قابلیت اندازه گیری قند خون به گلکسی واچ 7 سامسونگ می رسد


تا پیش از این شایعات زیادی درباره ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 7 منتشر شده بود و حالا طبق شایعه ای جدید به نظر می رسد این ساعت به قابلیت اندازه گیری قند خون مجهز شود.

بر اساس اطلاعات فاش شده، سامسونگ گلکسی واچ 7 از قابلیت اندازه گیری قند خون برای نظارت بر وضعیت سلامت بیماران دیابتی استفاده خواهد کرد. این ویژگی حتی برای افرادی که به دنبال زندگی سالم هستند نیز مفید خواهد بود.

شرکت های دیگری مانند اپل نیز در حال کار بر روی این ویژگی هستند تا در ساعت های هوشمند خود ارائه دهند، اما هنوز موفق نشده اند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اخیراً اولین دستگاه غیرپزشکی سنجش قند خون تولید شده توسط دکسکام را تایید کرده است.

آن سازمان موافقت خود را تا سال گذشته اعلام کرد که اجازه استفاده از نظارت بر قند خون در ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ را می‌داد. زیرا به گفته این سازمان ساعت های هوشمند نمی توانند میزان قند خون را به طور دقیق اندازه گیری کنند و این مشکل می تواند باعث تشخیص اشتباه بیماران شود.

FDA اعلام کرد که در حال حاضر هیچ ساعت هوشمندی نمی تواند سطح قند خون را به طور مستقیم اندازه گیری کند. بنابراین، اگر کاربران از این فناوری در ساعت‌های هوشمند استفاده کنند، ممکن است به اشتباه انسولین یا سایر داروها را مصرف کنند که منجر به مرگ می‌شود.

با این حال، اگر شرکتی بخواهد از این ویژگی در ساعت هوشمند خود استفاده کند، باید تاییدیه FDA را دریافت کند.