شایعات ویژگی جستجوی ChatGPT داغ می شود


همه علائم نشان می دهد که ChatGPT به زودی یک ویژگی جستجو را راه اندازی می کند. چه زمانی؟ این سوال بزرگ باقی می ماند.

شایعات آن را دارند. بلومبرگ گزارش داد که OpenAI در حال توسعه یک ویژگی ChatGPT است که وب را جستجو می کند و در نتایج آن منابع را ذکر می کند (اشتراک لازم است):

  • «این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از ChatGPT سؤالی بپرسند و پاسخ‌هایی را دریافت کنند که از جزئیات وب با استناد به منابعی مانند ورودی‌های ویکی‌پدیا و پست‌های وبلاگ استفاده می‌کند… یکی از نسخه‌های محصول همچنین از تصاویر در کنار آن استفاده می‌کند. پاسخ های کتبی به سوالات، زمانی که مرتبط هستند. برای مثال، اگر کاربری از ChatGPT بپرسد که چگونه یک دستگیره در را عوض کند، نتایج ممکن است شامل یک نمودار برای نشان دادن کار باشد…”

و. بر اساس Verge، “OpenAI به شدت در تلاش است تا کارمندان Google را برای تیمی که سخت کار می کند تا محصول را به زودی ارسال کند، جذب کند.”

چرا ما اهمیت می دهیم. از زمان ظهور هوش مصنوعی مولد، جستجو به سرعت در جهت جدیدی تغییر کرده است – به نظر می رسد OpenAI از بسیاری جهات (بدون احتساب جستجو) از گوگل جلوتر است، حتی اگر پایگاه کاربر ChatGPT هنوز بسیار کوچکتر از گوگل است. با این حال، به وضوح ناامیدی رو به رشدی از همه جنبه های گوگل وجود دارد – از کیفیت نتایج جستجو گرفته تا تبلیغات فراوان. ناگفته نماند اقدامات انحصاری ادعایی گوگل که به تبلیغ‌کنندگان، کاربران و رقبا آسیب رسانده است.

X چیزهایی که در مورد جستجوی ChatGPT می دانیم. ChatGPT نمی خواهد مدل یا طرح گوگل را کپی کند (او از تبلیغات متنفر است). سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در اوایل سال جاری گفت:

  • آلتمن گفت: «من فکر نمی‌کنم دنیا به نسخه دیگری از گوگل نیاز داشته باشد.

نسخه جستجوی ChatGPT یک جستجوی عمومی وب سنتی یا کلاسیک نخواهد بود. چشم انداز آلتمن ChatGPT را با جستجو یکپارچه می کند:

  • ما علاقه مندیم که چگونه این کار را به خوبی انجام دهیم. این می تواند نمونه ای از یک چیز جالب باشد. من فکر نمی کنم کسی هنوز این کد را کرک کرده باشد. من دوست دارم بروم این کار را انجام دهم. آلتمن گفت: فکر می‌کنم خیلی خوب است.

عمیق تر حفاری کنید. آیا ChatGPT قاتل جستجوی Google است که ما انتظارش را داشتیم؟

سایر پیشرفت های جستجوی ChatGPT. اولین بار در ماه فوریه شایعاتی در مورد محصول جستجوی OpenAI شنیدیم. داستان های دیگری که Search Engine Land پوشش داده است:

شواهد بیشتر search.chatgpt.com در فایل‌های گزارش برخی از سرورها ظاهر می‌شود، همانطور که در گزارش گزارش شده است: OpenAI برای راه‌اندازی موتور جستجو در میزگرد موتور جستجو توسط بری شوارتز. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه محصول جستجوی ChatGPT از فردا (9 مه) راه اندازی می شود، اما در حال حاضر بعید به نظر می رسد.