چگونه یک استراتژی قاتل ایجاد کنیم


بیایید یک واقعیت را بپذیریم: رسانه های اجتماعی دیگر فقط فضایی برای سرگرمی نیستند. این به یک استراتژی بازاریابی ضروری تبدیل شده است. با 4.89 میلیارد کاربران فعال در سراسر جهان، بازاریابان به طور مرتب از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار استفاده می کنند تا به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنند و آگاهی از برند ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند از این پلت‌فرم برای ایجاد پیروان برند استفاده کنند، سرنخ‌ها و فروش را هدایت کنند و در نهایت رشد قابل‌توجهی کسب‌وکار به ارمغان بیاورند. از این رو، یادگیری اینکه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چیست، چگونه می‌تواند برای یک کسب‌وکار مفید باشد، و چگونه آن را به درستی اجرا کنیم، پرسش‌های مهمی است که بازاریابان می‌توانند به آنها پاسخ دهند و به کسب‌وکارشان در این دنیای فوق‌رقابتی کمک کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل چیست؟

قبل از درک اصطلاح بازاریابی رسانه های اجتماعی، ابتدا بیاموزیم که رسانه های اجتماعی برای تجارت چیست. رسانه های اجتماعی راهی برای کمک به شرکت ها برای برقراری ارتباط مجازی و مقرون به صرفه با مشتریانشان است. با استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین، فیس‌بوک (اکنون متا)، اینستاگرام، توییتر و تیک تاک، کسب‌وکارها می‌توانند آگاهی از برند ایجاد کنند، با مشتریان خود درگیر شوند، سرنخ‌ها و فروش‌ها را افزایش دهند و بازگشت سرمایه (ROI) خود را افزایش دهند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فرآیندی برای ایجاد محتوای قانع‌کننده (در قالب ویدئو، صدا، تصاویر و پست‌ها) برای کسب‌وکارها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به اهداف تجاری فوق است.

همچنین بخوانید: 10 سایت شبکه اجتماعی برای کمک به رشد کسب و کارها در سال 2024

مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار چیست؟

بر اساس گزارش Statista، افزایش قرار گرفتن در معرض مهمترین مزیت اجرای استراتژی های رسانه های اجتماعی و به دنبال آن تولید سرنخ و افزایش ترافیک است. با این حال، مزایای دیگری از رسانه های اجتماعی برای تجارت وجود دارد که باید یاد بگیرید تا دانش خود را تقویت کنید.

1. انسانی کردن برند

وقتی استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی به درستی اجرا شوند، می‌توانند بر برندها تأثیر مثبت بگذارند. چهره انسانی برند را ارائه می کند و در عین حال اعتماد، وفاداری و اقتدار را تقویت می کند. رسانه‌های اجتماعی با توسعه و ارسال محتوای جذاب، کسب‌وکارها را تشویق می‌کنند تا افراد پشت برند و کاربران واقعی محصولات آن را نمایندگی کنند. به این ترتیب، بازاریابی رسانه های اجتماعی به ایجاد اعتبار و قابلیت اطمینان برند کمک می کند.

2. ایجاد تعامل با مشتری

رسانه های اجتماعی برای کسب و کار ابزاری است که بازی را تغییر می دهد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد با پاسخ دادن به پست‌هایشان، اشتراک‌گذاری محتوای شخصی‌سازی‌شده و پاسخ به پرسش‌هایشان، با مخاطبان هدف خود درگیر شوند. این به آنها کمک می کند تا دیدگاه های مشتریان خود را در مورد محصولات و خدمات خود درک کنند. این به نوبه خود به آنها کمک می کند محتوا تولید کنند یا محصولات را بر اساس آن توسعه دهند. علاوه بر این، با استفاده از استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی، شرکت‌ها می‌توانند خود را ابراز کنند، نشان دهند که به مشتریان و نیازهای آنها اهمیت می‌دهند و از این رو تعامل سفارشی‌شده را ارائه می‌کنند.

3. افزایش خدمات مشتری

اگرچه چت، ایمیل و خطوط تلفن برخی از کانال‌های اختصاصی برای ارتباط با مشتریان هستند، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راه قدرتمند دیگری برای ارائه خدمات به آنها هستند. از آنجایی که نظرات، پست‌ها و بازخوردها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی عمومی هستند، پاسخ‌های هوشمندانه و به‌موقع می‌توانند به برند کمک کنند تا نشان دهد که به بازخورد مشتریان گوش می‌دهد، بنابراین منجر به افزایش خدمات مشتری با اعتماد و وفاداری می‌شود.

4. افزایش فروش و نرخ تبدیل

با توجه به الف گزارش آمارمیانگین زمانی که کاربر در شبکه های اجتماعی صرف می کند 147 دقیقه (حدود دو ساعت و نیم) در روز است. این بدان معنی است که محتوای به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند و اگر قانع کننده باشد، می تواند بینندگان را در مقیاس بزرگ به مشتری تبدیل کند. و این هدف نهایی سرمایه گذاری در هر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

بهترین پلتفرم ها برای بهینه سازی رسانه های اجتماعی برای موفقیت در کسب و کار

با وجود پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متعدد، انتخاب مناسب برای کسب‌وکارها یا بازاریابان دلهره‌آور است. اما ما کارها را کمی ساده‌تر کرده‌ایم، با این فهرست از بهترین پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی که به شما کمک می‌کند بفهمید کدام یک را برای نیازهای خاص خود استفاده کنید.

