چگونه یک استراتژی توسعه بازار ایجاد کنیم


استراتژی توسعه بازار یک طرح تجاری برای افزایش فروش یک سرویس یا محصول از قبل در دسترس در یک بازار جدید است. این استراتژی مستلزم یافتن دسته های جغرافیایی یا مصرف کننده استفاده نشده و ایجاد یک برنامه بازاریابی برای هدف قرار دادن آنها است.

هنگامی که ما برای اولین بار درهای خود را به عنوان WebpageFX در سال 1997 باز کردیم، کاری بیش از ارائه خدمات توسعه وب انجام ندادیم. در طول سال‌ها، ما به بازارهای جدید و حوزه‌های بازاریابی آنلاین، از دیجیتال گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو، گسترش پیدا کرده‌ایم.

https://www.youtube.com/watch?v=SDb_kWT3fp0

در طول مسیر، ما استراتژی‌های مختلف توسعه بازار را امتحان کرده و آزمایش کرده‌ایم، که ما را قادر می‌سازد تا جایگاه‌های جدید مصرف‌کننده را کشف کنیم و دامنه دسترسی خود را گسترش دهیم. امروز نکاتی را برای ایجاد یک استراتژی توسعه بازار به نفع شرکت شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

در اینجا هشت مرحله وجود دارد که شما را وادار به ساختن استراتژی خود می کند:

  1. اهداف و اهداف مشخصی را برای استراتژی تعیین کنید
  2. تحقیقات بازار انجام دهید
  3. بازار هدف را تعریف کنید و نیازها و ترجیحات آنها را درک کنید
  4. یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد ایجاد کنید
  5. کانال های توزیع بالقوه را شناسایی کنید
  6. استراتژی قیمت گذاری را توسعه دهید
  7. مواد و کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید
  8. نظارت و اندازه گیری اثربخشی استراتژی

بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم!

با WebFX آشنا شوید:

آژانس بازاریابی در سطح جهانی شما با فناوری فعال با بیش از آن 1.6 میلیون ساعت ها تخصص ترکیبی

استراتژی توسعه بازار چیست؟

استراتژی توسعه بازار یک تاکتیک رشد است که پایگاه مشتریان یک شرکت را با ورود به بازارهای جدید یا فروش اقلام روزمره در آن مناطق گسترش می دهد. با یافتن و کاوش چشم‌اندازهای جدید خارج از مشتریان فعلی کسب‌وکار، درآمد و سهم بازار را افزایش می‌دهد.

چگونه یک استراتژی توسعه بازار ایجاد کنیم

توسعه یک استراتژی توسعه بازار مستلزم تحقیقات، برنامه ریزی و اجرای گسترده است. بیایید به هشت مرحله برای ایجاد یک استراتژی توسعه بازار موثر نگاه کنیم.

مرحله 1: اهداف و اهداف خاصی را برای استراتژی خود تعیین کنید

https://www.youtube.com/watch?v=jjXaAlkWfQY

ایجاد استراتژی توسعه بازار با تعریف اهداف و اهداف خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع (SMART) آغاز می شود. آیا به دنبال این هستید که:

شما می توانید اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما با اهداف کلان شرکت شما هماهنگ است و با ایجاد اهداف دقیق و قابل اندازه گیری، پیشرفت در دستیابی به آنها را نظارت کنید.

به عنوان مثال، می توانید 500 مشتری جدید را در سه ماهه آینده هدف قرار دهید یا درآمد را تا 20 درصد در شش ماه آینده افزایش دهید. این اهداف باید در اهداف شما منعکس شود و شامل اطلاعات اضافی در مورد چگونگی دستیابی به آنها باشد. این اهداف شامل افزایش قرار گرفتن در معرض نام تجاری، افزایش ترافیک وب سایت یا افزایش نرخ حفظ مشتری است.

اگر اهداف و مقاصد خاصی را تعیین کنید، یک راهنما برای پیگیری و یک روش دقیق برای سنجش پیشرفت خود خواهید داشت. این رویکرد شما را با انگیزه و درگیر نگه می دارد و در عین حال اطمینان می دهد که به طور معناداری به سمت اهداف خود پیش می روید. تعیین اهداف و مقاصد نیز می تواند به تخصیص منابع محدود و انتخاب فعالیت های تولیدی کمک کند.

مرحله 2: انجام تحقیقات بازار

بعد، شما باید تحقیقات بازار را انجام دهید تا مشتریان، رقبا و روندهای صنعت خود را درک کنید. این رویکرد به شما کمک می‌کند شکاف‌های بازار، فرصت‌های رشد و ریسک‌های مرتبط با شرکت خود را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار کوچک که یک بوتیک لباس را اداره می کند، می تواند از تحقیقات بازار استفاده کند تا دریابد که چه طرح ها و سبک هایی در بازار هدف خود محبوب هستند، برنامه های قیمت گذاری مورد استفاده توسط مشاغل رقیب را بررسی کند، و داده هایی را در مورد روندهای فعلی صنعت مد جمع آوری کند تا تصمیمات درستی بگیرد. پیشنهادات محصول و استراتژی های تبلیغاتی آنها. با این داده‌ها، این بوتیک می‌تواند پیشنهادهای فروش منحصربه‌فردی (USP) ایجاد کند که آنها را از رقبا متمایز می‌کند و جایگاه‌های مشتری جدیدی را برای هدف پیدا می‌کند.

شما می‌توانید با جمع‌آوری داده‌های جمعیت‌شناختی، عادات و ترجیحات مشتریان، به خواسته‌ها و خواسته‌های مشتریان خود پاسخ دهید. همچنین می توانید با استفاده از کاستی های آنها برای بهبود تلاش های بازاریابی و فروش خود، خود را از رقبا متمایز کنید.

مرحله 3: بازار هدف خود را مشخص کنید و به نقاط دردناک آنها بپردازید

هنگامی که داده‌های مشتریان و رقبای خود را جمع‌آوری کردید، از آن برای تعریف بازار هدف خود و درک نکات و الزامات آنها استفاده کنید. مشتریان ایده آل شما دقیقا چه کسانی هستند؟ نگرانی آنها و نیروهای محرک پشت تصمیمات خرید آنها چیست؟

https://www.youtube.com/watch?v=V7x_5WjVUiw

با پرداختن به این نگرانی‌ها، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی سفارشی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین‌انداز شده و شانس خود را برای تبدیل آن‌ها به مشتریان فداکار افزایش دهید. شما باید به طور مداوم روش های خود را با توجه به این احتمال که بازار هدف شما در طول زمان تغییر کند، دوباره ارزیابی و اصلاح کنید.

مرحله 4: یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد ایجاد کنید

مرحله بعدی ایجاد یک ارزش پیشنهادی متمایز است که شما را از رقبای خود متمایز می کند، زمانی که به بازار هدف خود دست پیدا کنید. پیشنهاد ارزش شما باید به طور موثر مزایای قابل توجه کالا یا خدمات شما را منتقل کند. این تاکتیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد محصول شما
  • تاکید بر خدمات استثنایی شما به مشتریان
  • قرار دادن برند خود به عنوان بهترین راه حل برای یک مشکل خاص

ایجاد یک پیشنهاد ارزش قانع کننده به شما این امکان را می دهد که مشتریان را به دنبال مزایای محصول یا خدمات خود نگه دارید. همچنین، یک پیشنهاد ارزش به خوبی ساخته شده ممکن است شرکت شما را در یک صنعت شلوغ متمایز کند.

این می‌تواند به عنوان سنگ بنای تمام ابتکارات بازاریابی شما، از محتوای وب‌سایت گرفته تا کمپین‌های تبلیغاتی، عمل کند و به ایجاد یک مشتری اختصاصی کمک کند.

مرحله 5: کانال های توزیع بالقوه را شناسایی کنید

پس از درک دقیق بازار هدف و الزامات آنها، باید کانال های توزیع کارآمد را برای دستیابی به آنها تعیین کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • ایمیل مستقیم
  • مشارکت با سایر مشاغل

می توانید با استفاده از کانال های مناسب و سفارشی کردن پیام های خود برای مخاطبان، دسترسی خود را بهینه کنید و شانس خود را برای تبدیل مشتریان بالقوه بی تفاوت به مشتریان فداکار افزایش دهید. همچنین، ارزیابی و اصلاح مداوم استراتژی توزیع خود بر اساس عملکرد هر کانال بسیار مهم است.

برای مثال، اگر متوجه شدید که رسانه‌های اجتماعی بیشترین ترافیک و تبدیل را ایجاد می‌کنند، می‌تواند ارزش تخصیص منابع بیشتری به رسانه‌های اجتماعی داشته باشد. برعکس، اگر ابتکارات بازاریابی ایمیلی شما نیاز به ایجاد نتایج مورد انتظار دارد، زمان آن رسیده است که پیام‌رسانی یا بازار هدف خود را دوباره بررسی کنید.

هم‌گامی با کانال‌های توزیع در حال ظهور می‌تواند به شما کمک کند یک قدم جلوتر از رقبا باشید و راه‌های ابداعی برای ارتباط با بازار هدف خود ایجاد کنید.

مرحله 6: یک استراتژی قیمت گذاری ایجاد کنید

قیمت قدرت ایجاد یا شکست یک شرکت را دارد، بنابراین یافتن تعادل ایده آل بین حاشیه سود و درک ارزش مصرف کننده بسیار مهم است. یک طرح قیمت گذاری بیش از حد تهاجمی ممکن است مشتریان بالقوه را دور کند، در حالی که یک استراتژی بیش از حد محافظه کارانه می تواند منجر به حاشیه سود محدود شود.

هنگام ایجاد برنامه قیمت گذاری خود، هزینه های خود، سایر مشاغل و بازار هدف خود را در نظر بگیرید. ارزیابی و تغییر مداوم نرخ‌های شما تضمین می‌کند که آنها رقابتی و سودآور خواهند بود. چند گزینه جایگزین – قیمت گذاری مبتنی بر ارزش یا اشتراک – را امتحان کنید تا تعیین کنید کدام استراتژی قیمت گذاری برای شرکت شما بهتر عمل می کند.

مرحله 7: مطالب و کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید

پس از اینکه در مورد استراتژی و برنامه قیمت گذاری خود تصمیم گرفتید، مواد بازاریابی ایجاد کنید که ارزش پیشنهادی شما را به بازار هدف شما منتقل کند. این مرحله مستلزم طراحی مواد بازاریابی است که از نظر زیبایی شناختی جذاب و جذاب هستند، و همچنین توسعه پیام هایی که بر مزایا و کیفیت منحصر به فرد کالا یا خدمات شما تأکید می کند.

شما می توانید از کانال های توزیع انتخابی خود برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کنید و برای تقویت پیام خود با اینفلوئنسرها یا سایر مشاغل شریک شوید. شما می توانید با انتقال موثر ارزش پیشنهادی خود، آگاهی از برند را افزایش دهید و مشتریان جدید جذب کنید.

به یاد داشته باشید که اثربخشی تلاش‌های تبلیغاتی خود را پیگیری کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که ارزش پیشنهادی خود را به طور مؤثر ارتباط می‌دهید و به بازار هدف خود می‌رسید.

مرحله 8: نظارت و اندازه گیری اثربخشی استراتژی

در نهایت، به شاخص‌های ضروری مانند ترافیک وب‌سایت، تعامل در رسانه‌های اجتماعی و نرخ تبدیل توجه داشته باشید تا دانش روشنی در مورد اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی نیاز به بهبود دارد، جمع‌آوری کنید. همچنین، درخواست بازخورد از مشتریان می‌تواند جزئیات مهمی را در مورد نحوه مشاهده آن‌ها از برند شما و نحوه ارتباط مؤثر پیام‌های شما با آنها نشان دهد.

سپس می‌توانید از این بینش‌ها برای تصمیم‌گیری‌ها و اصلاحات بازاریابی مبتنی بر داده استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که دائماً در حال بهبود و برآورده کردن خواسته‌های بازار هدف خود هستید. تجزیه و تحلیل مکرر و تنظیم استراتژی شما برای رقابتی ماندن در یک محیط دائما در حال تغییر حیاتی است.

زمان آن است که سطح فروش خود را افزایش دهید

فهرست طولانی خدمات ما به شما کمک می کند تا با استراتژی های بازاریابی که ثابت شده است معیارهای نهایی مانند درآمد و تبدیل را افزایش می دهد، همه جنبه های کسب و کار خود را رشد دهید.

در 5 سال گذشته، ما بیش از این را مدیریت کرده ایم 12.9 میلیون معاملات در سراسر پایگاه مشتریان ما

یک استراتژی توسعه بازار سفارشی از WebFX دریافت کنید

WebFX یک آژانس بازاریابی دیجیتالی است که در استراتژی های توسعه بازار سفارشی برای شرکت ها در هر اندازه تخصص دارد. ما بیش از 1.6 میلیون ساعت تجربه داریم و شریک قابل اعتمادی برای مشاغلی هستیم که به دنبال توسعه و موفقیت در حوزه دیجیتال هستند.

برای ایجاد یک استراتژی منحصر به فرد برای دستیابی به اهداف شرکت شما، متخصصان ما تجزیه و تحلیل صنعت را انجام می دهند، بازار هدف شما را ارزیابی می کنند و در مورد رقبای شما تحقیق می کنند. ما از فناوری پیشرفته برای افزایش آگاهی از برند، جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما یا تولید سرنخ و فروش بیشتر استفاده خواهیم کرد.

آنلاین با ما تماس بگیرید یا تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد اینکه چگونه می توانیم به کسب و کار شما در چشم انداز دیجیتالی پیشرفت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید