بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست؟ چگونه از آن به بهترین شکل استفاده کنیم؟


بر اساس یک اخیر نظرسنجی توسط شرکت مشاوره مک کینزی50 درصد از مصرف کنندگانی که تجربه بدی با یک شرکت داشتند، گفتند که آشکارا از آن در رسانه های اجتماعی شکایت خواهند کرد. اگر پاسخی به شکایت خود دریافت نکردند، 81 درصد گفتند که آن شرکت را به دوستان خود توصیه نمی کنند. این یافته یکی از چندین شاخص است که اهمیت فزاینده نه تنها مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها، بلکه بهینه‌سازی آن‌ها برای نتایج مطلوب را نشان می‌دهد. بنابراین بهینه سازی رسانه های اجتماعی دقیقاً چیست و چگونه بر تجربه مشتری شما تأثیر می گذارد؟ بخوانید تا متوجه شوید.

بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست؟

بهینه سازی رسانه های اجتماعی استفاده موثر از کانال های رسانه های اجتماعی برای رشد حضور آنلاین یک شرکت با ارزیابی، نظارت و بهبود جنبه های مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی آن است. در اینجا چند نمونه رایج از بهینه سازی رسانه های اجتماعی آورده شده است:

  1. هدایت بازدیدکنندگان رسانه های اجتماعی به وب سایت یک شرکت
  2. سفارشی کردن محتوا بر اساس جمعیت شناسی مخاطب
  3. استفاده از ابزارهای مختلف برای زمان بندی محتوا و پیگیری و پاسخگویی به سوالات

اهمیت بهینه سازی رسانه های اجتماعی

بسیاری از کسب و کارها شروع به استفاده از انواع کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و تیک تاک کرده اند تا با ارسال محتوای مرتبط و با کیفیت، حضور آنلاین خود را ایجاد کنند. با این حال، مهم است که اطمینان حاصل شود که یک استراتژی رسانه اجتماعی به دقت طراحی شده است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به نتایج مطلوب دست یابند، خواه ایجاد سرنخ یا افزایش دیده شدن برند. اینجاست که بهینه سازی رسانه های اجتماعی به تصویر کشیده می شود. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همیشه یک هدف و جهت برای فعالیت های رسانه های اجتماعی که یک کسب و کار انجام می دهد وجود دارد.

نمونه هایی از بهینه سازی رسانه های اجتماعی

با بهینه سازی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود، می توانید به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید و کسب و کار خود را تقویت کنید و همچنین شرکت خود را از رقبای خود متمایز کنید.

در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از بهینه سازی رسانه های اجتماعی آورده شده است:

از یک تصویر نمایه مشترک در همه کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کنید

عکس نمایه شما می تواند از لوگوی برند شما یا عکس شما در صورت داشتن یک برند شخصی تشکیل شده باشد. داشتن یک نگاه منسجم در همه کانال ها باعث می شود مخاطبان شما را راحت تر بشناسند.

یک بیوگرافی جلب توجه ایجاد کنید و کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید

این می تواند شامل شعار شرکت شما یا نوع خدماتی باشد که ارائه می کنید. مطمئن شوید که آن را کوتاه و واضح نگه دارید. افزودن کلمات کلیدی مرتبط به مخاطبان شما کمک می کند تا به راحتی شرکت شما را پیدا کنند.

یک CTA و پیوند وب سایت اضافه کنید

افزودن Call To Action (CTA) به شما کمک می کند تا برخی از بازدیدکنندگان خود را به سرنخ تبدیل کنید. این می تواند به شکل شماره تلفن، شناسه ایمیل، فرم شخص ثالث یا پیوندی به وب سایت شما باشد.

استراتژی های بهینه سازی رسانه های اجتماعی

در عصری که میلیون‌ها برند برای جلب توجه مردم در رسانه‌های اجتماعی با هم رقابت می‌کنند، استفاده از استراتژی‌های مؤثری مانند موارد ذکر شده در زیر برای حفظ مزیت رقابتی مهم است.

اهداف رسانه های اجتماعی خود را شناسایی و تعریف کنید

آنچه را که می خواهید با ایجاد و بهینه سازی کانال های رسانه های اجتماعی خود به دست آورید، مشخص کنید. این می تواند شامل افزایش دسترسی شما، افزایش تعامل با مخاطبان و به دست آوردن بینش بیشتر و ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما باشد.

هنگامی که در مورد اهداف نهایی خود تصمیم گرفتید، می توانید مراحلی را که برای دستیابی به حداکثر نتایج باید بردارید، طوفان فکری کنید. مطمئن شوید که اهداف شما مشخص هستند و اهداف مشخصی دارند (به عنوان مثال، افزایش فروش آنلاین به 100000 دلار در ماه).

نمایه خود را به طور کامل تکمیل کنید

مراحل اولیه مانند آپلود یک عکس نمایه با کیفیت بالا، معمولاً یک لوگوی برند، یک بیوگرافی آموزنده که به مخاطبان شما می گوید در چه نوع تجارتی هستید یا چه محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید، و CTA ضروری است.

مهم است که جزئیات مکان خود را اضافه کنید تا مخاطبان شما را آسان تر پیدا کنند. شانس ظاهر شدن کسب و کار شما در جستجوهای محلی را نیز افزایش می دهد. فراموش نکنید که ساعات کاری را ذکر کنید تا مردم بدانند چه زمانی به پیام ها یا سوالات آنها پاسخ می دهید.

شامل Call-to-Action (CTA)

Call-to-Action (CTA) روشی موثر برای ترغیب مخاطبان شما به انجام عمل مورد نظر شما است. این به ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما کمک می کند. با CTA خود مشخص باشید و مطمئن شوید که به درستی برجسته شده است.

یک استراتژی محتوا ایجاد کنید

یک استراتژی محتوای مناسب و موثر برای کمک به ایجاد هویت منحصر به فرد شرکت خود ایجاد کنید. یک راه خوب برای جلب توجه مخاطب، ایجاد محتوایی است که احساسات خاصی را القا می کند. ایجاد محتوای مرتبط به افزایش نرخ تعامل شما کمک می کند.

با اینفلوئنسرها کار کنید

اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی هویت خود را طی ماه‌ها یا سال‌ها می‌سازند، که منجر به ایجاد اعتماد و پیوند نزدیک با فالوورهایشان می‌شود. با مشارکت با این تأثیرگذاران، شرکت‌ها می‌توانند به گروه هدفی از دنبال‌کنندگان دسترسی پیدا کنند و در نتیجه دامنه کسب‌وکار را افزایش دهند.

پیوندهای رسانه های اجتماعی را به وب سایت خود اضافه کنید

اجازه دادن به بازدیدکنندگان برای کشف کانال های رسانه های اجتماعی شما از طریق وب سایت شما به افزایش دسترسی کانال های رسانه های اجتماعی شما کمک می کند.

نحوه بهینه سازی محتوای رسانه های اجتماعی

ایجاد محتوای باکیفیت کلید موفقیت رسانه های اجتماعی است و اتخاذ این استراتژی به ندرت ممکن است اشتباه شود. ابتدا مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، آنها به دنبال چه چیزی هستند و چه ارزشی می توانید به آنها ارائه دهید. استراتژی ای ایجاد کنید که شامل محتوای جدید یا انتخاب شده باشد، اما آن را به مواد تبلیغاتی محدود نکنید.

محتوایی تولید کنید که به حل مشکلات فالوورهای شما کمک کند. می‌توانید اینفوگرافیک‌های ساده‌ای طراحی کنید که آموزنده و از نظر بصری جذاب هستند و همچنین پست‌های جذابی را برای برانگیختن احساسات در مخاطبان خود ایجاد کنید که باعث می‌شود آنها نظر بدهند یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

مزایا و معایب بهینه سازی رسانه های اجتماعی

مزایای

  • رشد سریعتر و مداوم در تعداد فالوورها
  • ایجاد هویت برند منحصر به فرد
  • کیفیت بهتر سرنخ ها
  • افزایش نرخ تعامل با پست های شما
  • درک بهتری از نیازهای مخاطبان

معایب

  • خطر واکنش عمومی در صورت بررسی های جعلی
  • اتکای شدید به روش‌های پولی برای رشد سریع‌تر
  • فعالیت با زمان و منابع سنگین
  • وابستگی به پلتفرم هایی که ممکن است وجود نداشته باشند
  • دسترسی محدود به مخاطبان مختلف، مانند افراد مسن و افراد با دسترسی محدود به اینترنت

همچنین بخوانید: آیا کسب و کارها می توانند با تبلیغات رسانه های اجتماعی به مشتریان بالقوه دست یابند؟ آن را پیدا کنید

بهینه سازی رسانه های اجتماعی در مقابل بازاریابی رسانه های اجتماعی

در حالی که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی عمدتاً شامل ایجاد محتوای جذاب برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است، بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی بر موثرتر کردن ابتکارات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از طریق بهبود محتوا، اجرای مدیریت شهرت آنلاین، و طراحی یک استراتژی تأثیرگذار و سایر اقدامات تمرکز دارد.

ابزارهای ضروری برای بهینه سازی محتوای رسانه های اجتماعی

  • ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot، Marketo و Salesforce
  • نرم افزار طراحی حرفه ای مانند مجموعه Adobe یا برنامه هایی مانند Canva
  • برنامه‌های زمان‌بندی مانند Buffer، MeetEdgar، و Sprout Social و همچنین زمان‌بندی‌های داخلی ارائه شده توسط پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک

شغل بازاریابی خود را با بازنشسته تسریع کنید

با میلیون ها کاربر در سراسر جهان با استفاده از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، اهمیت رسانه‌های اجتماعی در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها رو به افزایش است. اگر شما یک حرفه ای بازاریابی هستید که به دنبال شناخت راه های مختلف بازاریابی دیجیتال، از جمله بهینه سازی رسانه های اجتماعی هستید، اینها دوره های دیجیتال مارکتینگ ارائه شده توسط Emeritus، با همکاری کارشناسان جهانی، به شما کمک می کند تا در مسیر درست شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید