لینکدین کانالی فوق العاده برای دستیابی به مخاطبان هدف شماست. دارای گزینه های هدف گیری قوی است که می تواند به شما در دستیابی به مشتریان بالقوه به روش های مختلف کمک کند. همچنین یک کانال عالی برای هدف گیری مجدد است.
نمونه ای از تبلیغات لینکدین
اما لینکدین یک کانال گران قیمت برای بازاریابی مجدد است. در ابتدا، تماس مجدد با کاربرانی که قبلاً با شما با قیمتی ممتاز در ارتباط بودهاند ممکن است غیرقابل تصور باشد. با این حال، برخی از بهترین روشها وجود دارد که میتوانید از آنها پیروی کنید تا مطمئن شوید که بیشترین استفاده را از پول خود میکنید. امروز، من قصد دارم اسرار خود را در مورد یک استراتژی مقرونبهصرفه و موفق هدفگیری مجدد لینکدین به اشتراک بگذارم.
9 نکته مهم برای هدف گذاری مجدد لینکدین
برای به حداکثر رساندن نتایج، بهترین شیوه های هدف گذاری مجدد لینکدین را دنبال کنید:
1. از مخاطبان استفاده کنید همه منابع موجود
اولین اولویت در هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی مجدد این است که اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان افراد بیشتری را در خود جای داده اید. اگرچه مخاطبان بازدیدکننده وب سایت یک هدف معمولی هستند، اما کل داستان را بیان نمی کنند. فقط به این دلیل که شخصی با وب سایت شما درگیر نشده است به این معنی نیست که با برند شما آشنا نیست.
در پلتفرم تبلیغات لینکدین، می توانید از منابع مختلف مخاطب ایجاد کنید و هر کدام نقشی را ایفا می کنند. در اینجا لیستی از گزینه هایی است که هنگام کلیک برای ایجاد یک مخاطب جدید در لینکدین به شما ارائه می شود:
چیزی بیشتر از هدف گذاری مجدد وب سایت وجود دارد.
گروه اول جایی است که میتوانید اطلاعات مشتریانی را که قبلاً در اختیار دارید آپلود کنید، چه لیست مخاطبین، فهرست شرکت یا دادههای رویدادهای آفلاین. هر یک از اینها به شما امکان می دهد پس از تطبیق با آنها در لینکدین به کاربرانی که قبلاً از آنها مطلع هستید دسترسی پیدا کنید، خواه اخیراً به سایت شما رفته باشند یا نه.
در بخش “Retarget by” اکثر گزینه ها هیچ ارتباطی با وب سایت شما ندارند. در عوض، آنها بر نحوه تعامل کاربر با برند شما در لینکدین تمرکز می کنند.
آیا آنها با صفحه شرکت شما، رویدادی که از شما حمایت مالی کرده اید، درگیر شده اند، آیا آنها یک فرم اصلی را باز کرده و/یا ارسال کرده اند؟ در مورد خلاقیت ها چطور؟ آیا آنها روی یک تبلیغ تصویری کلیک کردند یا یکی از تبلیغات ویدیویی شما را برای مدت زمان مشخصی مشاهده کردند؟
اینها نکات مهمی هستند که باید در نظر داشته باشید زمانی که میخواهید کاربران آگاه از برند را پیدا کنید تا در فهرستهای خود قرار دهید. اگر این کاربران را در استراتژی هدفگیری مجدد لینکدین خود قرار ندهید، مخاطبان بالقوه قدرتمندی را برای هدفگیری از دست میدهید.
2. اندازه مخاطب بر هزینه های تبلیغاتی شما تأثیر می گذارد
جدای از اینکه گروه وسیعی از کاربران را برای تعامل با آنها از دست بدهید، دلیل دیگری وجود دارد که باید بخواهید کاربران بیشتری را در استراتژی های هدف گیری مجدد خود بگنجانید.
در پلتفرم تبلیغات لینکدین، هرچه تعداد مخاطبان شما بیشتر باشد، هزینه دسترسی به آن کاربران کمتر است.
در اینجا یک مثال سریع از دو مخاطبی است که میتوانیم از آنها استفاده کنیم که افراد را در فضای PPC هدف قرار میدهند:
این اولین مخاطب فقط دو عنوان شغلی در سراسر ایالات متحده است: مدیر بازاریابی دیجیتال و متخصص بازاریابی دیجیتال. اندازه مخاطب 160000 است و هزینه مورد انتظار برای هر کلیک بین 1.26 تا 1.88 دلار است.
با این حال، در زیر متوجه خواهید شد که وقتی فهرست را گسترش میدهم تا افراد دارای گروههای عضو مطابق با PPC را شامل شود، بصری کمی تغییر میکند:
در حالی که من فقط توانستم مخاطبان هدف را به 180000 نفر افزایش دهم، می توانید ببینید که محدوده هزینه هر کلیک تخمین زده شده اندکی به 1.15 تا 1.72 دلار کاهش یافته است. اگرچه ممکن است این تغییر بزرگی به نظر نرسد، اما وقتی کمپینهای تبلیغاتی LinkedIn را اجرا میکنید، هر مقدار کمی اضافه میشود.
روی دیگر این سکه این است که اگرچه هزینه ها را پایین نگه می دارید، اما اگر بیش از حد گسترش دهید، می توانید مخاطبان خود را کم کنید. شما نمی خواهید به سادگی کاربران را بدون در نظر گرفتن ارزش آنها به کمپین های خود اضافه کنید. اگر اینطور است، هزینههای کمی بالاتر و مخاطبان خاصتر را دنبال میکنید تا مطمئن شوید که کمپینهایتان به اهدافتان میرسند.
3. مخاطبان محروم را به روز نگه دارید (از جمله تبلیغات نسل اصلی)
مشابه آنچه در بالا گفتم، اگر کاربرانی را به مخاطبان خود اضافه میکنید تا آنها را بزرگتر کنید، اما افراد مناسب را هدف قرار نمیدهید، احتمالاً به اهداف کمپین خود نخواهید رسید.
کنار گذاشتن افراد مناسب از کمپین های شما می تواند به اندازه هدف قرار دادن افراد مناسب تاثیرگذار باشد. هر یک از انواع مخاطبین نشان داده شده در بالا را می توان برای هدف گذاری در کمپین ها استفاده کرد، اما می توان از آنها برای حذف نیز استفاده کرد.
بسته به هدف کمپین هدفگیری مجدد لینکدین، مطمئن شوید که از همه انواع فهرست بالا استفاده میکنید تا کاربرانی را که قبلاً آن اقدامات را انجام دادهاند حذف کنید.
یکی از موارد مورد علاقه من در اینجا، حذف فرم اصلی لینکدین است. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، می توانید لیستی از کاربرانی که فرم سرنخ را در کمپین های تبلیغاتی لینکدین شما باز کرده و ارسال کرده اند تهیه کنید. این به وضوح یک سرنخ است، بنابراین اگر کمپین هدفگیری مجدد شما برای تولید همان نوع سرنخ طراحی شده است، احتمالاً باید همه ارسالکنندگان فرم سرنخ را از کمپین خود حذف کنید.
4. از چندین قالب تبلیغاتی (از جمله تبلیغات متنی) استفاده کنید
هنگام هدف قرار دادن مجدد کاربران با تبلیغات لینکدین، باید به خاطر داشته باشید که این افراد قبلاً به یک روش با برند شما درگیر شده اند. با این حال، تقریبا غیرممکن است که تصویری مختصر از سفر هر کاربر داشته باشید.
استفاده از قالبهای تبلیغاتی متعدد به شما این امکان را میدهد که همچنان به مخاطبان هدفگذاری مجدد لینکدین خود به روشهای جدید و منحصربهفرد دسترسی پیدا کنید، حتی اگر محتوای خود آگهی تفاوت فاحشی نداشته باشد. (یک دقیقه دیگر به آن خواهیم رسید.)
هر فرمت تبلیغاتی مشخصات خاص خود را دارد و به چیزهای مختلفی نیاز دارد، بنابراین اگر علاقه مند به دریافت خلاصه بهتری از آن هستید، می توانید این ویدیو را تماشا کنید.
با این حال، یک فرمت تبلیغاتی همیشه مورد علاقه من برای هدفگیری مجدد بوده است و هر بار که در لینکدین هدفگذاری مجدد میکنم از آن استفاده میکنم: تبلیغات متنی.
در حالی که تبلیغات متنی ممکن است جذابترین فرمت بصری در لینکدین نباشد، اما میتواند ابزاری عالی برای هدفگیری مجدد تبلیغات باشد. برخلاف تبلیغات In-Feed، تبلیغات متنی در سمت راست رابط LinkedIn نشان داده می شود.
آنها کوچکتر هستند، به نوع تصویر بسیار متفاوتی نیاز دارند (معمولاً فقط یک لوگو یا یک نقطه فوکوس) زیرا بسیار کوچک است و متن محدود است. همچنین، اکثر کاربران آنها را نمی بینند زیرا در تمام صفحه های رابط نمایش داده نمی شوند.
