در اینجا به معنای واقعی کلمه جدید SEO است


کلید واژه جدید در سئو کسب اطلاعات است. و مانند همه کلمات رایج جدید، سئوکارها آن را به اطراف پرتاب می کنند، مثل اینکه ما به تازگی آتش را کشف کرده ایم.

اما یک مشکل بزرگ وجود دارد.

کسب اطلاعات برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد.

در این مقاله، با کسب اطلاعات و نحوه استفاده از آن به نفع خود آشنا خواهید شد.

3 مکتب کسب اطلاعات: انسان ها، ماشین ها و موتورهای جستجو

کسب اطلاعات در سه موضوع قابل استفاده است:

  • فراگیری ماشین.
  • پتنت گوگل
  • نظریه جستجوی اطلاعات

کسب اطلاعات برای آموزش درخت تصمیم در یادگیری ماشین استفاده می شود. و مگر اینکه شما یک برنامه نویس کامپیوتری باشید، می توانیم تا حد زیادی آن قوطی کرم ها را باز نگذاریم (فعلا).

وقتی سئوکاران در مورد کسب اطلاعات صحبت می کنند، عمدتاً به پتنت گوگل اشاره می کنند.

گوگل در سال 2022 یک حق اختراع در رابطه با امتیاز کسب اطلاعات که برای اسناد اعمال می‌شد، اعطا کرد.

این حق ثبت اختراع نشان داد که گوگل روشی را برای اندازه‌گیری «یکسانی» محتوا و ارتقا یا کاهش آن بر این اساس توسعه داده است.

این یک راه عالی برای گوگل برای مقابله با محتوایی است که اساساً غیراصلی است یا به سادگی از منبع دیگری کپی شده و بازنویسی شده است.

اما در مورد به دست آوردن اطلاعات در رابطه با نظریه جستجوی اطلاعات چطور؟

نظریه جستجوی اطلاعات در کتابی به همین نام نوشته پیتر پیرولی مستند شده است.

این مدل از نحوه جستجوی حیوانات برای غذا (نظریه جستجوی بهینه) برای چگونگی جستجوی اطلاعات توسط انسان (که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد) استفاده می کند.

همانطور که می بینید، ما برای یک اصطلاح سه معنی متفاوت داریم.

با توجه به سئو، حق ثبت اختراع گوگل به راحتی قابل درک است – فقط محتوای خود را منحصر به فرد کنید.

با این حال، جستجوی اطلاعات پیچیده تر است، بنابراین ما باید آن را به طور کامل بررسی کنیم.

چرا جستجوی اطلاعات برای سئو اهمیت دارد؟

اخیراً، گوگل در گزارش تصمیمات رمزگشایی خود (وسط آشفته) بحث تئوری جستجوی اطلاعات را آغاز کرده است.

در واقع، به نظر می‌رسد که نظریه جستجوی اطلاعات مسیری است که گوگل به آن سمت می‌رود و گزارش آنها را مستقیماً نقل می‌کند:

“انفجار در انتخاب محصول و اطلاعات، اعتماد به نفس در مورد تصمیم گیری درست را سخت تر کرده است.”

یا به بیانی دیگر، اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد.

اگر اطلاعات زیادی داشته باشیم، زمان تصمیم گیری برای خرید افزایش می یابد و این برای کسی خوب نیست.

اگر به این موضوع فکر کنید، می‌توانید ببینید که چرا Google SGE ممکن است به چیزهایی کمک کند.

با ارائه پاسخ هوش مصنوعی مولد به یک پرس و جو، کاربر جستجو بلافاصله موضوع را بدون نیاز به کلیک بر روی یک وب سایت درک می کند.

این اطلاعات اولیه باید به کاربر کمک کند تا تصمیم جستجوی بعدی خود را بگیرد.

این نتیجه را از جستجو در Perplexity بگیرید.

در عرض چند ثانیه، دانش من در مورد بهترین کفش های بدنسازی برای زانوهای بد افزایش یافته است، و لینک ها و پیشنهادات زیادی وجود دارد.

کلیک بعدی من نگاه کردن به کفش های پیشنهادی است، نه خواندن پنج مقاله وبلاگ دیگر.

اگر SGE به طور مشابه کار کند، می توانید ببینید که چگونه تجارت را به طور اساسی تغییر می دهد.

ما دیگر برای Google بهینه سازی نمی کنیم. ما در حال بهینه سازی برای هوش مصنوعی هستیم.

کاوش عمیق تر: بهینه سازی LLM: آیا می توانید بر خروجی های هوش مصنوعی مولد تأثیر بگذارید؟

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


از سئو تا بهینه سازی کسب اطلاعات

گوگل برای مدت طولانی درگیر هوش مصنوعی بوده است و هوش مصنوعی بخشی از بسیاری از سیستم های آن است.

آنها از BERT برای بهبود درک خود از زبان استفاده کردند، و من مطمئن هستم که بسیاری از سیستم های دیگر در حال استفاده هستند.

نکته این است که گوگل در تلاش است تا محتوا را درک کند تا به کاربران موتورهای جستجو خدمات بهتری ارائه دهد. بنابراین، خود گوگل در حال خواندن مطالب شماست.

مطمئناً، نه مانند یک انسان، اما آنها آن را می خوانند.

بنابراین، منطقی است که از رویکردی مشابه برای افزایش اطلاعات گوگل از محتوا، درست مانند انسان ها استفاده کنیم.

در اصل ما بهینه ساز اطلاعات می شویم.

وظیفه ما به عنوان سئوکار افزایش مداوم نرخ کسب اطلاعات است.

نرخ سود، توضیح داده شد

نرخ به دست آوردن اطلاعات، هنگامی که به نظریه جستجوی اطلاعات می رسد، به شرح زیر است:

  • نرخ سود = ارزش اطلاعات / هزینه مرتبط با به دست آوردن آن اطلاعات

می بینید، در حالی که موتورهای جستجو برای نمایه سازی و بازیابی اسناد هزینه ای متحمل می شوند، انسان ها نیز چنین هزینه ای دارند.

وقتی از مغزمان استفاده می کنیم، کالری مصرف می کنیم و بدن در هدر ندادن آنها بسیار کارآمد است.

ما از اکتشافی (میانبرهای ذهنی) برای فیلتر کردن جهان و تصمیم گیری استفاده می کنیم.

نظریه جستجوی اطلاعات نشان می دهد که ما نیز به دنبال انجام همین کار هستیم. ما سعی می کنیم تا حد امکان اطلاعات بیشتری را از یک منبع در کمترین زمان ممکن به دست آوریم.

برای این کار یک فرآیند پنج مرحله ای را طی می کنیم.

هدف

  • به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

پچ

  • ما تصمیم می گیریم که کدام منبع اطلاعاتی به بهترین وجه به هدف ما برسد. این می تواند به این معنی باشد که ما به Tripadvisor، TikTok، YouTube یا هر وب سایت/موتور جستجویی که به ذهن می رسد می رویم.

علوفه

  • در اینجا، ما اطلاعات مورد نیاز خود را در پلتفرم انتخابی جستجو می کنیم. برای این مثال، ما به گوگل می چسبیم. شما کلمات کلیدی موتور جستجو را تایپ می کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را بیابید.

رایحه

  • وقتی به سراغ موتورهای جستجو می رویم، به دنبال عطر منابع اطلاعاتی خوب هستیم. سیگنال هایی مانند نظرات، رتبه های بالاتر و عناوین صفحه که کلیک ها را تشویق می کنند.
  • ما روی سایت‌ها کلیک می‌کنیم، اطلاعات را اسکن می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم که آیا برای خواندن منبع وقت بگذاریم یا خیر.

رژیم غذایی

  • ما قبل از تصمیم گیری اطلاعات را از چندین منبع مصرف می کنیم. این همان چیزی است که گوگل از آن به عنوان وسط آشفته جستجو یاد می کند.
  • برای برندها/سایت‌ها، بخشی از رژیم اطلاعاتی مصرف‌کنندگان، این تمایل را افزایش می‌دهد که آنها برای کسب اطلاعات به شما وابسته شوند و به شما اعتماد کنند.

همانطور که می دانیم، این اعتماد منجر به خرید یا افزایش کلیک ها می شود (که می تواند منجر به درآمد تبلیغاتی / وابسته شود). بنابراین این بدان معنی است که سئو باید شامل بهینه سازی در مورد بوی اطلاعات باشد.

اما اگر مطالب بالا را خوانده باشید، می بینید که جستجوی گوگل به همین صورت عمل می کند، فقط یک نسخه ماشینی.

بهینه سازی اطلاعات: علم جدید

اگر می‌خواهیم حول کسب اطلاعات بهینه‌سازی کنیم، باید درک کنیم که این امر مستلزم درک بیشتر دو عامل است:

  • فراگیری ماشین.
  • یادگیری انسان.

ما قبلاً می دانیم که Google اطلاعات اصلی و مبتنی بر تجربه را از بهترین منابع می خواهد.

آنها همچنین می خواهند هزینه استخراج آن اطلاعات را کاهش دهند.

بله، گوگل یک زندگی آسان می خواهد. بنابراین، چگونه این کار را در سطح عملی انجام دهیم؟

به زبان ساده، استخراج اطلاعات را هم برای ماشین‌ها و هم برای انسان‌ها (به طور همزمان) آسان‌تر می‌کنیم، و در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

وب سایت بهینه ارزش به دست آمده در هر تعامل را به حداکثر می رساند

برخلاف تصور بسیاری، وب‌سایت‌های سریع ممکن است اهمیت داشته باشند، اما اگر نرخ به دست آوردن اطلاعات از یک وب‌سایت کم باشد یا هزینه درک شده بالایی داشته باشد، آن شخص آن را ترک خواهد کرد.

در اینجا یک مثال است.

من از ChatGPT اطلاعاتی در مورد هتلی در پاریس خواسته ام. این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن به من می دهد.

این اطلاعات زیادی را می دهد که می توانم به راحتی با هزینه شناختی کم استخراج کنم. اما یک وب سایت چگونه باید با این موضوع برخورد کند؟

Tripadvisor یک صفحه کامل به هتل اختصاص داده است. نگاه کنید که چگونه یک بخش را برای نرخ افزایش اطلاعات بهینه کرده اند.

محتوا – که از نمادها، کارت امتیازها و لیست انواع اتاق استفاده می کند – برای انسان ها (و ماشین ها) طراحی شده است تا بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان/هزینه به دست آورند.

و این همان چیزی است که ما باید برای کمک به کاربران جستجوگر سر خود را جمع کنیم.

اما ما باید برخی از افسانه ها را در مورد محتوا از بین ببریم.

محتوای خوب مبتنی بر زمینه است

من مطالب خوب زیادی می خوانم، اما بیشتر آن ها در صندوق ورودی من به شکل وبلاگ هایی هستند که مردم نوشته اند که برای جلب توجه از جستجو طراحی نشده اند.

محتوای خوب برای سئو بسیار متفاوت است.

وقتی آنلاین جستجو می کنیم، یک حالت نیاز عاطفی داریم که نیاز به حل دارد.

Kantar و Google چندی پیش تحقیقاتی انجام دادند.

در این مطالعه، حالت‌های نیاز فوق توسط جستجوگرانی که به موتورهای جستجو مراجعه می‌کردند، مورد استفاده قرار می‌گرفت تا آنها را حل کنند.

برخی از کلماتی که در هر حالت نیاز برجسته می شوند عبارتند از:

  • سریع
  • لیزر متمرکز شده است.
  • عبارات خاص
  • به نقطه.
  • سادگی.
  • بدون عارضه
  • اعتماد کنید.
  • رتبه بندی ها
  • بررسی ها
  • صلاحیت.
  • محل.

این ویژگی ها در اطلاعات است که کاربران جستجو در محتوای آنلاین به دنبال آن هستند.

به طور قابل توجهی، ما می‌توانیم ببینیم که محتوای Tripadvisor چگونه این ویژگی‌ها را نشان می‌دهد، و همچنین می‌توانیم ببینیم که چگونه اعمال آنها در محتوا باعث افزایش نرخ به دست آوردن اطلاعات برای انسان‌ها و ماشین‌ها می‌شود.

اما چگونه می‌توانیم رویکرد بهینه‌سازی اطلاعات را به محتوا در پیش بگیریم؟

خوب، در اینجا یک فرآیند چهار قسمتی برای شروع شما وجود دارد.

بخش 1: ساختار محتوا

نگاه کنید که صفحه شما چگونه باید برای جستجو ساختار یافته باشد تا نرخ به دست آوردن اطلاعات افزایش یابد.

یک مثال خوب وب سایت Tui است:

آنها از «دکمه‌های» جستجوی وجهی برای کمک به کاربران برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده کرده‌اند.

در نظر بگیرید که چگونه می توان صفحه خود را برای انسان ها و موتورهای جستجو به بهترین نحو طراحی کرد تا به دست آوردن اطلاعات افزایش یابد.

UX اهمیت دارد، همانطور که اطلاعات موجود در صفحه اهمیت دارد.

بخش 2: معماری اطلاعات

در نظر بگیرید که می خواهید اطلاعات شما چگونه ساختاری برای کسب حداکثر اطلاعات داشته باشد.

ممکن است در نظر داشته باشید که زودتر و سریع اطلاعات بدهید، به عنوان مثال:

بهترین زمان برای سفر به جامائیکا چه زمانی است؟

مارس بهترین زمان برای سفر به جامائیکا است.

به محتوای خود نگاه کنید و سعی کنید برخی از ویژگی های زیر را اضافه کنید.

  • ماجراجویی سریع
  • لیزر متمرکز شده است.
  • عبارات خاص
  • به نقطه.
  • سادگی.
  • بدون عارضه
  • اعتماد کنید.
  • رتبه بندی ها
  • بررسی ها
  • صلاحیت.

بخش سوم: طراحی محتوا

آخرین تأثیر، طراحی محتوا است.

بهترین روش برای افزودن ارزش، مانند استفاده از تصاویر منحصر به فرد به پست های خود برای کمک به توضیح اطلاعات یا داده ها را در نظر بگیرید.

Backlinko از تصاویری مانند تصویر بالا برای انتقال داده ها در قالبی جالب استفاده می کند.

این ما را به قسمت پایانی هدایت می کند.

بخش چهارم: تفاوت محتوا

اگر همه موارد بالا را انجام دهید، باید محتوایی داشته باشید که با آنچه قبلاً وجود دارد بسیار متفاوت باشد.

اما اگر این کار را نکردید، مطمئن شوید که انجام می دهید.

1000 راه مختلف برای بیان یک چیز وجود دارد، اما این نیاز به خلاقیت و توجه به بهترین روش برای نمایش زوایای منحصر به فرد و دیدگاه های خود در این مورد دارد.

اما اینجا یک چالش کوچک است.

به سایتی مانند Backlinko یا HubSpot سر بزنید و به محتوای آنها نگاه کنید.

یک مقاله پیدا کنید و سیستم چهار قسمتی فوق را اعمال کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را بر اساس دیدگاه ها یا تجربه منحصر به فرد خود بهبود بخشید.

این می تواند به عنوان یک کارگاه مناسب برای آژانس ها و کارکنان داخلی برای در نظر گرفتن کسب اطلاعات و بهترین روش استفاده از آن عمل کند.

زیرا در عصر محتوای تولیدی، کسب اطلاعات پادشاه است.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.