گسترده بارگیری کنید، اما به طور کلی، بهتر است کلمات کلیدی خود را در برنامه یادداشت های دلخواه خود سازماندهی و برنامه ریزی کنید.

از ابزار تحقیق کلمات کلیدی اختصاصی ما استفاده کنید، کلمات کلیدیFX، برای کمک به شما برای یافتن کلمات کلیدی با کیفیت بالا برای کمپین های محتوا و PPC. کلمات کلیدی برتر را به صورت رایگان شناسایی کنید

نحوه انجام سئو نگاشت کلمات کلیدی

اکنون که اصول اولیه نگاشت کلمات کلیدی را پوشش دادیم، می‌توانیم شما را از طریق جزئیات نقشه‌برداری کلمات کلیدی خود راهنمایی کنیم. در اینجا پنج مرحله اساسی برای نگاشت کلمات کلیدی وجود دارد:

  1. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با یک پرس و جو شروع کنید
  2. کلمات کلیدی را که به یک سوال پاسخ می دهند ترکیب کنید
  3. گروه های موضوعی را بر اساس کلمات کلیدی ایجاد کنید
  4. صفحات و URL ها را برای رسیدگی به گروه های موضوعی مشخص کنید
  5. به نقشه برداری از کلمات کلیدی در طول زمان ادامه دهید

بیایید هر یک را در زیر تجزیه کنیم!

1. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با یک پرس و جو شروع کنید

برای شروع، می توانید با یک کلمه کلیدی یا جستجویی که نقطه شروع خوبی برای وب سایت شما است شروع کنید. این مرحله مبنای شما برای یافتن کلمات کلیدی دیگر و برنامه ریزی سایت شما خواهد بود. احتمالاً قبلاً محتوایی دارید که اصول اولیه را پوشش می دهد، اما به یک نقطه پرش نیاز دارید.

فرض کنید که یک فروشگاه دوچرخه در لس آنجلس دارید. برای نتایج زیر می‌توانید «فروشگاه‌های دوچرخه در لا» را جستجو کنید:

اگر از ابزاری مانند Keywords Everywhere استفاده می‌کنید، می‌توانید عبارات مرتبطی را ببینید که ممکن است برای آن مخاطب نیز جذاب باشد:

لیست شما ممکن است از «فروشگاه دوچرخه در لا» به «فروشگاه دوچرخه در نزدیکی من»، «فروشگاه دوچرخه بورلی هیلز» و موارد دیگر تبدیل شود. قسمت People also Ask را بررسی کنید تا ببینید چه کلمات کلیدی سوالی را می توانید در هر صفحه هدف قرار دهید.

2. کلمات کلیدی را که به همان سوال یا جستجو پاسخ می دهند ترکیب کنید

هنگامی که فهرست طولانی تری از کلمات کلیدی دارید، می توانید شروع به گروه بندی کلمات کلیدی کنید که به یک هدف جستجو پاسخ می دهند.

برای مثال، اگر «فروشگاه‌های دوچرخه در لا» و «فروشگاه‌های دوچرخه در نزدیکی لا» را به‌عنوان دو کلمه کلیدی خود دارید، می‌توانید آن‌ها را گروه‌بندی کنید زیرا هدف جستجوی یکسانی را پاسخ می‌دهند.

این مرحله برای اطمینان از اینکه صفحات زیادی برای پرداختن به یک موضوع ندارید بسیار مهم است. اگر صفحه‌ای برای «فروشگاه‌های دوچرخه در لا» و صفحه دیگری برای «فروشگاه‌های دوچرخه در نزدیکی لا» دارید، می‌توانید به سرعت با محتوای تکراری مواجه شوید و رتبه خود را پایین بیاورید.

3. گروه های موضوعی را بر اساس کلمات کلیدی ایجاد کنید

هنگامی که یک ایده کلی از کلمات کلیدی که می خواهید به کار ببرید دارید، می توانید شروع به گروه بندی آنها بر اساس موضوعات کنید. این مرحله به شما کمک می‌کند صفحاتی را ایجاد کنید که به مجموعه‌های دیگر صفحات منتهی می‌شوند.

در اینجا ایده ای وجود دارد که چگونه ممکن است در جدول به نظر برسد:

موضوع کلمات کلیدی مرتبط
دوچرخه فروشی در لا دوچرخه‌فروشی در نزدیکی la
دوچرخه فروشی لس آنجلس
بهترین فروشگاه دوچرخه در لس آنجلس
کوک دوچرخه چیست؟ تنظیم دوچرخه
ابزار تنظیم دوچرخه
پله های تنظیم دوچرخه
تعمیر دوچرخه در لا تعمیرگاه های دوچرخه
تعمیر دوچرخه در نزدیکی لا
خدمات تعمیر دوچرخه

4. صفحات و URL ها را برای رسیدگی به گروه های موضوعی مشخص کنید

هنگامی که گروه های موضوعی خود را مشخص کردید، می توانید صفحات و URL های جداگانه را برنامه ریزی کنید. همانطور که صفحات را می سازید، همچنین می توانید آنها را به هم متصل کنید و ببینید چه چیزی منطقی است.

برای مثال‌های بالا، ممکن است یک صفحه مکان داشته باشید که همه مکان‌های شما را فهرست می‌کند و سپس یک صفحه خاص درباره دوچرخه‌فروشی‌ها در لس آنجلس. اگر یک پست وبلاگی در مورد تنظیم آپ می نویسید، می توانید به یک صفحه خدمات برای تفکیک تنظیم خود پیوند دهید.

URL شما همچنین برای گنجاندن کلمه کلیدی مورد نظر تا حد امکان ضروری است.

5. به نقشه برداری از کلمات کلیدی در طول زمان ادامه دهید

همانطور که وب سایت شما رشد می کند، استفاده از کلمات کلیدی شما نیز افزایش می یابد. همانطور که کلمات کلیدی بیشتری پیدا می کنید که نشان دهنده سایت، خدمات و تجارت شما هستند، مطمئن شوید که با بقیه ساختار سایت شما مطابقت دارند.

همچنین می توانید به صورت دوره ای وب سایت خود را ارزیابی کنید تا پیوندهای داخلی بین صفحات را به روز کنید و ببینید چگونه کلمات کلیدی شما به هم متصل می شوند.

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما

مشاهده نتایج بیشتر

WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

3 میلیارد دلار

در درآمد مشتری

7.8 میلیون

سرنخ برای مشتریان ما

5.2 میلیون

تماس های تلفنی مشتری

با WebFX یک سلسله مراتب کلیدی جامد ایجاد کنید

ایجاد یک سلسله مراتب پیچیده کلمه کلیدی به زمان و انرژی نیاز دارد، به خصوص بدون هیچ تجربه ای. آیا می خواهید فرآیند را ساده کنید؟ WebFX می تواند کمک کند!

ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با سالها تجربه در تحقیق کلمات کلیدی و سئو هستیم. ما 3,021,182,299 دلار درآمد و 7,839,684 سرنخ برای مشتریان خود به دست آورده ایم – استراتژی کلمه کلیدی شما می تواند بلیط موفقیت شما باشد.

می خواهید بیشتر بدانید؟ زنگ زدن 888-601-5359 امروز ببینید خدمات ما چه کاری می تواند برای تیم شما انجام دهد!

دیدگاهتان را بنویسید