چگونه از روابط عمومی دیجیتال برای هدایت بک لینک ها و رشد کسب و کار استفاده کنیم


اعتماد و اعتبار ویژگی هایی است که همه در زندگی برای به دست آوردن آن تلاش می کنند.

در سئو، بک لینک ها بخش مهمی از کسب این ویژگی های مورد علاقه هستند.

اما بسیاری از مردم به سادگی تولید بک لینک را پیچیده می دانند.

نیازی به التماس از صاحبان سایت با یک لیوان حلبی دیجیتالی برای درخواست لطف یا پرداخت هزاران دلار برای پرداخت پیوندها نیست.

خرید لینک به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می شود، در نتیجه اعتماد و اعتبار برند شما را کاهش می دهد و احتمالاً شما را به عنوان یک جریمه دستی از طرف Google قرار می دهد.

به سادگی راه های موثرتری برای تولید بک لینک و ایجاد یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال موثر وجود دارد.

علاوه بر این، به خوبی شناخته شده است که بک لینک ها بخش مهمی از سئو هستند، اما به همان اندازه بر سایر بخش های کسب و کار شما نیز تاثیر دارند.

این به یک جنبه کلیدی مربوط می شود: اثبات اجتماعی شخص ثالث.

هنگامی که تلاش‌های بک لینک با روابط عمومی با کیفیت بالا ترکیب می‌شوند، این تاکتیک‌ها ترافیک بیشتری را به سایت شما می‌آورند، سرنخ‌های ورودی با کیفیت را افزایش می‌دهند و – در نهایت – درآمد بیشتری برای رشد کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند.

در اینجا نحوه تعریف آنها از دیدگاه مفهومی اولیه آمده است:

  • روابط عمومی: استفاده از پوشش رسانه ای برای جلب توجه برند خود.
  • لینک بیلدینگ: تاکتیک هایی که سایر وب سایت ها را تشویق می کند تا به وب سایت شما پیوند دهند.

هر دو تاکتیک های بازاریابی بسیار موثر در نظر گرفته می شوند. در حالی که آنها از نظر فنی در ریشه متفاوت هستند، باید به جای یکدیگر برای حمایت از اهداف کلی کسب و کار شما استفاده شوند.

بهترین موفقیت هایی که من دیده ام از لینک بیلدینگ به دست آمده است. مؤثرترین برندها از طریق رهبری فکری چیزی منحصر به فرد برای گفتن دارند که سایر سایت ها را تشویق می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند.

به عنوان مثال، استفاده از داده ها و داستان های موفقیت برای ایجاد محتوای قانع کننده بهترین راه برای جلب اعتماد و اعتبار است.

این امر به‌ویژه زمانی صادق است که شما این اطلاعات را از طریق رسانه‌هایی مانند مقاله مهمان، پادکست یا وبینار ارائه می‌کنید، که در آن یک بک لینک دریافت می‌کنید زیرا صاحب پلتفرم باید به شما اشاره کند که چه کسی هستید.

بنابراین، اگر تلاش‌های ایجاد لینک را بر تکمیل کاری که در حال حاضر برای روابط عمومی دیجیتال انجام می‌دهید متمرکز کنید، دو پرنده را با یک سنگ می‌کشید و از مزایای هر دو تلاش بهره‌مند می‌شوید.

اگر هنوز در مورد ترکیب روابط عمومی دیجیتال با تلاش های ایجاد لینک هستید، مزایای اصلی انجام این کار در اینجا آمده است:

اعتبار برند را بر اساس رهبری فکری ایجاد کنید

هنگامی که به طور مکرر تخصص خود را در پلتفرم های شخص ثالث مرتبط با مخاطبان خود به نمایش می گذارید، مخاطبان شما شروع به اعتماد به توصیه های شما می کنند.

این چیزی است که شما را به یک برند معتبر در صنعت خود تبدیل می کند.

اثبات اجتماعی شخص ثالث سرنخ ها و تبدیل های ورودی را ایجاد می کند

هنگامی که سایت های دیگر برند شما را به عنوان یک متخصص مورد اعتماد شناسایی کنند، شروع به اشتراک گذاری محتوای شما با مخاطبان و دنبال کنندگان خود می کنند.

از آنجایی که این افراد بیشتر محتوای شما را می بینند، انگیزه پیدا می کنند تا با شما تماس بگیرند و درباره اینکه چگونه می توانید به آنها کمک کنید بیشتر بیاموزند.

تردید را کاهش می دهد و چرخه فروش شما را سرعت می بخشد

وقتی آن قدرت را به دست آوردید، رهبری خود را نشان دادید و جریان ترافیک ورودی ارگانیک خود را تقویت کردید، بیش از نیمی از چرخه فروش شما در حال حاضر کامل شده است.

هنگامی که یک سرنخ ورودی درخواست مکالمه می کند، قصد فعال خود را نشان داده و به برند شما اعتماد کرده است. این یک گام بزرگ به سوی بستن یک فروش جدید برای شرکت شما است.

یک چرخ لنگر روابط عمومی دیجیتال ایجاد می کند

با گذشت زمان، شما به عنوان یک متخصص پیشرو شناخته خواهید شد، به طوری که دیگر نیازی به ایجاد لینک ندارید.

برندهای دیگر داوطلبانه برای همکاری با شما تماس خواهند گرفت که در آن شما به طور خودکار برای این کار بک لینک دریافت می کنید.

این «چرخ لنگر روابط عمومی دیجیتال» را ایجاد می‌کند، یعنی سیستمی که دائماً با ورودی کمتر مورد نیاز از طرف شما به درون خود تغذیه می‌کند.

یک شبکه بسیار هدفمند رشد دهید

از آنجایی که Digital PR Flywheel به اندازه کافی برای ایجاد فرصت‌های جدید پیوند روابط عمومی افزایش می‌یابد، مکانیسم مؤثری برای گسترش شبکه و دنبال کردن خود ایجاد کرده‌اید.

این صنعت اکنون شما را به عنوان یک شخصیت معتبر در فضای خاص خود معرفی می کند. سایر بازیکنان در بازی به طور مرتب شما را در فعالیت های تبلیغاتی خود درگیر می کنند.

بدون التماس یا پرداخت بک لینک تولید کنید

اگر به دقت دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که هیچ یک از این فرآیند برای ایجاد پیوندها شامل دسترسی سرد یا پرداخت نمی شود – و وقتی به درستی عملی شوند، همه بک لینک ها از سایت های معتبر می آیند.

از آنجایی که نتایج به ثمر می‌رسد، دسترسی سرد و پرداخت هزینه برای پیوندها توسط تیم‌های روابط عمومی یا SEO شما به استفاده کاملاً ناکارآمد از زمان و منابع تبدیل می‌شود.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


در اینجا پنج مرحله کلیدی وجود دارد که می توانید برای تقویت استراتژی بک لینک خود، ایجاد اعتماد و اعتبار و رشد موفقیت آمیز کسب و کار خود از آنها استفاده کنید.

مرحله 1: مکان های اصلی را که مخاطبان شما برای یادگیری و دریافت مشاوره استفاده می کنند، شناسایی کنید

مانند هر استراتژی تجاری خوب، اولین قدم برای به دست آوردن بک لینک های روابط عمومی با کیفیت، انجام تحقیقات مناسب است.

به مکان هایی نگاه کنید که می دانید مخاطب هدف شما به طور عمدی وقت خود را سپری می کند. شما می توانید این کار را با شناسایی منابعی مانند:

SparkToro یک ابزار عالی برای انجام تحقیقات مخاطبان است. پلتفرم‌های مرتبط را فهرست می‌کند که توسط داده‌های جستجو پشتیبانی می‌شوند و بر اساس نوع مخاطب، علایق و سایر متغیرها سازمان‌دهی شده‌اند. از ابزاری مانند SparkToro به عنوان نقطه شروع برای انجام تحقیقات خود استفاده کنید و سپس از آنجا بسازید.

همانطور که تحقیق خود را انجام می دهید، ترکیبی از نشریات بزرگ و خاص را بگنجانید که می توانید برای استراتژی روابط عمومی دیجیتال خود هدف قرار دهید – هر دو برای یک استراتژی رشد ارگانیک مهم هستند.

انتشارات کوچکتر نسبتاً آسان است که بر روی آنها برجسته شوند، و در نتیجه پوشش کمی بیشتر در آن جایگاه ایجاد می شود.

نشریات بزرگتر نیز مهم هستند زیرا همه اعتبار نام خود را می شناسند.

هر پیوندی که می توانید در این سایت ها به دست آورید به اعتبار فوری برای برند شما تبدیل می شود – هم از طرف گوگل و هم از طرف مخاطبان شما.

مرحله 2: موضوعاتی را ارسال کنید که در آنها متخصص هستید و به مخاطبان خود مرتبط هستند

از آنجایی که بهترین راه برای کسب لینک، تکیه بر نقاط قوت خود است، با مدیر سایت‌هایی که هدف آن‌ها هستید تماس بگیرید و ایده‌هایی را برای موضوعاتی که در آنها متخصص مطلق هستید، ارائه دهید.

با داشتن مدرکی، مانند محتوای خط‌بندی شده و ضبط رویداد، احتمال تأیید شما بسیار بیشتر است.

موضوعاتی که ارسال می کنید باید هم به پلتفرم و هم به مخاطبان هدف شما مرتبط باشد. در تبلیغات محصولات خود را وحشی نکنید – در عوض، روی مفید بودن برای مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.

در اینجا مثالی از نحوه ارائه یک پادکست آورده شده است:

اگر داده‌ها یا تخصص شما داستان قانع‌کننده‌ای را بیان می‌کند، به احتمال زیاد چیزی ایجاد می‌کنید که برجسته باشد و بک لینک‌های به دست آمده را از منابع بسیار ارزشمند تضمین کند.

نشان دادن مکرر تخصص خود در پلتفرم های شخص ثالث این است که چگونه می توانید آن ویژگی های بسیار ارزشمند اعتماد و اعتبار را نزد مخاطبان خود ایجاد کنید. این شما را به یک برند معتبر تبدیل می کند.

از آنجایی که مخاطبان شما را یک متخصص مورد اعتماد می دانند، افراد داوطلبانه در صورت نیاز به کمک برای حل یک مشکل اصلی با شما تماس خواهند گرفت. این دقیقاً چگونه است که روابط عمومی دیجیتال سرنخ های ورودی با کیفیت بالا ایجاد می کند.

بسته به کسب و کار شما و سهولت نسبی چرخه فروش شما، این رویکرد حتی می تواند به خریدهای مستقیم تبدیل شود که باعث رشد کسب و کار شما می شود.

علاوه بر این، رویدادها، انتشارات، و هر چیزی که تبلیغاتی را به دست می آورد، به طور خودکار بک لینک های با کیفیت بالا تولید می کند. این هست را موثرترین راه برای ایجاد لینک برای پشتیبانی از سئو و رشد کسب و کار شما.

به یاد داشته باشید که گوگل به وضوح بیان می کند که خرید یا فروش لینک ها می تواند هرزنامه در نظر گرفته شود.

این تاکتیک‌ها نه تنها ضروری نیستند (مخصوصاً وقتی از تاکتیک‌هایی که توضیح دادم استفاده می‌کنید)، بلکه در واقع می‌توانند به بقیه مشاغل شما آسیب بیشتری بزنند تا سود.

مرحله 4: چرخ فلایویل روابط عمومی دیجیتال شروع به ساخت می کند

مراحل بالا را بارها و بارها دنبال کنید تا چرخ لنگر روابط عمومی دیجیتال ایجاد کنید – برندهای دیگر عمداً با شما تماس می گیرند تا همکاری کنند، بنابراین دیگر نیازی به ارائه نخواهید داشت.

در سال 2021، جان مولر گوگل، یکی از بزرگترین چهره های معتبر در روابط عمومی دیجیتال، سئو، و بازاریابی ارگانیک، مهر تایید خود را بر روی لینک سازی روابط عمومی دیجیتال داد.

او سازندگان برند را تشویق کرد تا با دوبرابر کردن تلاش‌ها برای ساخت چرخ لنگر روابط عمومی دیجیتال خود، به اطلاعات نادرست مبنی بر اینکه ایجاد پیوند روابط عمومی دیجیتال بخشی از یک تاکتیک منسوخ شده اسپم است، چشم پوشی کنند.

مرحله 5: در همه جا نشان دهید که در چندین پلتفرم بسیار معتبر چقدر مورد اعتماد هستید

پیوندهایی را در محتوای خود به هر چیزی که با همکاری سایر برندها ایجاد کرده اید، اضافه کنید، از جمله:

  • رویدادهایی که با برند دیگری میزبانی کرده اید.
  • مقالات مهمان که شما مشارکت کرده اید.
  • پادکست هایی که در آنها شرکت کرده اید.

این بک لینک‌ها به دلیل اینکه از یک سایت شخص ثالث تأییدیه کسب کرده‌اید، به اثبات اجتماعی شما تبدیل می‌شوند.

آن را به عنوان کسب یک «بررسی همتایان» برای مجلات علمی در نظر بگیرید.

هنگامی که توسط یک برند بسیار معتبر در صنعت مورد استناد قرار گرفتید، آن ویژگی های اعتماد و اعتبار را برای برند خود به دست آورده اید که برای کمک به رشد کسب و کار شما تفاوت ایجاد می کند.

این دوباره نحوه تولید سرنخ ورودی بیشتر و تبدیل مستقیم مستقیم است. مردم به سمت شما می آیند زیرا به آنچه شما می گویید اعتماد دارند. شما اکنون به یک مخاطب گرم می فروشید، نه سرد.

لطفاً به یاد داشته باشید که ارتباط و/یا خرید پیوندها نه تنها ضروری نیستند، بلکه استفاده کاملاً مؤثری از منابع است.

اگر به تاکتیک‌هایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو هرزنامه می‌دانند، بازگردید، می‌توانید بیشتر از آن ضرر داشته باشید. تلاش خود را برای جلب اعتماد و اعتبار با افتادن در دام خرید لینک کاهش ندهید.

به طور کلی، استراتژی های روابط عمومی و لینک بیلدینگ شما باید پشت سر هم کار کنند: لینک بیلدینگ نباید فقط برای سئو باشد، و وقتی با روابط عمومی ترکیب شود، تاثیر عمیق تری بر اعتبار برند می گذارد.

استراتژی روابط عمومی و لینک بیلدینگ دیجیتال بسیار استراتژیک و کاملاً همسو به مزایای بلندمدت تبدیل می شود.

زمان و منابع خود را برای ایجاد محتوای بسیار ارزشمند سرمایه گذاری کنید که دارای چیزی ارزشمند برای ارائه باشد تا به سایت های دیگر دلیلی با کیفیت برای مرتبط کردن برندهای خود با شما بدهد.

هنگامی که چرخ فلایویل روابط عمومی دیجیتال با بخار خود کار می کند، شما به خوبی در راه رشد مقیاس پذیر هستید!

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید