تسلط بر قیمت گذاری مدیریت PPC برای آژانس ها


اگر شما مانند بسیاری از آژانس‌هایی هستید که با آنها صحبت می‌کنیم، فهرست مشتریان و هزینه‌های تحت مدیریت PPC شما در حال افزایش است. این به دلایل زیادی خبر خوبی است، اما بدون دردسرهای رو به رشد نیست.

هر مشتری جدید PPC چالش های منحصر به فردی را به همراه دارد که جریان کار فعلی شما را آزمایش می کند. حساب های تبلیغاتی موجود (اغلب نامرتب)، نوسانات منحصر به فرد هزینه های فصلی، و سطوح مختلف خدمات، برنامه ریزی کارکنان و هزینه ها را دشوار می کند.

با وجود ابهام زیاد در باطن، کلید درآمد قابل پیش‌بینی، تعیین قیمت مناسب مدیریت PPC از قبل است. در این مقاله، با محبوب ترین مدل های قیمت گذاری PPC آشنا خواهید شد و زمینه ها و نکات زیادی را دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند مدل مناسب را برای آژانس خود انتخاب کنید.

چه چیزی بر هزینه های مدیریت PPC تأثیر می گذارد؟

بیشتر گزارش‌ها می‌گویند که میانگین هزینه مدیریت PPC حدود 10 تا 20 درصد از هزینه تبلیغات است. بنابراین مقدار پولی که مشتری به تبلیغات PPC اختصاص می دهد تأثیر مستقیمی بر هزینه ای که شما دریافت می کنید دارد. اما تفاوت‌های ظریفی در محاسبه وجود دارد که می‌تواند هزینه‌های شما را بالا یا پایین کند.

صنعت مشتری

از آنجایی که برخی صنایع برای یک کلیک بیشتر از سایرین پرداخت می کنند، منطقی است که برخی از صنایع نیز به آژانس هایی که آن کمپین ها را مدیریت می کنند، هزینه بیشتری بپردازند.

در مطالعه معیار Google Ads ما دیدیم که املاک، هنر و سرگرمی نسبتاً ارزان با 1.55 دلار به ازای هر کلیک هستند. اما مشتریان قانونی شما بیش از 9 دلار برای هر کلیک تبلیغاتی از طرف Google هزینه می کنند.

با حق بیمه 450٪، شرکت های حقوقی که با آنها کار می کنید احتمالاً بیشتر از یک دلال املاک برای اهداف مشابه به شما دستمزد می دهند. (اگرچه ROAS آنها متفاوت است، بنابراین ROI می تواند مشابه باشد.)

علاوه بر این، برخی از صنایع مانند مراقبت های بهداشتی قوانین تبلیغاتی سخت گیرانه تری دارند. آژانسی که در این مشاغل تحت نظارت متخصص است ممکن است برای کار اضافی و دانش مورد نیاز برای اجرای تبلیغات خود هزینه بیشتری بپردازد.

محدوده

برخی از مشتریان فقط از شما می خواهند که بودجه Google یا Bing PPC آنها را پیگیری کنید. برخی خدمات جامع تری از جمله خلاقیت تبلیغات، گزارش، بهینه سازی کمپین و استراتژی می خواهند. میزان کاری که برای هر مشتری انجام می دهید در مبلغی که از هر مشتری دریافت می کنید منعکس می شود.

تعداد کانال های تحت مدیریت

گوگل همچنان گوریل 280 میلیارد دلاری در فضای تبلیغات PPC است. اما پلتفرم های دیگری مانند بینگ (11.5 میلیارد دلار درآمد تبلیغات) و فیس بوک (113.6 میلیارد دلار درآمد تبلیغات) را نباید نادیده گرفت. و از آنجایی که میانگین CPC در Bing کمتر است، ممکن است مشتریانی را پیدا کنید که برخی از سرمایه‌های خود را به این طریق هدایت می‌کنند.

هنگامی که مشتریان می خواهند در چندین شبکه تبلیغاتی قرار بگیرند، شما باید کارهای اضافی که انجام می شود را در نظر بگیرید. بودجه 10000 دلاری PPC زمانی که در سه یا چهار پلتفرم تقسیم می‌شود به زمان بیشتری برای مدیریت نیاز دارد. آژانس‌هایی که این کار را انجام می‌دهند باید برای پوشش نیروی اضافه شده افراد برای انجام آن، حق بیمه دریافت کنند.

مدل های متداول قیمت گذاری مدیریت PPC چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، مشتریان انواع مختلفی دارند. انتظار می رود ترتیبات قیمت گذاری PPC شما نیز متفاوت باشد. مورد مناسب را انتخاب کنید و بیشتر از مشتریان خود دریافت خواهید کرد و در ازای آن بیشتر خواهید داد.

نرخ ثابت یا هزینه ثابت

کارمزد ثابت یک مبلغ دلاری است که هر ماه صورت‌حساب می‌شود تا تمام هزینه‌های مدیریت کمپین‌های PPC برای مشتری را پوشش دهد. گاهی اوقات این هزینه‌ها شامل هزینه‌های تبلیغاتی می‌شود، اما اغلب آنها به‌عنوان یک خط جداگانه محاسبه می‌شوند.

ساختار نرخ ثابت درآمد ماهانه ثابتی را ارائه می دهد، بنابراین پیش بینی صورت های سود و زیان آسان تر است. همچنین برای کسانی که مسئول صورتحساب هستند، پیچیدگی کمتری دارد. احتمالاً به همین دلیل است که یک سوم آژانس‌هایی که در نظرسنجی ما شرکت کرده‌ایم گفتند که نرخ ثابت راه حلی است.

با این حال، یک داستان هشدار دهنده در مورد کارمزدهای نرخ ثابت وجود دارد. اگر درک خوبی از تلاش و هزینه ای که برای مدیریت کمپین های PPC برای یک مشتری خاص نیاز است ندارید، در صورت پیچیده شدن همه چیز در خطر از دست دادن پول هستید.

درصد هزینه تبلیغات

در درصد ساختار هزینه هزینه تبلیغات، یک آژانس بخشی از کل هزینه تبلیغات تحت مدیریت را از مشتری خود دریافت می کند. همانطور که هزینه تبلیغات مشتری افزایش می یابد، صورت حساب آژانس برای مدیریت آن نیز افزایش می یابد.

وقتی بودجه PPC بزرگتر می شود، اغلب پیچیده تر می شود. کلمات کلیدی بیشتری برای تحقیق و هدف، کمپین های بیشتری برای اجرا و گاهی اوقات پلتفرم های اضافی PPC برای تعامل وجود دارد. مزیت آشکار این مدل قیمت گذاری PPC این است که با افزایش حجم کار، دستمزد بیشتری دریافت می کنید.

نکته منفی درآمد کمتر قابل پیش بینی است. این امر به ویژه برای مشتریانی که اوج فعالیت فصلی دارند و کمترین میزان فعالیت دارند صادق است. اگر بتوانید منابع را به سرعت از یک حساب به حساب دیگر تغییر دهید، این مدل می تواند به شما کمک کند تا درآمد را به حداکثر برسانید.

هزینه ثابت + درصد هزینه تبلیغات

در یک مدل ترکیبی از قیمت‌گذاری مدیریت PPC، آژانس‌ها هم هزینه تکرارشونده ثابت و هم بخش نوسانی از هزینه تبلیغات را دریافت می‌کنند.

با این مدل، می‌توانید کارهای تکراری مانند راه‌اندازی کمپین یا گزارش‌دهی و جمع‌آوری درآمد بیشتر را با افزایش هزینه‌های تبلیغات پوشش دهید. شاید به همین دلیل است که یک سوم آژانس‌هایی که از ما درخواست کردیم این گزینه را ترجیح داده‌اند.

اما در کنار مزایا هزینه های ثابت و درصد مدل های هزینه تبلیغات، این نسخه هیبریدی نقاط ضعف خود را نیز به همراه دارد. بخش بزرگی از درآمد شما هنوز غیرقابل پیش بینی است، به این معنی که برنامه ریزی منابع نیز سخت تر است. و هزینه ثابت بر اساس یک حدس علمی است، که اگر به زمان لازم برای تکمیل این وظایف مطمئن نباشید، ممکن است شما را متضرر کند.

هزینه ساعتی

قیمت‌گذاری مدیریت PPC مبتنی بر کارمزد ساعتی یک محاسبه ساده از ساعت‌های کار بر نرخ ساعتی شما است.

برای برخی از مشتریان، نرخ ساعتی ساده ترین راه برای آنها برای توجیه کاری است که انجام می دهید. آنها تعداد ساعات صرف شده را می بینند و برای وقت شما هزینه می کنند. برای آژانس‌ها، دانستن این نکته مفید است که مهم نیست چقدر برای مشتری تلاش می‌کنید، بابت آن غرامت دریافت خواهید کرد.

اما قیمت‌گذاری PPC کارمزد ساعتی نیز می‌تواند کارایی را جریمه کند و امور مالی را به سمت وظایف کمتر مهم هدایت کند. فرض کنید آژانس شما ابزار جدیدی می خرد که ایجاد کمپین را سرعت می بخشد. بر اساس یک قرارداد کارمزد ساعتی، شما برای انجام کار بیشتر هزینه می کنید اما دستمزد کمتری دریافت می کنید. به علاوه مشتری شما همان مبلغی را برای مواردی مانند گزارش دهی یا جلسات ماهانه پرداخت می کند که برای مدیریت واقعی کمپین پرداخت می کند – چیزی که به آنها منجر و مشتریان می شود.

کارمزد مبتنی بر عملکرد

هزینه‌های مبتنی بر عملکرد، قیمت‌گذاری مدیریت PPC بر اساس برخی معیارهای موفقیت از پیش توافق‌شده محاسبه می‌شود. معمولا چیزی شبیه تبدیل، دلار تبدیل یا سرنخ است. هرچه سرنخ ها و فروش بیشتری ایجاد کنید، دستمزد بیشتری دریافت می کنید.

در تئوری، قیمت‌گذاری مبتنی بر عملکرد برای مشتریان عالی است، زیرا آنها تنها زمانی پرداخت می‌کنند که به نتیجه می‌رسند. اما اغلب برای آژانس ها پایدار نیست. عوامل زیادی خارج از کنترل آژانس وجود دارد که نمی تواند کار کند. جای تعجب نیست که آژانس های زیادی پیدا نکردیم که از این مدل قیمت گذاری PPC استفاده کنند.

5 نکته برای تعیین قیمت مدیریت PPC برای آژانس شما

اکنون که می دانید کدام مدل های قیمت گذاری مدیریت تبلیغات PPC و Google در دسترس هستند، وقت آن است که مدل خود را انتخاب کنید و نرخ های خود را تعیین کنید.

1. صورت حساب جداگانه برای مدیریت PPC

اگر شما یک آژانس خدمات کامل هستید، مدیریت PPC ممکن است بخشی از بسته خدماتی باشد که ارائه می کنید. ما همیشه با آژانس هایی که این کار را انجام می دهند صحبت می کنیم. ما همیشه توصیه می‌کنیم که مدیریت PPC را به‌عنوان خط خطی خود جدا کنید تا ارزش آن برای موفقیت مشتری شما برجسته شود.

2. هزینه راه اندازی و مدیریت را شارژ کنید

حتی اگر ترجیح می‌دهید بر اساس درصدی از هزینه تبلیغات هزینه کنید، هزینه مدیریت حساب و/یا هزینه راه‌اندازی کمپین یک‌باره را در نظر بگیرید. این امر به ویژه برای مشتریان جدید که تلاش شما اغلب در ابتدای نامزدی سنگین تر است، صادق است.

3. محیط رقابتی را بشناسید

مشتری شما چه کسی دیگری را می تواند استخدام کند و چگونه آژانس خود را از آنها متمایز می کنید؟ از آنجایی که “به دست آوردن مشتریان جدید” یک نگرانی دائمی برای آژانس ها است، این سوال مهمی است که باید به آن پاسخ داد.

آیا شما یک آژانس کم هزینه و با حجم بالا هستید؟ یا خدمات دستکش سفید را برای چند کسب و کار منتخب در یک بازار خاص ارائه می دهید؟ آیا استراتژی، پشتیبانی خلاقانه و سئو ارائه می دهید؟ یا فقط می‌خواهید دکمه‌های Google Ads Manager را فشار دهید؟

هنگامی که این موضوع را برطرف کردید، قیمت PPC را برای سایر آژانس هایی که سطوح خدمات مشابهی ارائه می دهند و آژانس هایی که ارائه نمی دهند مقایسه کنید. این به شما کمک می‌کند تا قیمت‌های رقابتی را تعیین کنید و هنگام تمایز آژانس خود از سایر مواردی که مشتری‌تان می‌تواند انتخاب کند، نکاتی را به شما ارائه می‌دهد.

4. هزینه های خود را ارزیابی کنید

بله، هدف اصلی شما کمک به مشتریان خود برای موفقیت در تبلیغات PPC است. اما اگر آژانس پولی را از دست داد، برای مدت طولانی این کار را انجام نخواهید داد. بنابراین قبل از تعیین نرخ ها یا تصمیم گیری در مورد مدل قیمت گذاری PPC، مطمئن شوید که برای ارائه آن خدمات چه هزینه هایی متحمل خواهید شد.

مواردی مانند فناوری مورد نیاز، افرادی که استخدام می کنید و اعتبارنامه هایی که برای مشروعیت بخشیدن به خدمات خود به دست آورده اید را در نظر بگیرید. اصول اولیه مانند سرویس اینترنت و فضای اداری (در صورت وجود) را فراموش نکنید. اساساً، کل هزینه های عملیاتی خود را با هزینه هایی که جمع آوری می کنید مقایسه کنید تا مطمئن شوید که یک تجارت قابل دوام است.

در حالی که در حال انجام آن هستید، از هزینه های سربه سر خود برای مشتریان جدید مطلع شوید. اگر انتقال حساب‌ها، راه‌اندازی کمپین‌های جدید و ایجاد یک استراتژی هزینه‌های یکساله را به همراه دارد، ممکن است لازم باشد هزینه بیشتری را از قبل یا گرفتن قرارداد طولانی‌تر در نظر بگیرید.

5. یک شریک PPC را برای استخدام در نظر بگیرید

هنگام مدیریت کمپین های PPC برای مشتریان خود در داخل، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. هزینه‌های زیرساختی و فناوری، هزینه‌های منابع انسانی و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه باید در نظر گرفته شود. به علاوه، اگر کارمندی را ترک کند، چه اتفاقی برای دانش سازمانی می افتد؟

کار با شریکی که هم فن‌آوری و هم تجربه برای حل رایج‌ترین چالش‌های عملیاتی مانند ورود به کمپین، ورود به سیستم، گزارش‌دهی و صورت‌حساب را دارد، می‌تواند یک مزیت بزرگ برای آژانس شما باشد. با این وظایف که توسط شریکتان مرتب شده اند، می توانید روی ایجاد استراتژی های بهتر برای مشتریان خود تمرکز کنید. و همکاران آژانس شما کارآمدتر خواهند بود و هزینه های رسانه ای بیشتری را مدیریت می کنند که در غیر این صورت ممکن است. به طور خلاصه، شما بدون دردهای فزاینده رشد خواهید کرد.

قیمت گذاری مدیریت PPC نباید دشوار باشد

اینکه چگونه و چقدر برای مدیریت PPC هزینه می کنید یکی از مهم ترین تصمیماتی است که برای آژانس خود می گیرید. اما برای فهمیدن آن نباید به مدرک پیشرفته حساب دیفرانسیل و انتگرال نیاز باشد.

اساسا، شما فقط باید:

  • پیشنهادات خود را درک کنید
  • هزینه تهیه آنها را مشخص کنید
  • بدانید که آژانس های دیگر چه هزینه ای برای خدمات مشابه خواهند داشت
  • حجم و ثبات هزینه تبلیغات مشتریان خود را در نظر بگیرید

سپس تصمیم بگیرید که آیا استخدام کارکنان بیشتر راه حلی برای کار بیشتر مشتری است یا اینکه کار با یک شریک مسیر بهتری برای رشد و درآمد مقیاس‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید