وقتی از ابزارهای هوش مصنوعی برای محتوا استفاده می کنید، چگونه از نتایج جستجو زنده بمانید


ظهور تولید محتوای هوش مصنوعی یک تغییر بازی – برای بهتر یا بدتر بوده است.

از یک طرف، شما مزایایی مانند:

  • بهره وری بهبود یافته است.
  • ایده پردازی محتوای قدرتمند
  • تحقیق سریع

این کارایی ها به برنامه های سئو اجازه می دهد تا سریعتر حرکت کنند و باعث صرفه جویی در هزینه، ارزش افزوده و در برخی موارد درآمد بیشتر شود.

از طرف دیگر، شما مشکلاتی مانند:

  • محتوای عمومی
  • متن بد نوشته شده
  • محتوای بی اثر

این اشکالات می تواند منجر به تجربه کاربری بد، از دست دادن رتبه بندی یا حذف فهرست از نتایج جستجو شود.

از آنجایی که افراد بیشتری مشتاقانه از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی استفاده می کنند، به نظر می رسد دو مکتب فکری در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در حال ظهور هستند:

  • علاقه مندان به هوش مصنوعی بر این باورند که با ابزارهای مناسب، هوش مصنوعی می‌تواند محتوایی را سریع‌تر از آنچه می‌توانید بگویید «به‌روزرسانی هرزنامه Google» آماده انتشار کند.
  • سنت گرایان استدلال می کنند که هوش مصنوعی یک ابزار است و بدون بینش یک نویسنده انسانی، محتوا فاقد عمق و تخصص لازم برای موفقیت است.

من به اردوگاه دوم می افتم. با این حال، ابزارهای هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت هستند و برخی معتقدند که شما حتی نیازی به ویرایش محتوا ندارید تا آماده انتشار و رتبه بندی شوید.

آنها به احتمال زیاد به معنای «انتشار و گرفتار نشدن» هستند، زیرا اگر رتبه‌بندی به این آسانی بود، همه شماره 1 می‌شدند. خطر به عهده شماست.

در مرحله بعد، بیایید این دو مکتب فکری را در مورد ایجاد محتوای هوش مصنوعی بررسی کنیم.

رویکرد فقط هوش مصنوعی

اگرچه درست است که ابزارهای هوش مصنوعی هر لحظه پیچیده‌تر می‌شوند، این بدان معنا نیست که ما باید خیلی زود اقدام کنیم.

برندهایی که عجولانه عمل کردند عواقبی را تجربه کردند – از محتوای شرم آور که منجر به انحراف روابط عمومی شد (مانند MSN، Sports Illustrated و دیگران) تا حذف شدن از فهرست Google در به‌روزرسانی‌های مارس 2024 Google.

در حالی که نمی‌دانیم آن سایت‌ها به کدام ابزارهای هوش مصنوعی اعتماد کرده‌اند، می‌دانیم که برای آنها بد بوده است.

در اینجا یک تست سرگرم کننده وجود دارد: به ChatGPT بروید و تایمر کرونومتر را روی تلفن خود شروع کنید. دستور زیر را کپی و پیست کنید:

  • مقاله‌ای بنویسید که در مورد «نحوه تعمیر کلید چراغ‌های خراب» بحث کند، انواع مختلفی از کلیدهای چراغ را فهرست کنید، آماری در مورد سودمندی کلیدهای چند طرفه و کم نور اضافه کنید و بخش پرسش‌های متداول یک سؤالی را اضافه کنید.»
بخشی از مقاله ایجاد شده توسط ChatGPT در مورد نحوه تعمیر کلید چراغ خراب.

حدود یک دقیقه یا کمتر طول کشید؟ کسانی که فکر می‌کنند با این رویکرد تولید محتوا بدون دخالت انسان، می‌توانند رتبه‌های برتر را از میان میلیون‌ها نتیجه کسب کنند، شکست خواهند خورد.

ابزارهای پیچیده تری برای محتوای هوش مصنوعی وجود دارد. و بسیاری از آنها جذاب هستند. من می‌پرسم که چند نفر در قالب‌نویسی بهتر هستند و هدف‌هایی برای تله گوگل در آینده هستند.

ما باید در استفاده از این ابزارها محتاط باشیم، صرف نظر از اینکه چقدر خوب ظاهر می شوند یا وعده هایشان – تا زمانی که بهترین راه برای تعامل با آنها را پیدا کنیم و ثابت کنیم که می توانند در مقابل الگوریتم های گوگل مقاومت کنند.

بر کسی پوشیده نیست که به‌روزرسانی‌های مارس 2024 گوگل، وب‌سایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از محتوای هوش مصنوعی سوء استفاده می‌کنند.

افکار من:

  • ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به ایجاد محتوا کمک کنند اما از نقض خط مشی های هرزنامه گوگل جلوگیری کنند. محتوا باید شامل عناصر منحصر به فرد مانند دیدگاه های متخصص یا تجربیات شخصی باشد.
  • هنگام استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، از به هم چسباندن اطلاعات از نتایج جستجو بدون افزودن ارزش اضافی اجتناب کنید.
  • استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات، ایجاد خطوط کلی منحصر به فرد، ارائه خلاصه محتوا و حتی ارائه تکه‌هایی از متن برای ویرایش قابل قبول است (تا زمانی که بتوانید اعتبار آن را بررسی کنید)، اما از سرقت ادبی و محتوای عمومی اجتناب کنید.

اگر بدون فرآیند خوب از ابزار محتوای هوش مصنوعی استفاده کنید، با آتش بازی می کنید.

عمیق تر حفاری کنید: هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای SEO: 5 مثال در دنیای واقعی

رویکرد مشارکتی

اگر محتوایی می‌خواهید که بتواند از الگوریتم‌های گوگل جان سالم به در ببرد و چیز ارزشمندی را به خوانندگان شما ارائه دهد، و شما همچنین می خواهید کارایی هایی را که هوش مصنوعی می تواند ارائه دهد، داشته باشید:

  • نویسندگان و ویراستاران حرفه ای.
  • ابزارهای مناسب هوش مصنوعی
  • یک روند خوب

ساده به نظر می رسد – زیرا اینطور است!

نویسندگان و ویراستاران را به طور کامل از پروژه های بازاریابی خود حذف نکنید. درعوض، نویسندگان و ویراستارانی را استخدام کنید که می دانند چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی درست به روش درست استفاده کنند (بخوانید: با تشخیص).

به عنوان مثال، ابزارهای هوش مصنوعی در مقاله ای که در حال حاضر می خوانید به موارد زیر کمک کردند:

  • عناوین مقالات طوفان فکری (که در نهایت مورد استفاده قرار نگرفتند اما در جریان یافتن ایده ها مفید بودند).
  • یک طرح کلی محتوا (حدود 50 درصد از پیشنهادات در نظر گرفته شد و بقیه حذف شد).
  • خلاصه کردن برخی از مطالب منتشر شده قبلی من در فهرستی از ایده ها برای ویرایش یا گسترش.

بنابراین این عبارت را تکرار کنید: «فقط محتوای با کیفیت زنده می‌ماند» و سپس این قوانین را دنبال کنید تا ابزارهای هوش مصنوعی را به فرآیند تولید محتوای خود اضافه کنید:

  • محتوای کاربر محور، منحصر به فرد و ارزشمند تولید کنید که اعتماد، اقتدار و اعتبار را در جایگاه شما ایجاد کند.
  • بر ایجاد محتوای مفید و برای مردم تمرکز کنید که نیازهای مخاطبان شما را برطرف می کند.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما چیزی منحصر به فرد به مکالمه اضافه می کند و از رویکرد «کپی/پیست/بازنویسی» اجتناب کنید.

فرآیند مشارکتی چگونه به نظر می رسد؟ من در این مورد در راهنمای مبتدیان خود برای ایجاد محتوای هوش مصنوعی نوشته ام، و در اینجا چند نکته وجود دارد:

پیش کار

یک فرآیند محکم برای تشویق ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا، از جمله تعریف شخصیت، مخاطبان هدف، لحن صدا و قالب محتوا ایجاد کنید.

تولید محتوا

در مرحله ایجاد محتوا، از ابزار هوش مصنوعی برای تولید ایده، ایجاد طرح‌های کلی، انجام تحقیق، ارائه خلاصه، ایجاد مقدمه و/یا نتیجه‌گیری برای ویرایش و در برخی موارد، ایجاد اولین پیش‌نویس استفاده کنید.

وقتی می گویم اولین پیش نویس، منظورم این است که شروع است. بدون شک: هیچ محتوای هوش مصنوعی را به کلمه منتشر نکنید، مگر اینکه بخواهید از سیاست‌های هرزنامه Google در معرض خطر قرار بگیرید.

تلاش کنید تا آن را برای برند خود، دیدگاه خود منحصر به فرد کنید و به نوعی آن را از آنچه در بیرون وجود دارد متمایز کنید.

ویرایش

بسیاری از اوقات، فرآیندهای نگارش و ویرایش همزمان اتفاق می افتد. صرف نظر از زمانی که آن را انجام می دهید، مطمئن شوید که هنگام ایجاد محتوا، موارد زیر را انجام دهید:

  • اگر بخش‌های بزرگی از محتوای هوش مصنوعی در قطعه نهایی پخته شود، ویرایشگر باید از یک آشکارساز هوش مصنوعی و/یا ابزار سرقت ادبی استفاده کند تا مطمئن شود همه چیز خوب به نظر می‌رسد. و سپس آنها را دوباره نگاه کنند. هنگامی که به اندازه کافی از هوش مصنوعی استفاده می کنید، عبارات و عبارات رایج در یک نویسنده هوش مصنوعی را تشخیص خواهید داد.
  • با اطمینان از اینکه اظهارات، داده‌ها و هر چیز دیگری که هوش مصنوعی تولید می‌کند واقعی است و اینکه برند چه چیزی را پشت سر می‌گذارد، واقعیت را بررسی کنید.
  • محتوا را از نظر هم افزایی صدا، گرامر و پیروی از دستورالعمل های برند بررسی کنید.

همه این موارد زمان می برد. بنابراین، شما و تیمتان باید بدانید که آیا هوش مصنوعی در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند یا خیر. اگر نه، پس شاید راه دیگری وجود دارد که باید از آن استفاده کنید.

عمل متعادل کننده بین اتوماسیون و همکاری

همه چیز تغییر خواهد کرد – الگوریتم های گوگل تغییر خواهند کرد و استراتژی ها تغییر خواهند کرد. بنابراین، توصیه‌ای که اکنون به اشتراک می‌گذارم همان چیزی است که معتقدم برای آینده قابل پیش‌بینی درست است.

با این حال، یک استراتژی محتوای جامد کیفیت را در اولویت قرار می دهد، که هرگز تغییر نخواهد کرد.

در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی کارایی را در تولید محتوا ارائه می دهند، آنها ابزار هستند، نه راه حل. نکته کلیدی، ادغام ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیند نویسنده است، نه جایگزین کردن نویسنده.

به ارائه ارزش برای مخاطبان خود ادامه دهید و به دستورالعمل های Google پایبند باشید تا مطمئن شوید محتوای شما در آزمون زمان ایستاده است.

عمیق تر حفاری کنید: 7 دلیل برای اینکه محتوای هوش مصنوعی شما بد است (و نحوه رفع آن)

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.