بنابراین، برای تعیین انتظارات خود، تبلیغات متنی معمولاً دارای تعداد بازدید بالا، کلیک کم و نرخ کلیک بسیار وحشتناک هستند. اگرچه بد به نظر می رسد، تبلیغات متنی نیز (در تجربه من) نسبت به هر قالب In-Feed CPC بسیار پایین تری دارند. نرخ تبدیل ممکن است کمی پایینتر نیز باشد، اما هزینه کلی هر خرید معمولاً بسیار کمتر از سایر فرمتها است.
بنابراین، در حالی که تبلیغات متنی ممکن است فقط مقادیر کمتری از تبدیلهای افزایشی را به همراه داشته باشد، معمولاً ارزانتر نیز هستند، که هرگز من را ناامید نمیکند.
5. فراخوان ها را با هم مخلوط کنید تا زمانی که بهترین کار را پیدا کنید
درست مانند قالبهای تبلیغاتی، مهم است که دعوت به اقدامی را که استفاده میکنید تغییر دهید تا زمانی که نقطه دلپذیری برای مخاطبان مختلف خود پیدا کنید.
استفاده از همان فراخوان برای اقدام کمپین اصلی شما معمولاً ایده خوبی نیست. اگر کاربر بار اول اقدامی در مورد آن انجام نداده باشد، چه چیزی باعث می شود فکر کنید بار دوم انجام خواهد داد؟
علاوه بر این، هدف گذاری مجدد لینکدین کمی متفاوت از کانال های دیگر است. به طور معمول، اقدامات قیف بسیار کم مانند درخواست خرید یا نسخه آزمایشی در اینجا خیلی خوب کار نمی کنند. در این کانال باید وسط قیف را هدف قرار دهیم.
چرا وسط و نه بالا؟ به چند دلیل. اولاً، این کاربران قبلاً تا حدودی با شما آشنا هستند، بنابراین درک سطح بالای آگاهی از برند واقعاً ضروری نیست. دوم، پرداخت هزینه های بالای LinkedIn برای آن پیام های آگاهی از نام تجاری به سادگی منطقی نیست. اگر میخواهید با این پیامها مخاطبان بیشتری ایجاد کنید، از آنها در پلتفرم دیگری استفاده کنید یا کاربران جدید شبکه لینکدین را هدف قرار دهید.
6. تنظیمات چرخش خود را برای اهداف خود کنترل کنید
آیا می دانستید که لینکدین یک تنظیم چرخش برای خلاقیت های تبلیغاتی شما دارد؟ اگر این کار را نکنید، جای نگرانی نیست. بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند زیرا کمی در رابط پنهان است.
در هر کمپین، در تب تنظیم تبلیغات در ویرایشگر، این نماد چرخ دنده را در بالای صفحه خواهید دید.
وقتی روی آن کلیک می کنید، این گزینه به شما داده می شود که تبلیغات را بهینه کنید یا به طور یکنواخت بچرخانید.
من شخصاً دوست دارم تبلیغات را به طور یکنواخت بچرخانم تا تصمیم بگیرم کدام معیارها برای من مهم هستند. اگر از Optimize استفاده میکنید، تبلیغات شما در ابتدا میچرخد، اما در طول زمان بر اساس عملکرد آنها، تبلیغات خاصی را مورد توجه قرار میدهد.
Optimize ممکن است بد به نظر نرسد، اما پیشنهاد من این است که آزمایش کنید چه چیزی در حساب های شما بهترین کار را می کند. علیرغم اینکه “بهینه سازی” نامیده می شود و سعی می شود تبلیغات را با “بهترین عملکرد” اولویت بندی کند، تنظیم بهینه سازی همیشه بهترین نتایج را در تجربه من به دست نمی دهد.
7. همیشه پنج آگهی برای پوشش کامل قرار دهید
در همان تب در رابط، پیامی را خواهید دید که به شما می گوید “پنج تبلیغ برای بهبود عملکرد ایجاد کنید.”
این نشان می دهد که باید پنج تبلیغ در کمپین خود ایجاد کنید تا عملکرد تبلیغات لینکدین بالاتری داشته باشید. من با شایستگی خود موافقم، اما همچنین به این دلیل که حداقل برای تبلیغات محتوای حمایت شده، پنج عدد جادویی در مورد تعداد نمایش تبلیغات است.
برای محتوای حمایتشده، اگر پنج آگهی در کمپین خود دارید، میتوانید هر پنج آگهی را در یک بازه زمانی 48 ساعته به هر کاربر از مخاطبان خود نشان دهید. اگر فقط سه تا چهار آگهی داشته باشید، برای همان دوره 48 ساعته فقط سه تا چهار نمایش دریافت خواهید کرد.
سایر قالبها تعداد برداشتهای متفاوتی برای محدودیتهای فرکانس مربوطه خود دارند، اما من از محتوای حمایتشده استفاده کردم زیرا به نظر میرسد محبوبترین آنها باشد.
اگر به استفاده از همه قالبهای دیگر علاقه دارید و میخواهید تعداد خلاقیتهای مورد استفاده را خلاصه کنید، این قسمت از نمایش تبلیغات لینکدین با ای جی ویلکاکس را بررسی کنید.
8. دسترسی و فرکانس را برای جلوگیری از خستگی تبلیغات نظارت کنید
حتی با محدودیتهای فرکانس و اندازه مخاطبان مناسب، هنوز هم میتوانید هنگام تمرین هدفگیری مجدد لینکدین، استقبال خود را با برخی از مخاطبان از بین ببرید. دو معیاری که میتوانند در این مورد کمک کنند عبارتند از Reach و Frequency.
دسترسی تعداد کاربران منحصر به فردی است که تبلیغات شما در یک بازه زمانی معین به آنها نشان داده شده است. فرکانس میانگین تعداد دفعاتی است که هر کاربر آن تبلیغات را در همان بازه زمانی مشاهده کرده است.
می توانید این اعداد را با اضافه کردن ستون های آنها به صورت جداگانه یا با استفاده از گزینه ستون های تحویل از پیش تعیین شده پیدا کنید.
مسافت پیموده شده شما ممکن است با توجه به اینکه چقدر می توانید این آمار را برای مخاطبان خود افزایش دهید متفاوت باشد. پیشنهاد میکنم هر زمان که عملکرد خوبی نمیبینید یا اینکه خلاقیتهای شما برای مدتی فعال بودهاند، آنها را بررسی کنید. ممکن است زمان آن رسیده باشد که قالبهای تبلیغات، پیامرسانی، دعوت به اقدام یا ترکیبی از آنها را تغییر دهید.
9. از مناقصه دستی استفاده کنید (و از طریق طبقه پیشنهاد دهید)
آخرین پیشنهاد من برای کمپین های هدف گذاری مجدد لینکدین شما بر تلاش برای کاهش هزینه کلیک های شما تا حد امکان متمرکز است.
در هر نوع کمپین، میتوانید مناقصه دستی را بهجای حداکثر تحویل یا استراتژی دیگری که پیشفرض است، انتخاب کنید. این به شما این امکان را می دهد که آنچه را که می خواهید در حراج برای نمایش آگهی انتخاب کنید، انتخاب کنید.
من معمولاً همیشه با تعداد بسیار کم شروع میکنم، زیرا میدانم چند برداشت را از دست خواهم داد، اما همچنین میدانم که کمترین میانگین هزینه برای هر کلیک ممکن را برای مخاطبان هدفم دریافت میکنم.
با گذشت زمان، اگر عملکرد قوی باشد، می توانم با افزایش قیمت پیشنهادی خود و برنده شدن در حراج های بیشتر، حجم بیشتری به دست بیاورم. این یک استراتژی پیشنهادی آزمایش شده و واقعی است که من در تمام کمپین های تبلیغاتی لینکدین خود استفاده می کنم و حتی برای هدف گذاری مجدد بهتر عمل می کند.
کمپین های هدف گذاری مجدد لینکدین را ایجاد کنید که پیشرفت کنند
در نگاه اول، هدف گذاری مجدد لینکدین همیشه به عنوان یک استراتژی پیشرو برای کسب و کارهایی که به دنبال رشد هستند به نظر نمی رسد. با این حال، این بهترین شیوه ها بهترین شانس را برای مشاهده بازدهی خوب برای مخاطبان به شما می دهد. در حالی که تبلیغات لینکدین می تواند پلتفرم تبلیغاتی گران تری باشد، استفاده از نکات برتر بازاریابی مجدد لینکدین می تواند به کاهش هزینه ها و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه بازاریابی کمک کند.
برای جمع بندی، در اینجا آن 9 بهترین شیوه هدف گذاری مجدد لینکدین وجود دارد:
- از مخاطبان استفاده کنید همه منابع موجود
- اندازه مخاطب بر هزینه های تبلیغاتی شما تأثیر می گذارد
- به روز نگه داشتن مخاطبان حذف شده (از جمله تبلیغات نسل اصلی)
- استفاده از چندین قالب تبلیغاتی (از جمله تبلیغات متنی)
- فراخوانها را با هم مخلوط کنید تا زمانی که بهترین کار را پیدا کنید
- تنظیمات چرخش خود را برای اهداف خود کنترل کنید
- همیشه پنج آگهی برای پوشش کامل قرار دهید
- دسترسی و فرکانس را برای جلوگیری از خستگی تبلیغات کنترل کنید
- از مناقصه دستی استفاده کنید (و از طریق کف پیشنهاد دهید)