چرا استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد کارشناسان YMYL یک ایده واقعا بد است


پارسال یه اتفاق عجیب افتاد

من روی پروژه ای برای مشتری کار می کردم و نیاز به بینش تخصصی از یک متخصص علوم ورزشی داشتم.

من درخواستی را در Response Source ارسال کردم، یک پلتفرم محبوب که در آن روزنامه‌نگاران و روابط عمومی‌ها در جستجوی نظرات متخصص هستند تا به داستان‌ها و کمپین‌های خود اضافه کنند (کمی شبیه نسخه برتر HARO).

ایده این است که این یک برد-برد برای هر دو طرف است. کسانی که روی داستان یا کمپین کار می کنند به بینش متخصص ارزشمند دسترسی پیدا می کنند و کارشناسان یک پلاگین (یا بهتر است بگوییم یک پیوند) به تجارت خود دریافت می کنند.

امیدوارم نظراتی از یک متخصص تغذیه، مربی، مربی شخصی یا شخصی با شرایط مشابه دریافت کنم.

اغلب افراد فاقد صلاحیت، مظنه‌هایی را ارسال می‌کنند، اما گرفتن فردی که دارای صلاحیت بیش از حد باشد، نادر است. به همین دلیل است که یکی از پاسخ‌ها از سوی یک پزشک، یک پزشک عمومی بریتانیایی (GP) که در لندن کار می‌کرد، تعجب‌آور بود.

پاسخ به این سوال که ورزشکاران چگونه با دمای بالا کنار می آیند قابل توجه نبود:

خطرات اختلالات استرس گرمایی در بین بازیکنان دمای بالا باعث ایجاد پاسخ های فیزیولوژیکی در بدن می شود که مانع از سلامت و عملکرد بازیکنان می شود. بازیکنان ممکن است از اختلال استرس گرمایی رنج ببرند. این وضعیت با گرفتگی گرما، گرمازدگی و گرمازدگی مشخص می شود.

نه خیلی مبهم و نه خیلی پرفروش، و کاملاً در کمپین جای می گرفت – به عبارت دیگر، یک زمین مناسب.

با این حال، من فکر می‌کردم خیلی عجیب است که یک پزشک عمومی برای پاسخ دادن وقت گذاشته است. شاید او در تلاش برای ترویج یک مطب خصوصی بود؟

من روی پیوند در نمایه او کلیک کردم و به صفحه اصلی برای مطب عمومی خصوصی منتهی نشد.

در عوض، این صفحه درباره ما یک وب‌سایت تجارت الکترونیک بود که… اسباب‌بازی‌های جنسی را می‌فروشد.

دکتر هو؟

یک جست و جوی سریع در گوگل مرا به نام او در نیم دوجین وب سایتی رساند که همه چیز را از روغن های CBD گرفته تا ویپ ها، آدامس ها و ویتامین ها می فروشند.

من یک جستجوی تصویری معکوس از هد شات (به ظاهر مشکوک به هوش مصنوعی) که او ارائه کرده بود انجام دادم و در وب‌سایتی که کلاهبرداران زن عاشقانه و وب‌سایت‌های CBD فوق‌الذکر را افشا می‌کرد، ظاهر شد.

به احتمال زیاد، این تصویر زمانی از حساب شخصی Tumblr گرفته شده بود و اکنون توسط انبوه اینترنت برای کلاهبرداری استفاده می شود.

در انگلستان، همه پزشکان عمومی باید در دفتر ثبت عمومی پزشک عمومی عضویت داشته باشند. قابل جستجوی عمومی است و نام او در لیست قرار نگرفته است.

جعل هویت یک پزشک اولین چیزی نیست که به عنوان یک استراتژی سئو برنده به ذهن می رسد، پس چرا این اتفاق می افتد؟

اول و مهمتر از همه: پیوندها. آنها ارزش قابل توجهی در سئو دارند. این همان چیزی است که باعث می شود متخصصان روابط عمومی دیجیتال مانند من کار کنند.

آنها می توانند سیگنال های اعتماد مهمی برای وب سایت های “پول یا زندگی شما” (YMYL) باشند، از جمله آنهایی که به عنوان مثال، ویتامین ها یا روغن های CBD می فروشند.

و متأسفانه، در محدوده بسیار محدود کسب پیوند، به نظر می رسد که کار می کند.

این پزشک قلابی تعداد انگشت شماری اشاره و پیوند در برخی از نشریات ملی بریتانیا به دست آورده است که از جمله درباره سرطان خون صحبت می کنند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


اخلاق EEAT برای YMYL

این پزشک عمومی کاملاً خیالی اکنون به خوانندگان توصیه می کند که چگونه می توانند علائم اولیه سرطان خون را بررسی کنند.

این به نظر من به عنوان یک نگرانی واقعی YMYL است. از نظر اخلاقی، توصیه به بیماران سرطان خون ایده خوبی نیست، مگر اینکه از نظر پزشکی آموزش دیده باشید.

توصیه های پزشکی High EAT باید توسط افراد یا سازمان هایی با تخصص یا اعتبار پزشکی مناسب نوشته یا تولید شود. توصیه ها یا اطلاعات پزشکی High EAT باید به سبک حرفه ای نوشته یا تولید شوند و باید به طور منظم ویرایش، بررسی و به روز شوند.

ببینید، این فقط مربوط به پیوندها نیست، بلکه در مورد تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد نیز هست.

وقتی صحبت از سایت‌های YMYL می‌شود، گوگل بالاترین استاندارد EEAT را دارد.

می خواهید در صفحه درباره ما مشخص شود که کارشناسان شما چه کسانی هستند، چرا متخصص هستند و چه نقشی در شرکت، برند یا وب سایت دارند.

اگر همه اینها در صفحه وجود داشته باشد، سیگنال های اعتماد خارج از سایت مرحله واضح بعدی هستند.

اگر یک متخصص پزشکی در وب سایت خود دارید، کسی که در چندین نشریه و سایر وب سایت های معتبر نیز نقل قول شده است، این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای ایجاد EEAT مورد نیاز برای رتبه بندی وب سایت YMYL خود انجام دهید.

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل بیان می کند که:

برای موضوعات اطلاعاتی YMYL، شهرت یک وب سایت یا تولید کننده محتوا باید بر اساس آنچه کارشناسان در این زمینه می گویند قضاوت شود. توصیه‌های منابع متخصص، مانند انجمن‌های حرفه‌ای، شواهدی قوی از شهرت بسیار مثبت است.»

گوگل، از قضا، در مقاله سال 2019 خود در مورد نحوه مبارزه گوگل با اطلاعات نادرست که می گوید:

«برای این صفحات «YMYL»، ما فرض می‌کنیم که کاربران از ما انتظار دارند با سخت‌ترین استانداردهای قابل اعتماد و ایمنی کار کنیم. به این ترتیب، در جایی که الگوریتم‌های ما تشخیص می‌دهند که درخواست کاربر به موضوع «YMYL» مربوط می‌شود، ما در سیستم‌های رتبه‌بندی خود به عواملی مانند درک خود از اعتبار، تخصص یا قابل اعتماد بودن صفحاتی که در پاسخ ارائه می‌کنیم، اهمیت بیشتری می‌دهیم.

من با روزنامه نگاری به نام میسون کوآه که داستان سرطان خون را نوشت، تماس گرفتم تا درباره آنچه اتفاق افتاده و چگونه یک پزشک جعلی خبر ملی را ایجاد کرده است، بیشتر بدانم:

«تقریباً همه مخاطبینی که استفاده کردیم منحصراً از طریق ایمیل بودند. به من گفته شد که از منبع پاسخ یا ابزاری مشابه برای یافتن سرنخ استفاده کنم. محتمل ترین منبع همین است.

من کاملاً تعجب نمی‌کنم که یک هوش مصنوعی بتواند پاسخ‌ها را پر کند، زیرا اغلب ما می‌دانستیم که داستان ما چگونه خواهد بود و فقط به یک مهر لاستیکی از کسی نیاز داشتیم که دکتر را جلوتر از نام او قرار دهد.»

دکتر قلابی، با بیمار قلابی ملاقات کنید

فقط کارشناسان جعلی مشکل ساز نیستند.

اولین “E” در EEAT – تجربه نیز سهم خود را از کلاهبرداران دارد.

Google اکنون تشخیص می دهد که اگر تجربه دست اولی دارید و می دانید که این ممکن است ارزشمند باشد، لازم نیست در چیزی متخصص باشید.

اگرچه، من گمان نمی‌کنم که این انگیزه پشت داستان عمیقا تاریک جولیا پوگاچفسکی، روزنامه‌نگار داخلی باشد. فریب خوردگی برای مصاحبه با یک منبع تولید شده توسط هوش مصنوعی. نه یک پزشک قلابی، بلکه یک بیمار سرطانی تقلبی.

این شاید غیراخلاقی‌ترین نمونه از ساخت لینک کلاه سیاه بود، با اندکی فکر کردن به چیزی فراتر از پیوند دنباله‌دار دلخواه.

پوگاچسی در ادامه در مورد تجربه خود نوشت و متوجه شدیم که منبع از طریق HARO با او تماس گرفته است. او توضیح داد:

در ازای داستان او، او امیدوار بود که من به نقش او به عنوان بنیانگذار یک صفحه بازی آنلاین اشاره کنم. در حالت ایده آل، می توانم به آنها نیز لینک بدهم.”

هنگامی که پوگاچفسکی متوجه شد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، با HARO تماس گرفت و به او اطمینان داد که قبلاً حساب را مسدود کرده است.

اما در مورد پزشک عمومی جعلی من، به نظر می رسد که او هنوز آنجاست. در زمان نگارش این مقاله، آخرین نقل قول او در مطبوعات سه هفته پیش بود.

برای پوگاچسی جای تعجب نیست که اعتماد آسیب دیده است.

همانطور که گوگل بر روی سیگنال های اعتماد کار می کند، اعتماد بین روابط عمومی دیجیتال و روزنامه نگاران برای برقراری روابط عمومی دیجیتال در پلتفرم هایی مانند HARO و منبع پاسخ بسیار مهم است.

پوگاچسی مقاله خود را با توضیح اینکه چه کاری انجام می دهد تا در آینده قربانی طرح مشابهی نشود به پایان رساند:

من سندی درباره تجربه خود برای کل اتاق خبر اینسایدر جمع آوری کردم. ما پروتکل‌های خود را تیزتر می‌کنیم و بیش از هر زمان دیگری در مورد تحقیق در مورد منابع، اصرار بر مصاحبه‌های تلفنی و اجرای ارتباطات ایمیل از طریق جستجوگر متن هوشیارتر می‌شویم.”

آنهایی از ما که به نمایندگی از مشتریان خود با Insider تماس می گیرند، اکنون ممکن است متوجه شوند که قبل از مصاحبه ایمیلی کافی بود، همان روزنامه نگار اکنون ممکن است بخواهد مستقیماً از طریق تلفن با منبعی صحبت کند تا مطمئن شود که توسط هوش مصنوعی تولید نشده است.

متخصصان سئو و روابط عمومی دیجیتال در این مورد چه کاری می توانند انجام دهند؟

برای ما در صنعت مهم است که این عمل بد را به همان شکلی که هست صدا کنیم. این “سئو کلاه خاکستری” نیست، بلکه کلاهبرداری آشکار است.

این صنعت ما را نه تنها در سایه، بلکه تا هسته پوسیده نشان می دهد. به هر حال، آیا واقعاً می‌خواهیم سئو با جعل هویت قربانیان سرطان مرتبط باشد؟

اگر تلاش های لینک سازی خود را برون سپاری می کنید، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید کسانی که برای ساخت لینک ها پول می دهید چه کاری انجام می دهند تا آنها را به دست آورند.

متأسفانه، زمانی که این تاکتیک ها از بین می روند، ممکن است مزایای کوتاه مدت داشته باشند، اما ما قبلاً اینجا بوده ایم.

اکنون بیش از یک دهه از زمانی که گوگل الگوریتم پنگوئن را راه‌اندازی کرد و موضعی قاطع در مورد شیوه‌های ساخت لینک دستکاری اتخاذ کرد، می‌گذرد.

بر اساس داده های خود گوگل، حدود 3 درصد از کل نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین ما می دانیم که گوگل بیشتر از آن مایل است که رفتار نامناسب را در صورت آشکار شدن جریمه کند و این کار را به صورت انبوه انجام دهد.

همانطور که گوگل خود می گوید:

«مقابله با انتشار اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده، هسته اصلی مأموریت Google و اطمینان از مفید ماندن محصولات ما برای میلیاردها کاربر و شریکی است که هر روز از خدمات ما استفاده می‌کنند.

«در حالی که ما همیشه با تلاش‌های عوامل مخرب برای دستکاری سیستم‌هایمان و فریب کاربرانمان مبارزه کرده‌ایم، هرگز مهم‌تر از این نبود که آنها را خنثی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که اطلاعاتی را در اختیار کاربرانمان قرار می‌دهیم که ارزش اعتماد آنها به خدمات ما را داشته باشد.»

در این مثال، منطقی‌تر است که به جای اینکه منتظر خشم یک به‌روزرسانی ویرانگر Google به سبک پنگوئن 2.0 باشیم، فعالیت خود را به عنوان یک صنعت پاکسازی کنیم.

نشریات باید چه کار کنند؟

در مورد نشریات خبری و روزنامه نگارانی که برای آنها می نویسند، ممکن است با تکامل هوش مصنوعی موردی برای آموزش مداوم وجود داشته باشد. من شما را با این نقل قول از Quah ترک می کنم:

ارزش زیادی در آموزش به مردم وجود دارد که چگونه تحقیقاتی را انجام دهند که از ربات‌های هوش مصنوعی طفره می‌رود یا هر نوآوری دیگری برای اشغال جایگاه برتر اکثر جستجوهای جستجوی Google باشد.

“من می‌توانم بگویم این چیزی است که شما باید فعالانه آن را حفظ کنید، مانند این است که یک نیمه عمر دانش پزشکی وجود دارد، یک پزشک فقط چیزهایی را که از مدرسه می‌داند حفظ نمی‌کند، بلکه بیشتر دوران حرفه‌ای خود را صرف دنبال کردن این رشته و به روز ماندن در تکنیک‌ها و روش‌های جدید می‌کند. روزنامه‌نگاران باید به بازآموزی خود با تغییر رشته ادامه دهند.”

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید