بازاریابی عملکردی در سال 2023 چیست: راهنمای بازاریابی پولی


برای دهه‌ها، تبلیغ‌کنندگان تلاش کرده‌اند تا هزینه‌های تبلیغات خود را به خریدهای واقعی مشتری مرتبط کنند. رسانه پولی جریان ها پتانسیل تولید بیش از 1.3 تریلیون دلار ارزش شرکت در ایالات متحده و آغاز دوره جدیدی از بازاریابی دیجیتال. به عنوان بخشی از این رسانه های تجاری، بازاریابی عملکرد کمک می کند کسب و کارها برای درک اینکه مصرف کنندگان چقدر با آنها تعامل دارند و خریدها چگونه انجام می شود. به کسب و کارها بینشی از رفتار مصرف کننده می دهد و به آنها کمک می کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. با توجه به نقش اساسی که در تعاملات تجاری و مصرف کننده ایفا می کند، اکنون درک این موضوع بسیار مهم است: بازاریابی عملکرد چیست و چگونه شرکت ها می توانند از این اهرم بهتر استفاده کنند؟

بازاریابی عملکردی چیست؟

بازاریابی عملکردی مسیر مخالف مدل بازاریابی سنتی را طی می کند. به‌طور سنتی، کسب‌وکارها برای دستیابی به تعداد تخمینی از مصرف‌کنندگان بر اساس کمپین‌های تبلیغاتی، پول سرمایه‌گذاری می‌کردند. با استفاده از این کانال، شرکت ها فقط برای تبدیل تضمینی مصرف کنندگان هزینه می پردازند.

چرا در بازاریابی عملکرد سرمایه گذاری کنیم؟

اکنون که پاسخی به «بازاریابی عملکرد چیست» داریم، بیایید درک کنیم که چرا باید در آن سرمایه گذاری کنیم. مستقیماً بر تصمیمات تجاری تأثیر می گذارد. هدف نهایی هر برند یا سازمانی دستیابی، تأثیرگذاری و فروش به مشتریان احتمالی خود است. این یک راه مقرون به صرفه برای بازاریابی است زیرا هر کلیک، سرنخ و فروش نهایی را می توان اندازه گیری و ردیابی کرد. کسب‌وکارها می‌توانند ارزیابی کنند که مصرف‌کنندگانشان به کدام تاکتیک‌های بازاریابی پاسخ می‌دهند یا با آن‌ها تعامل دارند.

همچنین بخوانید: چگونه بازاریابی حفظ می تواند از کسب و کار شما در برابر رکود محافظت کند

بازاریابی عملکرد چگونه کار می کند؟

CPC یا هزینه به ازای هر کلیک

هزینه به ازای کلیک که به عنوان پرداخت به ازای کلیک نیز شناخته می شود، استراتژی تبلیغاتی است که در آن یک کسب و کار برای هر کلیک روی تبلیغ خود مبلغ ثابتی را پرداخت می کند.

CPM یا هزینه به ازای نمایش

Cost Per Impression هزینه ای است که تبلیغ کننده برای 1000 نمایش یا بازدید برای یک تبلیغ خاص می پردازد. برای این کار نیازی نیست که بیننده روی تبلیغ کلیک کند.

CPS یا هزینه به ازای فروش

هزینه به ازای هر فروش به این معنی است که تبلیغ‌کننده فقط برای فروش یک آگهی خاص به ناشر پرداخت می‌کند.

CPL یا هزینه هر سرنخ

هزینه هر سرنخ هزینه از پیش تعیین شده ای است که تبلیغ کننده برای هر سرنخ تولید شده به ناشر پرداخت می کند.

CPA یا هزینه هر اکتساب

هزینه به ازای هر اکتساب بهایی است که برای یک مشتری پرداخت می شود تا کل فرآیند را طی کند، از اولین نقطه تماس تا فروش و تبدیل.

بهترین کانال های بازاریابی عملکردی

تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)

اینها پوسترهای دیجیتال همه کاره هستند که در یک صفحه وب جاسازی شده اند. معمولاً شامل طراحی چشم نواز برای ترغیب بینندگان به کلیک بر روی آن و هدایت آنها به صفحه تبلیغ کننده است.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی با تبلیغات بنری متفاوت است زیرا در یک صفحه وب برجسته نیستند. در عوض، در حین تبلیغ محصول و خدمات تبلیغ‌کننده، به محتوای ناشر شباهت دارند.

بازاریابی محتوا

این یک استراتژی تبلیغاتی پرکاربرد برای ایجاد آگاهی و تعامل برای ایجاد یک رابطه قوی بین یک تجارت و مخاطبان آن است.

رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای دستیابی، تعامل و تعامل با مخاطبان اشاره دارد.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو اصطلاحی برای تبلیغات پولی است که از کلمات کلیدی استفاده می کنند و در نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شوند. این به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا تبلیغات خود را در کنار نتایج جستجو برای یک پرس و جو خاص نمایش دهند.

چگونه با بازاریابی عملکردی شروع کنیم؟

مرحله 1: یک هدف کمپین تعیین کنید

برای شروع، تبلیغ‌کننده اهداف کمپین مانند افزایش آگاهی، کسب ترافیک بیشتر، کسب سرنخ بیشتر یا فروش بیشتر را تعیین می‌کند.

مرحله 2: کانال های مناسب را انتخاب کنید

انتخاب کانال های مناسب به هدف کمپین شما و درک رفتار مخاطبان هدف بستگی دارد. این می تواند به متنوع کردن کانال های بازاریابی برای گسترش دسترسی و پاسخ کمک کند.

مرحله 3: برنامه ریزی محتوا

محتوایی را ایجاد و تولید کنید که بر اساس پلتفرم تبلیغاتی به بهترین وجه برای مخاطبان هدف جذاب باشد.

مرحله 4: کمپین خود را بهینه کنید

در این مرحله بهتر است از آن استفاده شود. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، ترافیک در پلتفرم های مختلف و عملکرد ردیابی برای تخصیص مناسب منابع استفاده می شود.

مرحله 5: راه رو به جلو را برنامه ریزی کنید

از اطلاعات جمع آوری شده از هر پلتفرم تبلیغاتی برای بررسی عملکرد و برنامه ریزی بهینه ترین راه به جلو استفاده کنید.

چگونه تاثیر بازاریابی عملکردی را اندازه گیری کنیم؟

برداشت ها

این تعداد دفعاتی است که یک شخص آگهی پولی شما را می بیند.

نامزدی

کلیک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و تعامل‌ها با هم کل تعامل را در هر آگهی تشکیل می‌دهند.

ترافیک

اندازه‌گیری ترافیک به شما امکان می‌دهد اولویت‌های مخاطبان را درک کنید تا به شما کمک کند ارزیابی کنید که کدام استراتژی‌ها بهترین عملکرد را دارند.

سایر سوالات متداول

1. تفاوت بین بازاریابی عملکرد و بازاریابی برند چیست؟

بازاریابی عملکرد یک استراتژی بازاریابی کوتاه مدت و محدودتر برای ایجاد سرنخ و فروش است. بازاریابی برند یک استراتژی بازاریابی جامع، بلندمدت و احساسی است.

2. برخی از مشکلات رایج بازاریابی عملکرد چیست؟

فقدان یک استراتژی پایدار، استفاده ناکافی از داده ها و بازاریابی برای تنها یک گروه از مصرف کنندگان برخی از دام های رایج هستند.

3. آیا سئو بخشی از بازاریابی عملکردی است؟

سئو نمی تواند بخشی از بازاریابی عملکرد باشد زیرا نمی توان برای نتایج جستجو هزینه پرداخت کرد.

4. آیا بازاریابی رشد بخشی از بازاریابی عملکردی است؟

اگرچه بازاریابی رشد بخشی از بازاریابی عملکردی نیست، اما عکس آن صادق است. بر بهینه سازی بازده هزینه های صرف شده برای تبلیغات تمرکز دارد. با بازاریابی رشد، هدف حیاتی استفاده از استراتژی‌های بلندمدت برای گسترش کسب‌وکار است.

5. مشاغل در بازاریابی عملکرد چیست؟

مدیر بازاریابی عملکرد، کپی رایتر و مدیر رسانه های دیجیتال از محبوب ترین مشاغل در اینجا هستند.

همانطور که می بینید، بازاریابی عملکرد بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال است. اگر به شما علاقه مند است، پس مهارت های خود را با غواصی در Emeritus افزایش دهید مجموعه دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ از دانشگاه های برتر دنیا

نوشته جولی کمبل

برای ما بنویسید در [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید