پیمایش در چشم انداز دائماً در حال تغییر مدیریت ساختار حساب پرداخت به ازای کلیک (PPC) می تواند طاقت فرسا باشد. با این حال، شما می خواهید ساختار حساب خود را از هم اکنون برای جلوگیری از سردردهای آینده که ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند، اصلاح کنید:
با توجه به تغییرات مداوم در قوانین تعامل با مخاطب همراه با نوسانات اقتصادی، داشتن درک روشنی از نحوه راه اندازی و مدیریت حساب های خود با چابکی ضروری است.
هفت رکن اساسی وجود دارد که باید هنگام تصحیح ساختار حساب PPC خود در نظر بگیرید. بیایید به هر کدام بپردازیم!
🤓کاملاً در ساختارهای حساب PPC جدید هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید؟ راهنمای رایگان PPC 101 ما می تواند کمک کند!
چگونه یک ساختار حساب PPC مقاوم در برابر آینده بسازیم
این هفت مرحله را دنبال کنید تا یک ساختار حساب PPC ایجاد کنید که بتواند با خواستههای صنعت شما در حال حاضر و آینده مطابقت داشته باشد.
1. مراقب تخصیص بودجه خود باشید
یک استراتژی ساختار حساب PPC موثر باید از نظر مالی پایدار باشد. بسیار مهم است که مطمئن شوید بودجه شما می تواند از همه طرح های کمپین شما پشتیبانی کند. یک قانون طلایی این است که بودجه کافی برای گنجاندن حداقل 10 کلیک در روز برای جستجوهای غیر مارک داشته باشید. این به جبران هزینههای نرخ تبدیل پایینتر که اغلب با ترافیک غیر مارک مرتبط است، کمک میکند – زیرا این نوع بازدیدکنندگان وبسایت تمایل تجاری کمتری دارند.
اگرچه ترافیک مارکدار معمولاً دارای نرخ تبدیل بالاتری است و معمولاً ارزانتر است، بودجهبندی برای کمتر از 10 کلیک در روز میتواند به کمپینهای شما فشار بیاورد تا نرخ تبدیل 10 درصدی غیرعملی ارائه دهد. علاوه بر این، ظهور کمپینهای Google Ads Performance Max ملاحظات بودجه جدیدی را به همراه دارد. برای مثال، قیمتهای حراج Google Ads در چندین کانال، از جمله نمایش، جستجو، ویدیو و محلی متفاوت است.
به طور خلاصه، شما باید اهداف بودجه واقعی را برای حساب PPC خود تعیین کنید. بهتر است ساختار حساب خود را به چند کمپین محدود کنید تا از کاهش بیش از حد بودجه خود جلوگیری کنید. علاوه بر آن، آماده باشید که در حین انجام کار، بودجه را تغییر دهید یا مجدداً تخصیص دهید.
آخرین معیارهای Google Ads ما می تواند نقطه شروع مفیدی برای تصمیم گیری در مورد نوع ساختار حسابی باشد که بودجه شما می تواند داشته باشد:
💸 به منظور بودجه بندی دقیق در PPC، باید بدانید چه هزینه هایی را باید انتظار داشت. با استفاده از دادههای معیارهای تبلیغات جستجوی ۲۰۲۳ ما، میانگین CPC، CPL و موارد دیگر را برای صنعت خود بیابید.
2. به بهترین شیوه های تعامل مخاطبان فعلی پایبند باشید
درک و انطباق با قوانین در حال تغییر مشارکت مخاطب در تبلیغات PPC می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، بسیار مهم است که مطمئن شوید حساب Google Ads شما همیشه مطابقت دارد با جدیدترین بهترین شیوه ها و سیاست های هدف گذاری.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید حساب خود را طوری ساختار دهید که استثناهای مکانیابی را برای کمپینهای نمایشی یا ویدیویی لحاظ کند. اول از همه، این کار میتواند عملکرد حساب شما را افزایش دهد، زیرا هیچ گونه برداشت یا کلیکی را بر روی شخصی که ممکن است به تجارت شما بیربط باشد هدر نخواهید داد. مهمتر از آن، این می تواند مانع از نمایش تبلیغات شما به مخاطبان حساس شود. مستثنیهای قرار دادن شما میتواند یک اقدام پیشگیرانه با استفاده از فهرستی از سایتها یا برنامههایی باشد که ترجیح میدهید در آنها نشان داده نشود، یا میتوانند واکنشی باشند، که از دادههای گذشته از گزارش «جایی که تبلیغات نشان داده میشوند» اطلاعرسانی میکنند.
در مثالی دیگر، بهروزرسانی آتی Google که حجم جستجو را در گزارش عبارات جستجو لحاظ میکند، فرصتی هیجانانگیز برای سنجش میزان دسترسی بالقوه یک کلمه کلیدی در رابطه با هزینه آن ارائه میدهد. این به شما این امکان را می دهد که تصمیمات آگاهانه ای در مورد اینکه کدام مفاهیم کلیدواژه را در ساختار کمپین جستجوی حساب خود اولویت بندی کنید، بگیرید.
3. بین کنترل انسان و یادگیری ماشینی هوش مصنوعی گوگل تعادل برقرار کنید
یک موضوع بحث برانگیز در Google Ads برای کسب و کارهای کوچک ایجاد تعادل مناسب بین کنترل انسانی و هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) است. با محبوبیت بیشتر هوش مصنوعی در بازاریابی، تأثیرات مثبت و منفی هوش مصنوعی بر PPC آشکار شده است.
برای مثال، هوش مصنوعی مولد میتواند به شما کمک کند تا داراییهایی را برای حساب PPC خود ایجاد کنید، مانند تصاویر، ویدیوها و کپی تبلیغات. در همین حال، تجربه مولد جستجوی Google (SGE) ممکن است باعث شود تبلیغات در صفحه پایینتر نشان داده شوند، بنابراین امتیاز کیفیت Google Ads شما باید در اولویت در نظر گرفتن ساختار حساب PPC باشد.
فرقی نمیکند ساختار حساب PPC را انتخاب کنید که بیشتر به کنترل هوش مصنوعی متکی باشد یا به کنترل دستی، بدانید که هر طرف مزایا و معایبی دارد. یافتن ترکیبی که به بهترین وجه با نیازها و شرایط خاص شما مطابقت دارد بسیار مهم است.
با این حال، یافتن راههایی برای کار کردن با هوش مصنوعی در ساختار حساب PPC شما تا حدی دیگر گزینه مناسبی نیست، بلکه لازم است. به عنوان مثال، ساختار حساب PPC گروه تبلیغات تک کلمه کلیدی مبتنی بر دستی (SKAG) از بین رفته است.
اولا، کلمات کلیدی دیگر چراغ راهنما نیستند. آنها اساساً به دلیل منطق تطبیق کلمات کلیدی به روز شده گوگل به یک “مخاطب” تبدیل شده اند.
ثانیاً، از منظر تخصیص بودجه، پشتیبانی از چندین گروه تبلیغاتی با یک استراتژی مناقصه دستی چالش برانگیز است، بهویژه زمانی که کمپینها دادههای کافی برای کمک به تخمین پیشنهادات شما ندارند. یک استراتژی بهتر ساختار حساب PPC در این شرایط، چند گروه تبلیغاتی اصلی در یک کمپین است که از یکی از استراتژیهای پیشنهاد قیمت خودکار استفاده میکند – که توسط یادگیری ماشینی گوگل ارائه میشوند.
4. اهمیت نکات منفی را به خاطر بسپارید
کلمات کلیدی منفی برای محافظت از هزینه های شما و هدایت ترافیک بسیار ارزشمند هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا جستجوهایی را که برای آنها نشان می دهید محدود کنید، به طوری که فقط عبارات کلیدواژه اصلی خود را انتخاب کنید.
شما می توانید با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند زیر، کلمات کلیدی منفی بیشتری را طوفان فکری کنید:
نمونهای از این که چگونه ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream میتواند به شما در مرتبسازی این که کدام عبارات ممکن است به کسب و کار شما مرتبط باشند یا نباشند کمک کند.
علاوه بر این، استفاده از مخاطبان منفی در کنار مکانها یک استراتژی ضروری است که اغلب نادیده گرفته میشود. اگر فقط از مخاطبان برای هدفیابی استفاده میکنید، فرصت محافظت فعالانه از بودجه خود در برابر متغیرهای پیشبینی نشده را از دست میدهید.
5. مخاطبان و مکان هایی که در معرض خطر هستند را نادیده بگیرید
مخاطبان در Google Ads یک شانس منحصر به فرد برای هدف قرار دادن یا حذف ترافیک بالقوه بر اساس رفتارهای نشان داده شده یا نشانه های پیش بینی کننده اقدامات آینده فراهم می کنند. مخاطبان را می توان هم در سطح کمپین و هم در سطح گروه تبلیغاتی ساختار حساب PPC شما اعمال کرد و همچنین میتوان آنها را به هدفگذاری منطبق با گسترده تبدیل کرد.
همانطور که هدف گذاری کلمه کلیدی در مورد نحو کلمه کلیدی کمتر می شود و بیشتر در مورد معنای ضمنی و مخاطبان مرتبط می شود، اهمیت مخاطبان فقط افزایش می یابد.
هنگام ساخت کمپینهای حساب PPC خود، ضروری است که مهمترین شخصیتهای خریدار خود را شناسایی کنید و استراتژیهای خلاقانهای را که برای تعامل با آنها مناسب هستند، درک کنید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید استراتژیهای بصری و کپی آگهی منحصر به فرد برای هر شخصیت اصلی داشته باشید. این می تواند به معنای داشتن چندین گروه تبلیغاتی به ازای هر مخاطب باشد تا بتوانید تبلیغاتی متناسب با هر یک داشته باشید.
در همین حال، هنگام بهینهسازی کمپینهای Performance Max (PMax) در حساب PPC شما، مخاطبان و مکانها نقشهای متفاوتی دارند. در کمپینهای استاندارد، مخاطبان بهعنوان هدفهای فعال یا استثنا عمل میکنند، در حالی که در PMax، آنها به سادگی به عنوان سیگنالهایی برای Google عمل میکنند تا بداند کدام مکانها برای شما بهترین هستند. با این حال، به طور فزاینده ای فرصت های بیشتری برای حذف اهداف نادرست به ما ارائه می شود.
6. از قدرت داده های شخص اول استفاده کنید (یا حداقل وانمود کنید)
داده های شخص اول نقشی اساسی در تعیین اینکه تبلیغات شما در کجا ارائه می شود و به چه کسی ارائه می شود، ایفا می کند. اگر مطمئن نیستید که میتوانید از دادههای شخص اول استفاده کنید (یعنی رضایت مشتریان احتمالی برای ردیابی آنها و نگهداری ایمیلهایشان) در این فاصله، از مخاطبانی که الگوریتمی آموختهاند، مانند هدف درون بازار یا هدف سفارشی بر اساس عبارات جستجو، استفاده کنید.
اگرچه ممکن است این مخاطبان به اندازه مخاطبینی که از دادههای شخص اول شما تهیه شدهاند کارایی نداشته باشند، در مقایسه با عدم استفاده از مخاطبین حداقل شانس مبارزه را دارند.
7. حریم خصوصی و شیوه های ردیابی تبدیل خود را مدیریت کنید
مؤلفه نهایی در محافظت از ساختار حساب PPC شما در آینده در تنظیم ردیابی تبدیل شما نهفته است. ایجاد تعادل بین رعایت حریم خصوصی و حفظ عملکرد کمپین شما بسیار مهم است.
مزایا و معایب استفاده از رویدادهای GA4 یا سایر رویدادهای تحلیلی در مقابل اقدامات تبدیل تبلیغات بومی Google Ads را در نظر بگیرید. اگرچه ردیابی پلت فرم تبلیغات بومی می تواند اطلاعات بیشتری را به دست آورد، لحظه ای که از منابع خارجی مانند GA4 استفاده می کنید، باید با درجاتی از مدل سازی داده های اسناد دست و پنجه نرم کنید.
با این حال، در Google Marketing Live 2023 دیدیم که Google بهروزرسانیهایی را ارائه میکند تا ساخت و ردیابی مخاطبان حساب PPC شما از طریق GA4 را امکانپذیرتر کند:
اخیراً، پیشرفت جدیدی وجود داشته است که امکان استفاده از تبدیلهای پیشرفته را برای ایجاد فهرست مخاطبان مطابق با مشتری فراهم میکند. اگر تصمیم دارید از این ابزار جذاب استفاده کنید، به یاد داشته باشید که مخاطبان شما از تبدیلهای پیشرفته هنوز باید حداقل الزامات هدفیابی را برآورده کنند – معمولاً حداقل هزار نفر در لیست هستند. با این حال، این استراتژی میتواند راهی قوی برای ایجاد آن لیستها باشد، اگر قبلاً آن را نداشتید، و از دادههایی که پلتفرم تبلیغاتی میبیند نسخه پشتیبان تهیه کنید.
در نتیجه، نادیده گرفتن مخاطبان و مکانها در ساختار حساب PPC شما میتواند مضر باشد. استفاده از پتانسیل آنها با در نظر گرفتن اهمیت دادههای شخص اول و ایجاد تعادل بین حریم خصوصی با ردیابی تبدیل، شما را برای موفقیت در این چشمانداز تبلیغات دیجیتالی همیشه در حال تحول آماده میکند.
ساختار حساب PPC شما اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد
ایجاد یک ساختار حساب PPC مقاوم در برابر آینده ممکن است چالش برانگیز باشد، اما تمرکز بر این هفت ستون اصلی به شما کمک می کند تا در زمین حرکت کنید. به یاد داشته باشید که به طور مداوم استراتژی های خود را بررسی و به روز کنید تا با روندها و تغییرات در حال تحول در صنعت همگام شوید. اکنون روی ساختار حساب PPC خود کار کنید، آینده شما از شما تشکر خواهد کرد!
برای جمع بندی، در اینجا هفت جزء ساختار حساب PPC مقاوم در برابر آینده آورده شده است:
- تخصیص دقیق بودجه
- جذب مخاطبان مناسب
- هم دارایی های مبتنی بر هوش مصنوعی و هم دارایی های دستی
- کلمات کلیدی و مخاطبان منفی
- مخاطبان قوی و استراتژی های قرار دادن
- استفاده از مخاطبانی که از داده های شخص اول یا مخاطبان درون بازار و با هدف سفارشی منشأ می گیرند
- مدیریت حفظ حریم خصوصی و ردیابی تبدیل