عرضه به‌روزرسانی اصلی Google در ماه مارس ۲۰۲۴ اکنون کامل شده است


به‌روزرسانی اصلی مارس 2024 Google اکنون به پایان رسیده است، در 5 مارس 2024 شروع شد و 45 روز بعد در 19 آوریل 2024 تکمیل شد. این یک به‌روزرسانی اصلی بزرگ بود، جایی که Google گفت که این به‌روزرسانی اصلی پیچیده‌تر است و شامل تغییراتی در چندین سیستم هسته ای، در حالی که به روز رسانی محتوای مفید مستقل نیز پایان می یابد.

گوگل تا 26 آوریل، 52 روز پس از شروع عرضه، به ما نگفت که در 19 آوریل به پایان رسید.

یکی از سخنگویان گوگل به ما گفت: «با ادامه تکامل تاکتیک‌های وب و هرزنامه، ما به کار خود برای کاهش محتوای بی کیفیت و غیراصیل در جستجو ادامه خواهیم داد. مثل همیشه، ما از بازخورد کاربران و صاحبان سایت قدردانی و تشویق می‌کنیم.» گوگل اضافه کرد:

بهبودهای رتبه‌بندی به‌روزرسانی هسته‌ای ماه مارس، که با هرزنامه و محتوای با کیفیت پایین در جستجو مقابله می‌کرد، اکنون به پایان رسیده است. به عنوان یادآوری، در 5 مارس، تعدادی پیشرفت معنادار را در سیستم‌های اصلی خود و همچنین چندین به‌روزرسانی برای خط‌مشی‌های هرزنامه خود راه‌اندازی کردیم تا محتوای ایجاد شده برای موتورهای جستجو در جستجو را کاهش دهیم.

کاهش 45 درصدی گوگل در ابتدا به ما گفت که محتوای بی کیفیت و غیر مفید 40 درصد کاهش خواهد یافت. خوب، حالا گوگل گفته است که در نهایت به 45 درصد نزدیکتر شده است.

یکی از سخنگویان گوگل گفت: «به‌روزرسانی‌ها منجر به بهبود کیفیت بزرگ‌تر از آنچه در ابتدا فکر می‌کردیم، شد – اکنون ۴۵ درصد محتوای بی‌کیفیت و غیراصلی را در نتایج جستجو خواهید دید، در مقابل ۴۰ درصد بهبودی که در این کار انتظار داشتیم.»

تغییرات دیگر. گوگل همچنین صفحه مرکز راهنمایی را به روز کرد که نشان می دهد چگونه صاحبان سایت می توانند افت رتبه بندی جستجوی گوگل را رفع اشکال کنند.

بازخورد. Google همچنین یک فرم بازخورد جدید برای تغییرات رتبه‌بندی سایت ایجاد کرد که می‌خواهید تیم جستجوی Google با دقت بیشتری بررسی کند.

به روز رسانی های همپوشانی Google همچنین به‌روزرسانی هرزنامه مارس 2024 را که در 5 مارس آغاز شد و در 20 مارس تکمیل شد، منتشر کرد. Google همچنین پس از شروع به‌کارگیری این به‌روزرسانی‌ها، مجموعه‌ای از اقدامات دستی مربوط به مشکلات ناخواسته خالص را منتشر کرد. در نهایت، گوگل موارد حیاتی وب اصلی خود را برای استفاده از INP به جای FID در این دوره زمانی تغییر داد.

از آنجایی که ما تغییرات زیادی داشتیم که همپوشانی داشتند، تعیین دقیق اینکه کدام تغییر Google ممکن است بر عملکرد سایت شما در جستجوی Google تأثیر بگذارد دشوار است.

اطلاعات بیشتر در مورد به‌روزرسانی اصلی مارس 2024. «به‌روزرسانی اصلی مارس 2024 به‌روزرسانی پیچیده‌تری نسبت به به‌روزرسانی‌های اصلی معمول ما است که شامل تغییراتی در چندین سیستم هسته‌ای است. کریس نلسون از گوگل می‌نویسد: این همچنین نشان‌دهنده تحولی در نحوه شناسایی مفید بودن محتوا است.

الیزابت تاکر، مدیر محصول، جستجو در گوگل، به Search Engine Land گفت که این به روز رسانی به کاهش 40 درصدی محتوای غیر مفید در جستجوی گوگل کمک می کند. اما گوگل این عدد را به 45 درصد به روز رسانی کرده است.

  • تاکر نوشت: «ما انتظار داریم که ترکیب این به‌روزرسانی و تلاش‌های قبلی ما مجموعاً محتوای بی‌کیفیت و غیراصلی را در نتایج جستجو تا ۴۰ درصد کاهش دهد».

این به‌روزرسانی، برخلاف برخی به‌روزرسانی‌های اصلی قبلی، شامل پیشرفت‌هایی در چندین مؤلفه از سیستم اصلی کلی است. این به‌روزرسانی اصلی ماه مارس چندین به‌روزرسانی را در خود دارد، از آنجایی که این به‌روزرسانی روی چندین سیستم در به‌روزرسانی اصلی تأثیر گذاشته است، Google تصمیم گرفت در چند هفته گذشته به‌روزرسانی‌هایی را برای آن سیستم‌های اصلی ارائه کند.

گوگل گفت این به‌روزرسانی نحوه درک اینکه کدام صفحات وب «مفید نیستند، تجربه کاربری ضعیفی دارند یا احساس می‌کنند برای موتورهای جستجو به‌جای افراد ایجاد شده‌اند» را اصلاح کرده است. گوگل افزود: «این می‌تواند شامل سایت‌هایی باشد که اساساً برای مطابقت با جستارهای جستجوی خاص ایجاد شده‌اند».

با این به‌روزرسانی اصلی مارس 2024، Google اعلام به‌روزرسانی‌های محتوای مفید جدید را متوقف می‌کند، زیرا سیستم محتوای مفید در سیستم به‌روزرسانی اصلی گنجانده شده است.

آخرین به‌روزرسانی محتوای مفید، به‌روزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023، به‌روزرسانی بزرگی بود که چندین سایت را تحت تأثیر قرار داد. امیدواریم برخی از سایت‌های تحت تأثیر این به‌روزرسانی اصلی مارس 2024 تسکین پیدا کنند، اما در حال حاضر گفتن آن دشوار است. طبقه بندی کننده سیستم محتوای مفید بازنگری شد و اکنون در به روز رسانی اصلی مارس 2024 آماده شده است.

Mordy Oberstein در مورد خشم این به‌روزرسانی هسته‌ای ماه مارس نوشت و آن را غیرخطی خواند.

اگر ضربه خوردید چه کار کنید. گوگل توصیه هایی در مورد اینکه اگر تحت تاثیر منفی یک به روز رسانی اصلی در گذشته قرار گرفتید، چه مواردی را در نظر بگیرید. گوگل واقعاً توصیه جدیدی در اینجا ارائه نکرده است.

  • اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد. تأثیر منفی رتبه‌بندی ممکن است نشان‌دهنده مشکلی در صفحات شما نباشد.
  • گوگل لیستی از سوالاتی را ارائه کرده است که در صورت آسیب دیدن سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی باید در نظر بگیرید.
  • گوگل گفت که شما می توانید کمی بهبودی بین به روز رسانی های اصلی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییر بعد از یک به روز رسانی اصلی دیگر خواهد بود.

به طور خلاصه، محتوای مفید برای مردم بنویسید و نه برای رتبه در موتورهای جستجو.

  • «تا زمانی که سازندگان محتوای رضایت‌بخشی را برای مردم تولید می‌کنند، هیچ چیز جدید یا خاصی برای این به‌روزرسانی وجود ندارد. نلسون توضیح داد، برای کسانی که ممکن است رتبه‌بندی هم نداشته باشند، ما قویاً توصیه می‌کنیم صفحه راهنمای محتوای مفید، قابل اعتماد و برای افراد را بخوانند.

به روز رسانی های اصلی قبلی در اینجا جدول زمانی و پوشش ما از به‌روزرسانی‌های اصلی اخیر آمده است:

چرا ما اهمیت می دهیم. به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google برای همه برندها، کسب‌وکارها و سازمان‌ها ضروری است که باید از آن آگاه باشند، زیرا می‌توانند بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارند. هر گونه تغییر در رتبه بندی از یک به روز رسانی اصلی – مثبت یا منفی – می تواند بر ترافیک ارگانیک، تبدیل ها و درآمد شما تأثیر بگذارد.

دانستن زمانی که گوگل این به‌روزرسانی‌ها را انجام می‌دهد، صاحبان سایت را قادر می‌سازد بدانند که آیا نوسانات ترافیک ناشی از تغییر در سایت است یا چیزی که گوگل با الگوریتم رتبه‌بندی خود تغییر داده است.