1. فیس بوک (متا)

با 2.9 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، فیس بوک در بالا ایستاده است شرکت ها از فیس بوک به طور خاص برای پرورش روابط با مشتری و تبلیغات هدف استفاده می کنند. آنها با مخاطبانی که بین 18 تا 44 سال سن دارند ارتباط برقرار می کنند.

2. یوتیوب

یوتیوب یک وب سایت به اشتراک گذاری ویدیو است که مزایای متعددی مانند پخش زنده، لیست پخش، بازخورد کاربران و نظرات را ارائه می دهد. این به کسب و کارها کمک می کند تا آموزش ها و ویدیوهای آموزشی تولید کنند. علاوه بر این، این یک پلت فرم قدرتمند برای تبلیغات و تبلیغ متقابل برندها، محصولات و خدمات است.

3. اینستاگرام

اینستاگرام به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا عکس‌ها و ویدیوها را با پخش زنده، فیلترها، پست‌ها و گزینه‌های داستان‌گویی تاثیرگذار و خنده‌دار به اشتراک بگذارند. این به شرکت ها کمک می کند تا با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنند و آگاهی از برند ایجاد کنند. آنها می توانند با استفاده از اینستاگرام به مخاطبان در هر سنی دسترسی پیدا کنند.

4. توییتر

این یک پلت فرم رسانه اجتماعی با یک سرویس میکروبلاگینگ است. کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا پیام‌های کوتاه را در قالب متن با مشتریان خود مبادله کنند. توییتر یک پلتفرم عالی است که شرکت‌ها باید آخرین اخبار یا به‌روزرسانی‌ها را به مشتریان خود ارائه دهند و با مخاطبانی که بین 25 تا 35 سال قرار دارند ارتباط برقرار کنند.

5. لینکدین

اگرچه لینکدین یک رسانه اجتماعی برای حرفه ای های کسب و کار است، اما همچنین یک جامعه تأثیرگذار است. ارزش های اصلی، رهبری و یادگیری را تشویق می کند. لینکدین برای نمایش فرهنگ کاری خود، به اشتراک گذاری بینش صنعت، یافتن مشتریان بالقوه و ایجاد یک برند تجاری ایده آل است.

همچنین بخوانید: آیا باید دوره بازاریابی رسانه های اجتماعی را بگذرانید؟ آیا به شغل شما کمک خواهد کرد؟

چگونه بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی را انتخاب کنیم؟

اکنون که درک درستی از بهترین ابزارهای رسانه های اجتماعی برای مشاغل دارید، بیایید نحوه انتخاب مناسب را در بین آنها بررسی کنیم.

  • قبل از انتخاب پلتفرم رسانه اجتماعی ترجیحی، مشخص کنید که آیا تجارت به کسب و کار (B2B) یا تجارت به مصرف کننده (B2C) است.
  • مدتی را صرف درک مخاطبان هدف و مکان‌هایی که در دسترس هستند بگذرانید.
  • برای یافتن پلتفرم مناسب، اطلاعات دموگرافیک مخاطبان هدف، مانند سن و جنسیت آنها را بیاموزید
  • در مورد رقبا تحقیق کنید تا ابزارهای رسانه های اجتماعی مورد استفاده آنها را که نتایج بالایی به همراه دارند، بشناسید
  • قبل از ورود به رسانه های اجتماعی برای تجارت، بررسی کنید که کدام پلتفرم برای اهداف بازاریابی شما مناسب ترین است

مراحل طراحی استراتژی رسانه های اجتماعی برنده چیست؟

طراحی استراتژی رسانه های اجتماعی یک فرآیند دقیق است. این امر مستلزم ترسیم سندی است که حاوی اهداف رسانه های اجتماعی، تکنیک های دستیابی به آن اهداف و معیارهای کلیدی برای اندازه گیری پیشرفت باشد. کسب‌وکارها می‌توانند برخی از مراحل اثبات‌شده را برای ایجاد یک استراتژی موفق رسانه‌های اجتماعی ترکیب کنند.

  • اهداف رسانه های اجتماعی شفافی را که با اهداف کسب و کار همخوانی دارند، تعیین کنید
  • درباره مخاطبان مانند سن، درآمد، علایق و موقعیت مکانی آنها بیاموزید. این به شما کمک می کند تا نیازها و نقاط درد آنها را درک کنید
  • برای شناخت رقبای خود و درک تاکتیک های رسانه های اجتماعی آنها، یک تحلیل رقابتی انجام دهید
  • پلتفرم رسانه اجتماعی مناسبی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای تجاری باشد
  • محتوای مرتبط و شخصی سازی شده را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبان را برآورده کند
  • یک تقویم محتوا، شامل تاریخ ها و زمان های ارسال محتوای جذاب در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و ثابت قدم باشید.
  • عملکرد کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی را با استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلف مانند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

بازاریابی رسانه های اجتماعی را با افتخاری بیاموزید!

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از رقابتی ترین و پرتقاضاترین مشاغل امروزی است و هر کسب و کاری خواهان حضور قوی در رسانه های اجتماعی است. بنابراین، کسب مهارت های مورد نیاز، مانند طراحی، بازاریابی، کپی رایتینگ و تجزیه و تحلیل داده ها، می تواند به متقاضیان کمک کند تا مشاغل پردرآمدی در این زمینه ایجاد کنند. ثبت نام در دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ بازنشسته و برنامه های رسانه های اجتماعی را برای افزایش مهارت های خود دنبال کنید.

توسط سوتا سینگ
برای ما در [email protected] بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید